آدی گودریچ رنگ های گرم را در فروشگاه عینک فونیکس انتخاب می کند

کاشی های صورتی و روکش های یاسی به فضای داخلی این عینک فروشی در فینیکس توسط طراح لس آنجلسی Adi Goodrich جان می بخشد.


گودریچ وظیفه طراحی پرچمدار Framed Eve را در شهر آریزونا پس از تعمیرات اساسی نمای فروشگاه Los Feliz این برند بر عهده گرفت، و او به دنبال ارجاع به آرت دکو بود.

منطقه انتظار با کاشی‌های دیوار صورتی و صندلی بنفش
قسمت انتظار مشتریان در Framed Eve در فونیکس دارای کاشی‌های دیوار صورتی و صندلی با روکش بنفش است.

طراح رویکرد مشابهی را در محل فونیکس در پیش گرفت – یک تجدید کامل داخلی که شامل فرم های گرد و الگوهای هندسی است.

گودریچ گفت: “هدف من این بود که فضا را با حس تاریخ القا کنم و در عین حال آن را کمی غیرمنتظره نگه دارم.”

ستون استوانه‌ای لنگر بر پیشخوان فروش ترازو
کاشی‌های صورتی بیشتر ستون استوانه‌ای را می‌پیچند که پیشخوان فروش ترازو را لنگر می‌اندازد

در داخل، فروشگاه با مواد نارنجی، صورتی و بنفش آغشته شده است که رنگ های گرم قفسه ها و قفسه های چوب گیلاس را تکمیل می کند.

قسمت انتظار با کاشی های صورتی پیچیده شده است و دارای یک صندلی بزرگ است که روی آن یک بالشتک روکش شده “بنفش اسیدی” قرار دارد.

یک صندلی توکار بلند با روکش بنفش
یک صندلی توکار طولانی برای مشاوره و اتصالات، اثاثه یا لوازم داخلی بنفش را ادامه می دهد

همین پارچه یک صندلی به طول 16 فوت (پنج متر) را می پوشاند که در یک طاقچه دیواری ساخته شده است، روبه روی یک جفت میز قرص شکل که برای مشاوره یک به یک استفاده می شود.

سطوح Terrazzo مورد استفاده در سراسر فروشگاه از همکاری Concrete Collaborative’s Night Palm x Lolita است.

عینک در قفسه‌های سفید مینیمالیستی در زیر نقاشی دیواری برجسته از چوب گیلاس نمایش داده شده است
این فروشگاه شامل مجموعه ای از آینه ها در اندازه ها، اشکال و جهت های مختلف می باشد

انواع لامپ‌های کروی شکل از پایه‌های سقفی آویزان می‌شوند – به‌صورت جداگانه یا به‌صورت دسته‌ای – یا به‌صورت خطوط سه دیوارکوب بر روی دیوارها نصب می‌شوند.

کاشی‌های صورتی بیشتر با ستون‌های استوانه‌ای، از جمله یکی که پیشخوان فروش ترازو را لنگر می‌اندازد، و یک فرش صورتی تیره روی قسمت‌هایی از کف بتنی صیقلی گذاشته شده است.

عینک در قفسه‌های سفید مینیمالیستی در زیر نقاشی دیواری برجسته از چوب گیلاس نمایش داده شده است
عینک‌ها در قفسه‌های سفید مینیمالیستی در زیر نقاشی دیواری برجسته از چوب گیلاس نمایش داده می‌شوند

محصولات میش قاب شده در قفسه های مینیمال سفید و روی سکوهایی با گوشه های فیله شده که با شیشه پوشانده شده اند ارائه می شوند.

بالای دیوار قفسه ها یک نقاشی دیواری چوبی 25 فوتی (7.6 متری) وجود دارد که گودریچ آن را خودش طراحی کرده است.

این فروشگاه شامل چندین آینه در طیف وسیعی از اشکال، اندازه ها و جهت گیری ها برای مشتریانی است که طرح ها را امتحان می کنند.

در پنجره، دو قفسه دایره‌ای بزرگ شکل قاب عینک را تقلید می‌کنند، در حالی که کاشی‌های بژ و مشکی یک الگوی شطرنجی کشیده را در سراسر بیرون تشکیل می‌دهند.

آینه دایره ای در یک واحد قفسه بندی چوبی
فرم های دایره ای در سراسر فضا به ارجاعات آرت دکو اشاره می کنند

در طی نوسازی Los Feliz، گودریچ از تصویرگر کلی هیکسون کمک گرفت تا یک لوگو و علامت کلمه با دست برای میش قاب شده ایجاد کند که “یادآور طراحی و عینک دهه 1920 است”.

نام تجاری دوباره در جلوی مکان فونیکس و همچنین برای گرافیک های داخل استفاده می شود.

ویترین فروشگاه با یک جفت نمایشگر قفسه ای دایره ای شکل که شبیه قاب عینک است
در ویترین فروشگاه، یک جفت قفسه دایره ای شکل شبیه قاب عینک است

گودریچ که به‌خاطر رویکرد رنگارنگ و سورئالیستی اش در فضای داخلی شناخته می‌شود، قبلاً یک فروشگاه مواد غذایی در لس آنجلس و یک بوتیک را تکمیل کرده است که در فهرست طولانی‌مدت بخش خرده‌فروشی (کوچک) جوایز Dezeen 2023 قرار داشت.

سایر فروشگاه‌های عینک‌فروشی که رنگ‌های پررنگ را القا می‌کنند عبارتند از یک بینایی‌شناس مناسب برای کودکان در مونیخ، یک بوتیک با رنگ سبز در بارسلون و یک فروشگاه در لندن که مواد زیستی را ادغام می‌کند.

عکاسی توسط اریک بنجامین انجام شده است.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/11/30/framed-ewe-eyewear-store-phoenix-adi-goodrich/