تعمیر اجاق گاز در منزل دست به آچار | سناپویان

یکی از مشکلات رایج در تعمیر اجاق گاز رومیزی و شیشه‌ای، ضرباتی است که به سطح شیشه‌ای اجاق گاز برخورد می‌کند. در مواقعی که صفحه شیشه‌ای اجاق گاز به دلیل ضربات و یا شوک حرارتی ترک خورده و آسیب می‌بیند، لازم است به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی سریعا برای تعمیرات گاز رومیزی و تعویض صفحه شیشه‌ای اقدام نمایید. پس از خراب شدن دستگاه اصلی ترین دغدغه انتخاب تعمیرکار معتبر برای انجام تعمیرات آن میباشد. اساس و لازمه تعمیر اجاق گاز رومیزی (توکار یا صفحه‌ای) و همچنین مدل‌های فردار، آشنایی با قطعات و بخش‌های مختلف آن است. از جمله قطعات اصلی این دستگاه‌های حیاتی زندگی امروزی برای آشپزی، می‌توانیم به عایق، چند راهه‌ها، شیرها، نازل‌ها، لوله‌های رابط، مشعل‌ها، شمعک (پیلوت)، ترموکوپل، فندک و ترموستات اشاره کنیم.

اجاق گاز ماژیکشف با فناوری خاص خود عملکرد فوق العاده ای دارد و کارکرد حرارتی خوبی را به همراه دارد، اما ممکن است با گذشت زمان دچار مشکلاتی شوند و احتیاج به تعمیر داشته باشند. برای رفع این مشکل سرشعله ها را کاملا تمیز کنید و به صورت صحیح سر جای خود قرار دهید، از رسیدن گاز ب اجاق مطمئن شوید و سلامت ترموکوپل را بررسی کنید. با توجه به شرایط موجود تکنسین های مرکز دکتر آچار با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به منازل اعزام شده و از به روز ترین روش های تعمیراتی و بهترین ابزار برای خدمات استفاده میکنند. حتی ممکن است اجاق گاز شما هیچ مشکل خاصی نداشته باشد، اما به‌دلیل حساسیت بالای اجاق گاز و خطرساز بودن آن، بهتر است که هر چندوقت یک‌بار توسط کارشناسان کاربلد، تمامی قطعات آن سرویس کامل شوند. معمولا این مشکل بیشتر در اجاق گاز های صفحه شیشه ای به وجود میاید و دلیلا آن میتواند شکستن شیشه، عدم کارکرد صحیح صفحه دیجیتالی و یا مشکل در ترموکوبل باشد. ما فهرستی از قطعاتی که احتمال دارد در ایجاد این مشکل دخیل باشند، تهیه کرده ایم، مطلب زیر را بخوانید تا متوجه شوید دستگاه های مذکور چطور کار می کنند و چطور باید مشخص کنید کدام قسمت ایجاد مشکل کرده است و چطور باید قطعه مورد نظر را تعمیر یا تعویض کنید.

برندهای تعمیر اجاق گاز و گازرومیزی

معمولا قطعات مصرفی جهت تعمیر اجاق گاز؛ بوبین، ترموکوپل، استارتر، ولوم و سر شعله ها می باشند. در این نوع اجاق گازها المنت های حرارتی روی صفحه اجاق گاز قرار دارد که با عبور جریان برق از آن ها گرم می شود. اجاق های گاز سوز جزو وسایل گازسوز خانگی به حساب می آیند که در دوره های اموزش لوازم گاز سوز خانگی مورد بحث قرار میگیرند و با آموزش تعمیرات و نصب پکیج گازی دارای اشتراک در مباحث می باشند. از همین رو کارکرد درست اجاق گاز نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. خراب شدن اجاق گاز ناشی از مشکلات کوچکی است که در هنگام مواجهه با آن ها، توجه کمی به مشکل شده است و مشکل رفع نشده است.

در این بخش ما موارد شایعی که لازم است برای برطرف کردن آن ها با تعمیرکار اجاق گاز تماس بگیرید را آورده ایم. پس از بررسی تعمیر کار ما بر روی اجاق گاز شما علت اصلی خرابی اجاق گاز بررسی و چک میشود. بعد از تماس شما با تعمیرکاران ما بهترین متخصص در منطقه شما به محل مورد نظر شما در کوتاه ترین زمان اعزام خواهد شد. اگر سر و صدای شعله یکی مشکلات شماست، سعی کنید کمی کرکره را سفت کنید تا سوختن شعله بی سر و صدا شود.

  • در صورت بروز هر کدام از این مشکلات با متخصص ماهر و حرفه ای تماس بگیرید برای رفع مشکلات اجاق گازتان ما پیشنهاد میدهیم همین حالا با دکتر آچار تماس بگیرید.
  • تعمیرات مجدد از نظر هزینه برای هر فردی بهتر است و مقرون به صرفه می باشد و این کار با وجود استفاده اجناس نا مرغوب کار سختی است اما این کار را شرکت ما برای شما عزیزان راحت تر کرده است.
  • یافتن تعمیرگاه مجاز اجاق گاز یکی از دغدغه های افرادی است که دستگاه هایشان خراب است.
  • برای تعمیر اجاق گاز در شمال تهران همین حالا با ما از طریق تلفن های پایین همین صفحه تماس حاصل نمایید.

تابلوی برق اصلی و هر نوع برق ثانویه را که منبع تغذیه دستگاه را بر عهده دارد را بررسی کنید. در مشکل کم بودن دمای شعله ها در تعمیر اجاق گاز باید سه مورد از قطعات بررسی شوند که به صورت زیر است. اگر اجاق گاز داغ ولرم ( نه داغ و نه سرد) است ، یا اگر اصلاً آن را گرم نمی کند ، مشکل شما می تواند از ترموستات باشد که کار نمی کند. ترموستات ، بخشی از صفحه کنترل اصلی ، عناصر پختن جوجه گردان را از طریق تماس های حساس به دما که به آن عناصر الکتریسیته می فرستند تنظیم می کند.

آموزش کامل تعمیرات اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز در منزل دست به آچار | سناپویان

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد