قیمت و خرید انواع کاغذ بسته بندی کیلویی و عمده | سایت نوبل مگ

قیمت و خرید انواع کاغذ بسته بندی کیلویی و عمده | سایت نوبل مگ

همچنین گاه نوشتن روی ورقه‌های مسی، برونزی و گاهی طلا انجام می‌شد که لوح‌های زرین دورهٔ هخامنشیان نوبل مگ از نمونه‌های آن‌هاست. از این کاغذ در بخش های مختلف استفاده می شود و به دلیل سطح بسیار صاف آن، انواع پوشش های سلفون یا لمینت به خوبی روی آن می نشیند. سابقهٔ نوشتن به هزاران سال قبل می‌رسد و بشر در آغاز تمدن و ابداع خط از گل رس لوحه‌هایی می‌ساخت و برای نوشتن مطالب خود استفاده می‌کرد؛ این الواح با حرارت آفتاب خشک می‌شد یا با آتش می‌پخته‌است. امولسیون شیری رنگ رزین سیماکریل اس اچ بر پایه استایرن آکریلیک، دارای فیلم شفاف می‌باشد. شفافیت و براقیت بسیار بالا و حفظ این شفافیت با گذر زمان، سختی فیلم ، ثبات شستشویی مورد قبول، مقاومت در برابر دما و فیلر خوری مناسب از ویژگی‌های خوب این رزین است. صنعت کاغذسازى از قرن هفتم هجرى قمری به بعد در ایران وجود داشته و گسترش یافته است.

  • کاغذ پوستی (parchment paper) چیست؟ نوعی کاغذ چاپ سفید و نازکی است که از عبور دادن کاغذ نازک شده در اسیدسولفوریک و کلرید روی تولید می‌­شود.
  • تقریبا نازک ترین کاغذ گرماژ 70 گرمی و ضخیم ترین کاغذ گرماژ 300 گرمی دارد (البته این مورد همیشه درست نیست به عنوان مثال گرماژ 65 گرمی کاغذ بالکی به علت بافت سبک، ضخیم تر از گرماژ 80 گرمی کاغذ تحریر است).
  • کاغذی که تقریبا در تمامی کتاب ها، دفترچه ها، روزنامه ها و… استفاده می شود.
  • تاریخچه کاغذ امروزی به 2000 سال پیش، باز می‌گردد اما قرن‌ها طول کشید که به دست ما برسد.

سطح صاف این کاغذ باعث حرکت روان خودکار و مداد روی آن می‌شود و لذت نوشتن را دو چندان می‌کند. از دیگر ویژگی‌هایی که با آن کاغذ تحریر به‌عنوان یک کاغذ محبوب شناخته می‌شود، ماندگاری و طول عمر بالای آن است. این ویژگی، کاغذ تحریر را به یک گزینه مناسب برای نگهداری انواع اسناد و بایگانی‌هایی که نیاز به ماندگاری بالا دارند، تبدیل می‌کند. سنگ دوام بیشتری از گل دارد، اما سنگین‌تر است و تولید و حمل‌ونقل آن دشوار است. به طور مثال، به نقل از ابوریحان بیرونی، مردم هند از برگ‌های درختی به نام «تاری» برای نوشتن استفاده می‌کردند. این نوع مقوا کیفیتی بالاتر از مقوای پشت طوسی دارد و از آن در چاپ جعبه و بسته‌بندی‌های مختلف استفاده می‌گردد.

انواع کاغذ و مقوا

معمولا کاغذی که برای چاپ کتاب و مجله از آن استفاده می‌شود، کاملا سفید است و کاغذ روزنامه و مقواهای نازک، خمیر تیره‌تری دارند. در صنعت چاپ هرچقدر کاغذ سفیدتر باشد، مرغوبیت و قیمت آن بیشتر است و کاغذهایی که رو به قهوه‌ای شدن می‌روند قیمت و کیفیت پایینی دارند. چینی‌های باستان نخست روی پارچهٔ ابریشم می‌نوشتند، اما از نزدیک ۱۵۰ سال پیش از میلاد، آموختند که می‌توانند پوست درخت توت را خرد کنند، به صورت خمیر درآورند و از آن کاغذ بسازند. آن‌ها به کاغذهای خود ساقه‌های کتان و رشته‌های تور ماهی‌گیری کهنه نیز می‌افزودند تا محکم‌تر شود. هر چند گیاهان در بیش‌تر جاها یافت می‌شدند، اما چینی‌ها شیوهٔ ساختن کاغذ را به صورت راز نگه داشته بودند. این راز زمانی فاش شد که عرب‌های مسلمان در سال ۱۳۳ هـ.ق / ۷۵۱ م، اسیرانی را از چین با خود به سمرقند، از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شهرهای دیرین ایران، آوردند.

کاغذ کرافت یا کاهی (‌Kraft Paper)

برای کتابخوان‌های حرفه‌ای مطالعه از روی کاغذ سفید باعث خستگی چشم و حتی در بعضی از افراد باعث ایجاد سردرد می‌شود. اما به دلیل حذف مواد شیمیایی در فرآیند ساخت کاغذ بالکی، این کاغذها رنگی بین کرم و طوسی دارند؛ رنگی طبیعی که چشم را اذیت نمی‌کند. امکان ارسال کلیه سفارش های چاپی به سرتاسر ایران و حتی کشورهای همسایه مانند عراق و امارات از جمله خدمات این مجموعه می باشد. لطفا پیش از ثبت سفارش خود حتما صفحه راهنمای ثبت سفارش را مطالعه بفرمایید. اما یک مصرف کننده با وزن کاغذ کاری ندارد و آنچه مهم است ضخامت کاغذ است، پس به بیان دیگر هرچه گرماژ کاغذ بالاتر، کاغذ ضخیم تر است.

این مقاومت بالا، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کاغذ تحریر در مقایسه با سایر کاغذها است. در وبلاگ خانه چاپ و گرافیک با جدیدترین مقالات حوزه چاپ دیجیتال و چاپ افست و تازه ترین آموزش های مربوط به طراحی کارت ویزیت، لیبل، پوستر، منو رستورانی و … آشنا خواهید شد. کاغذهای که برای چاپ کتاب مجله‌ها، سررسید، چاپ سربرگ، برگه یادداشت، انواع پاکت استفاده می‌شوند به کاغذ تحریر شناخته می‌شوند. این کاغذ یکی از پرمصرف‌ترین نوع کاغذ در بین تمام اقشار جامعه است. کاغذ تحریر قابلیت چاپ بر روی هر دو صفحه را دارد و رنگ آن به پشت صفحه نفوذ نمی‌کند. این کاغذ نیز دارای گرماژ مختلف (70 تا 120) است اما پر مصرف‌ترین آن 70، 80، 100 گرمی است.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد