البته روشهایی که فقط بر روی تبلیغات شرکت شما تمرکز دارند مانند ساخت ربات تلگرامی یا تبلیغات گسترده در تلگرام هزینههای بالاتری نسبت به سایر روشهای تبلیغات خواهند داشت. در تبلیغات بازدیدی بنر شما (که میتواند شامل؛ ویدیو، عکس، آدرس وبسایت و یا هر محتوای دیگر باشد) در چندین کانال پربازدید قرار میگیرد. اگر تولید محتوای باکیفیت و مستمری داشته باشید، در این روش تبلیغاتی بازدهی که میخواهید را به دست خواهید آورد. یکی از شبکههایی که افراد در آن کسب و کار خود را تبلیغ میکنند، تلگرام است. به دلیل محدودیتهای اخیری که بر روی اینستاگرام اعمال شده، تلگرام محبوبیت و کارایی بیشتری پیدا کرده و در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها در این پلتفرم فعالیت میکنند. همانطور که از نام گروههای عمومی پیداست، تمام افراد میتوانند به این گروهها بپیوندند و پستهای شما را مشاهده کنند.
- این موضوع را میتوان از روی سن، جنسیت یا شغل کاربران، که به آن تعیین پرسونای مخاطب هم میگویند، مورد نظر شناسایی کرد.
- این موضوع بها دادن به لوگو یا انتخاب تصویر مناسب برای کانالتان است.
- یعنی فرض کنید که یک کانال فعال در حوزه آشپزی دارید، ولی نمیدانید باید چه متنی را برای تبلیغ در کانالهای دیگر آماده کنید.
- احتمالا در وب سایت انواع تبلیغ تلگرام را دیدهاید، اما این سوال برایتان پیش آمده که روش انواع تبلیغات تلگرام چگونه است و کدام برای شما از هر لحاظ، بهخصوص قیمت و نتیجهگیری، بهتر است!
- شما باید سعی کنید در گروههایی که عضو بیشتری دارند اقدام به تبلیغ کانالتان کنید.
یکی از اقدامات اولیه برای برند سازی شخصی ایجاد یک هویت بصری در تمامی پلتفرم های مختلف مثل تلگرام ، اینستاگرام ُ لینکدین و واتساپ می باشد. اگر تا امروز برای کانال یا گروه تلگرام خود تبلیغاتی را انجام نداده اید. تصور کنید در حال کار با موبایل و اپلیکیشن دلخواه خود هستید، تبلیغی با محتوای کانال تلگرام را مشاهده می کنید بعد از آن این تصمیم با شما خواهد بود که کانال را دنبال می کنید یا خیر. اگـر بودجه انـدکی بـرای تبلیغات دارید، میتوانید از تبلیغات بـازدیـدی استـفاده کنید، چـرا کـه تبلیغات بازدیدی انعطافپذیری فـوقالعاده ای نسبت بـه میـزان بودجه شما دارد. بـرای مـثـال، انواع تبلیغات دیگر مانند؛ بیلبوردی، تبلیغات تلویزیونی و… در تبلیغات بازدیدی هزینه تبلیغات شما به صورت هدفمند است؛ در این روش شما بـر اسـاس تـعـداد بازدیدی کـه از تبلیغتان انـجـام میشود، هزینه مـیپردازید.
روش تبلیغ در تلگرام
هزینه نهایی تبلیغ شما، بر اساس تعداد ساعت های درخواستی و بازه زمانی انتخابی شما از طول روز تعیین میشود. چون اکثر کانال و گروه های تلگرامی، ساعاتی پربازدید را دارند که هزینه سفارش تبلیغ در این بازه های زمانی، بیشتر از ساعت های عادی است. در طول زمانی که تبلیغ شما در سایت قرار میگیرد، میتوانید جوابگوی مخاطبان بوده و به سؤالات آنها پاسخ دهید. زمانی می توان به فکر تبلیغ در یک شبکه اجتماعی بود، که تعداد مخاطبان آن زیاد باشد. چون تبلیغات برای دیده شدن و اثرگذاری مناسب، به دیده شدن نیاز دارند.
عضویت در کانالهای تلگرام
از طرفی ممکن است که افراد کمتری شانس آشنایی با برند شما را داشته باشند و بازاریابی تلگرام برای کسب و کار شما، به طور مطلوب نتیجه نداشته باشد. در مورد تبلیغات تلگرام پیش از این مطالب زیادی ارائه کردیم؛ میتوان گفت که تبلیغات اصلیترین عامل در بازاریابی تلگرام محسوب میشود و تأثیر بسزایی بر ارتقاء برند شما دارد. شما میتوانید از روشهای مختلفی که در این مقاله بیان شد، برای انجام تبلیغات تلگرام استفاده کنید و از مزایای آنها بهرهمند شوید. اولین نکتهای که در کانالهای تلگرامی توجه کاربران را به خود جلب میکند، کیفیت محتوای منتشرشده در آن کانال است. کاربران با آنالیز محتواها، تصمیم میگیرند که در کانال موردنظر عضو شوند یا در آن بمانند. بنابراین لازم است که محتواهای جذاب و باکیفیتی در کانال خود نشر دهید و رضایت مخاطبان را جلب کنید.
بهعنوان مثال، مجله خبری ادمین یاب تبلیغات کلیکی از حدود 150 هزار تومان آغاز میشود. سایر روشهای تبلیغاتی نیز هزینههای دریافتی را بر اساس تعداد عضو و میانگین بازدید تعیین میکنند. عامل دیگری که در قیمت تبلیغات تلگرام تاثیرگذار است، چندمین پست بودن تبلیغ است. به نوان مثال، زمانی که پست تبلیغاتی بهعنوان آخرین پست در نظر گرفته شود، میتواند اثربخشی بیشتری داشته باشد. برای دریافت بهترین نتایج از تبلیغات تلگرام، لازم است که بهترین کانالهایی که با موضوع و نوع کسب و کار شما متناسب هستند را برای انجام تبلیغات انتخاب کنید.