سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

صفحه‌هایی از وب‌سایت که بیشترین تعداد لینک‌های خارجی معتبر و باکیفیت را داشته باشند، قدرت بیشتری برای کمک به صفحه‌های دیگر در دریافت رتبه‌های بهتر در نتایج موتورهای جستجو دارند. تنها با استفاده از «متن جایگزین تصویر» (Alt Attribute) می‌توان مضمون تصاویر را برای موتورهای جستجو قابل درک کرد. همچنین، استفاده از این ویژگی می‌تواند ترافیک وب‌سایت شما در جستجوهای تصویری گوگل را افزایش دهد. ویژگی متن جایگزین تصاویر یکی از عناصر HTML است که امکان ارائه اطلاعات جایگزین تصاویر برای ربات‌ها یا افراد نابینا را فراهم می‌کند. اصول سئو فنی برای بهینه‌سازی موارد مرتبط با عملکرد و قابلیت مشاهده شدن و دسترسی موتورهای جستجو به وب‌سایت طراحی شده است.

Organic Traffic در سئو چیست؟

به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده‌‌اید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام می‌دهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است. با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی، محتوای یک صفحه از سایت به بخش‌ها و صفخات دیگر سایت یا سایت‌های دیگر ارتباط پیدا می‌کند. به این ترتیب و با استفاده از این راهکار، گوگل این سایت را سایتی پر بازدید شناسایی کرده و به مرور سئوی آن را رشد یافته در نظر می‌گیرد. همین موضوع می‌تواند سبب شود که محتوای شما در طی سرچ کردن در موتور جست‌وجوگر گوگل، به عنوان اولین نتایج مشاهده شود و نظر مخاطبان را نسبت به خود جلب کند.

RankBrain نحوه تعامل کاربر با نتایج جست‌وجو را بررسی می‌کند و در نتیجه آن را رده‌بندی می‌کند. Sitemap یا نقشه سایت، همانطور که از اسمش می‌توان فهمید، نقشه‌ای از سایت شماست که به موتور‌های جستجو در پیدا‌کردن، کرال کردن و ایندکس کردن تمام محتوا‌های موجود در وبسایت شما کمک می‌کند. به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد.

سایز صفحه در سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

اطلاعات بیشتر درباره Black Hat SEO را می‌توانید در مقاله «سئو کلاه سیاه چیست و نحوه انجام آن» مطالعه بفرمایید. اکر می‌خواهید درباره سئو کلاه سفید و کاربرد آن، بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «سئو کلاه سفید چیست؟ و مراحل آن به چه صورت است؟» را بخوانید. هدف این کتاب ارائه یک آموزش کاربردی، هدفمند و صد البته مختصر و مفید از رجکس است. تمرکز ما هم بر روی استفاده از دو ابزار آنالیتیکس و تگ منیجر خواهد بود. هر چند دانشی که در این کتاب پیدا می‌کنید، در بسیاری از موقعیت‌های دیگر هم به کمکتان می‌آید و شما را از سردرگمی نجات می‌دهد.

  • بسیاری از صفحاتی که در Featured snippet ظاهر می شوند رتبه اول گوگل را ندارند.
  • محتوای جذاب، ارزشمند و با کیفیت، کاربران را مجذوب می‌کند و موتورهای جستجو نیز به آن توجه می‌کنند و صفحات را بر اساس کیفیت و ارزش محتوا رتبه‌بندی می‌کنند.
  • اگر می‌خواهید چیزی را پنهان کنید که دست کسی به آن نرسد، بهترین جا صفحۀ دوم به بعد گوگل است.
  • معتقد به انتشار اطلاعات آزادم و هر آنچه از سئو بلد هستم رو در اختیار دیگران قرار می‌دم.

هدینگ یا سرفصل در صفحات می‌تواند به کاربر و گوگل این سیگنال را برساند که پاراگراف پیش‌رو به چه موضوعی پرداخته شده است. هدینگ‌ها از اهمیت بالایی نزد موتورهای جستجو برخوردار هستند و گاهی این هدینگ‌ها را به عنوان تایتل به کاربر نمایش می‌دهند. تایتل یا عنوان یک صفحه بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌تواند کاربر را متقاعد کند که روی سایت شما کلیک کند یا خیر. در محتوای صفحه سئو چیست به هریک از زیرشاخه‌ها به صورت کوتاه پرداخته می‌شود و برای توضیحات بیشتر کاربر را به صفحه توضیحات کامل‌تر ارجاع می‌دهیم. همین مقاله که شما درحال مطالعه آن هستنید، نمونه‌ای مناسب از یک پیلارکلاستر است که مقاله “سئو چیست” پیلار محسوب شده و زیرشاخه‌ها کلاستر نام دارد. فراموش نکنید که برای یک پیلارکلاستر صحیح می‌بایست لینک‌سازی دقیق بین پیلار و کلاستر و در صورت لزوم بین کلاسترها رعایت گردد.

Snippet چیست و چرا در سئو مهم است؟

یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله. مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزه‌گر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه. درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله. برای همینه که هر سال چندین و چند بار الگوریتم های خودش رو تغییر میده و به روز میکنه. لزوما نه، اگرچه بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه استخدام فرد یا شرکتی برای برونسپاری سئو است.

اگر تا به اینجای مقاله همراه تیم سئو دی ام روم بوده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم. حال زمان آن است که با یک آموزش سئو صفر تا صد که کاملا رایگان می‌باشد، شروع به یادگیری سئو به زبان ساده نمایید. ناگفته نماند که طبق مستندات گوگل، لینک‌هایی که از سمت سایت‌های بی کیفیت برای صفحات ایجاد گردد، هیچ گونه تاثیری در نتایج SERP نخواهد داشت. بنابراین در هنگام خرید یا لینک‌سازی دستی به کیفیت سایت‌های مدنظر دقت نمایید. متا دیسکریپشن یا توضیحات، چکیده‌ای از مفهوم صفحه را به گوگل اعلام می‌دارد. برای مدیریت دیسکریپشن، همانند تایتل، در صورتی که از CMS وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید با افزونه یوست و در غیر این صورت از برنامه نویس کمک بگیرید.

سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد