مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی،تجربی،انسانی،هنر،زبان،تلفنی آی مشاوره | darsjet

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی،تجربی،انسانی،هنر،زبان،تلفنی آی مشاوره | darsjet

مثلا اگر در یک سال شیمی بسیار آسان باشد، درصد های 100 در این درس زیاد می شود و در این صورت، درصدهایی مثل 60 و 70 ارزش زیادی ندارد ولی اگر در یک سال دیگر، درس شیمی بسیار سخت باشد، ارزش درصدهای حتی 30 و 40 نیز بسیار بسیار بیشتر می شود. در سال 95، درس شیمی بسیار سخت بود و افرادی با درصدهای 30 تا 40 درصد، رتبه های بسیار خوبی آوردند در حالی که در سال 96 که شیمی بسیار آسان بود، درصدهای 50 و 60 نیز رتبه خوبی به دست نیاورده بودند. یعنی کسی که درصد بالاتری را در یک درس با سوالات سخت دارد، بسیار با ارزش تر از کسی است که درصدهای بالایی در درس هایی با سوالات آسان به دست آورده است. تراز در هر درس وابسته به درصدهای همه افراد و میانگین نهایی این درصدها خواهد داشت. بنابریان برای رعایت عدالت در رتبه دهی، قانون تراز در سنجش وجود دارد و خوبی تراز این است که از سالی به سال دیگر تغییر زیادی نمی کند. مثلا در هر سال رتبه های یک تراز کاملا شبیهی به هم دارند ولی درصدهای آنها ممکن است با هم تفاوت داشته باشد.

خرید شارژ مشاوره:

برای اینکه بتوانید یک انتخاب رشته تجربی موفق داشته باشید باید از آخرین قبولی سال گذشته در رشته ها و دانشگاه های تجربی با خبر باشید تا بدانید که با توجه به رتبه شما، سال گذشته در چه کد رشته ها و دانشگاه هایی پذیرفته شده اند. دلیل این امر این است که بیشترین جمعیت شرکت کنندگان کنکور تجربی مربوط به منطقه دو است و در نتیجه ترافیک رقابت در این منطقه از نظر تعدادی بسیار بالاتر است. یک نکته مهم که برای انتخاب رشته تجربی سهمیه منطقه دو باید لحاظ شود این است که رتبه های قبولی سهمیه منطقه دو، به نسبت سهمیه های منطقه یک و سه، بسیار بهتر است.

تست شخصیت انتخاب رشته + تست های روانشناسی ایران تحصیل

همینطور این اختلاف در درصدها بین رتبه های 100 و 1000 نیز بسیار زیاد است ولی تراز آنها از سالی به سال دیگر تفاوت زیادی نخواهد داشت. چون تراز ثابت می ماند، اکثرا سعی می شود تا همیشه وضعیت داوطلب با تراز تعیین شود. درباره مجاز شدن در دوره های پیام نور و یا غیرانتفاعی توضیح کوتاهی در بخش قبلی داده شد.

چرا باید از یک مشاور برای انتخاب رشته کمک بگیریم؟

که بهتر است در زمان انتخاب رشته تجربی فقط به بخش دوم و سوم توجه نشود و حتی 10 انتخاب آخر هم به عنوان اطمینان خاطر، رشته های علوم پایه انتخاب رشته درس جت قرار داده شود. و در انتها لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور تجربی به صورت جداگانه ممنتشر می شود. موضوع بعدی در شرایط انتخاب رشته تجربی توجه به دانشگاه ها است اگر هزینه شهریه دانشگاه ها اهمیتی ندارد بهترین چیدمان دوره روزانه سپس دوره خودگردان و در نهایت دانشگاه آزاد همان رشته می باشد. چرا که 4 رشته اصلی تجربی در دانشگاه آزاد توسط انتخاب رشته سراسری بررسی می شود. در راهنمای انتخاب رشته تجربی با بیان این مطالب خدمت شما عزیزان سعی داریم با حداقل سردرگمی در دفترچه شلوغ انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد شما بتوانید فرایند انتخاب رشته را درست انجام دهید.

  • در آقای مشاور تلاش شده تک تک رشته های تحصیلی و آینده شغلی این رشته معرفی گردد تا شما با آشنایی بیشتری آینده شغلی تان را انتخاب کنید.
  • در این مرحله داوطلبان کنکور سراسری با توجه به لیست دانشگاههای مورد نظر خود که همراه مشاور آنها را انتخاب کرده اند، تحقیق در رشته مورد نظر خود را در دانشگاههای مربوطه انجام می دهند.
  • در برخی رشته‌ها دوره‌ی شبانه با یک ترم تاخیر یعنی در ترم بهمن وارد دانشگاه می‌شوند اما در اکثر موارد هم‌زمان و همراه با رشته‌های روزانه به کلاس و دانشگاه می‌روند.
  • در نتیجه برای انجام اینکار بهتر است از محمد موسوی مشاور تحصیلی موسسه کنکور پزشکی کمک بگیرید.
  • در رشته‌های کشوری ظرفیت رشته به نسبت تعداد شرکت‌کنندگان هر یک از سهمیه‌های منطقه یک، دو، سه و ایثارگری تعیین می‌شود.

پس از کسب عنوان مجاز برای انتخاب رشته، شما می‌ توانید اقدام به انتخاب رشته در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور کنید. انتخاب رشته در دانشگاه سراسری یک شرط بسیار مهم دارد و آن کسب رتبه و تراز قبولی در این دانشگاه است. اگر در زمان اعلام نتایج این دانشگاه، بتوانید رتبه قبولی را دریافت کنید و در کارنامه شما نوشته شده باشد که مجاز هستید، فقط حق انتخاب رشته خواهید داشت. به طور کلی مرحله انتخاب رشته تجربی دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مجزا از یکدیگر صورت می گیرد؛ اما از سال گذشته در این فرآیند تغییراتی ایجاد گردید. از میان مزایای دریافت بهترین مشاوره انتخاب رشته تجربی می‌توان به داشتن بهترین و اصولی‌ترین انتخاب رشته اشاره کرد. در بین رشته‌های دانشگاهی علوم تجربی، رشته‌ی پزشکی درجه‌ی اول و داروسازی و دندان‌پزشکی در درجه‌ی دوم در بین دانش‌آموزان این رشته از اهمیت زیادی دارد و هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان به دنیال قبولی در این رشته هستند.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد