با وجود فیلتر بودن تلگرام، هنوز هم کاربران بسیار زیادی از آن استفاده میکنند به همین دلیل شما نباید استفاده از این بستر فراهمشده را از دست بدهید. ممکن است خیلی از کاربران جامع هدف شما عضو تلگرام باشند و با دیدن تبلیغات هدفمندی که انجام دادهاید جذب کانال ارتباطی شما شوند و از محصول و خدمات شما استفاده نمایند. اگر عضو کانال تلگرامی هستید، احتمال دارد که با مشاهده پستهای تبلیغاتی که بهصورت روزانه در کانال قرار میگیرند، تبلیغات مناسب از جنس کسب و کار خود را پیدا کنید. در این صورت، بهعنوان مدیر بازاریابی قادر خواهید بود تا بهآسانی مراحل عضویت در کانال و تبلیغات را انجام دهید. اولین گزینهای که به ذهن شما میرسد این است که به ازای ساعاتی که پست شما در کانال میزبان قرار میگیرد، هزینه پرداخت کنید. اما بعضی از کانالهای پرطرفدار، این نوع تبلیغات را در زمانهای کوتاهتری مثل 4، 6 و یا 8 ساعته هم انجام میدهند.
- میتوانید کانالّهای تلگرامی موفق در حوزه فعالیت خودتان را با دقت بررسی کرده و همه را تجزیه تحلیل کنید.
- شما میتوانید از روشهای مختلفی که در این مقاله بیان شد، برای انجام تبلیغات تلگرام استفاده کنید و از مزایای آنها بهرهمند شوید.
- مزیت این روش نسبت به روش بازدیدی این است که نیازی نیست که شما با چندین کانال مختلف در ارتباط باشید و تمامی هماهنگیها را مجزا پیگیری کنید.
- همچنین این نکته را باید اضافه کنیم که تبلیغات در تلگرام به صورت شخصی ممکن است خطراتی مثل بلاک و ریپورت شدن های متوالی و آزاردهنده و صرف زمان زیاد را به دنبال داشته باشد.
در این میان یکی از مجله خبری ادمین یاببردیترین اپلیکیشنها در میان ایرانیان بعد از اینستاگرام، تلگرام است. کاربران زیادی هر شب بعد از فراغت از کار روزانه برای رفع خستگی هم که شده سری به کانالهای تلگرامیشان میزنند. بنابراین به جرئت میتوان گفت تبلیغات در تلگرام از ضمانت بالایی برخوردار خواهد بود. کافی است کلیدواژه کسب و کارتان را در گوگل سرچ کنید و وارد سایتهایی که در صفحه نتایج نمایش داده میشود شوید. در صورت وجود کانال تلگرام، عضو کانال شوید و بعد از بررسی همه جوانب، برای انتشار تبلیغ با مدیر کانال وارد گفتگو شوید.
دانلود نمونه قرارداد تبلیغات در فضای مجازی
امروز با توجه به گسترده شدن سطح فعالیت در سایر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و…، میتوان گفت که تلگرام هنوز فضای اصیل و حرفهای خود را حفظ کرده است. البته توجه داشته باشید که مشخص نیست تبلیغات تلگرام تا چه زمانی تأثیرگذار و غیراشباع باقی بماند. بنابراین بهتر است هر چه سریعتر از این فرصت به نفع خود استفاده کنید. بهعنوان مدیر بازاریابی کافی است کلیدواژه مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده و وارد سایتهایی شوید که مرتبط با کسب و کارتان هستند. در صورت وجود کانال، عضو آن شده و بعد از بررسی همه جوانب میتوانید برای انتشار تبلیغات خود با مدیر کانال صحبت کنید. به خاطر این که شما هزینه بازدیدهای صد هزارتایی را پرداخت کردهاید اما فقط چند هزار بازدید آن واقعی بوده است.
راه های ارتباطی
یعنی سعی کنید کیفیت محتواهایتان را بالاتر ببرید تا کاربران هنگام مراجعه به کانالتان، در آنجا ماندگار شوند. حالا مطلب دیگری هم در این میان وجود دارد که بسیار مهمتر از پیدا کردن مناسبترین روش تبلیغ در تلگرام است. این که بخواهیم فقط به دنبال مناسبترین روش تبلیغ در تلگرام باشیم اما هرگز روی کانال خودمان تمرکز نکنیم، نتیجه خوبی برایمان نخواهد داشت. قبل از این که بخواهید بدانید باید چگونه در تلگرام تبلیغ کنیم، بهتر است ابتدا راجع به نوع فعالیتمان اطلاعات بیشتری کسب کنیم.
۳- تبلیغ در تلگرام بر اساس میزان بازدید
با تبلیغات مناسب، بهراحتی بهترین نوع ممبر تلگرام را جذب کنید و کانال خود را در میان رقبای خود بالا ببرید. همچنین، با استفاده از تبلیغات بازدیدی تلگرام و اینستاگرام، ویو خود را افزایش دهید که این در نظر مخاطبان و کاربران نشانه پرطرفدار بودن شما خواهد بود. البته با همکاری با آژانس تبلیغاتی اَد بلــو در تبلیغات بازدید گسترده تلگرام، بازدیدهای شما واقعی خواهند بود و در نتیجه افراد علاقهمند به کانال شما، جوین یا عضو خواهند شد. این شیوه تبلیغ بازدیدی، در واقع بهگونهای یک تیر و دو نشان است؛ هم بهترین نوع ممبر تلگرام یعنی ممبرهای واقعی را جذب میکنید، هم بازدید شما بسیار افزایش مییابد.