معماران اشتون پورتر، انبار انبار را به کارگاه Underwing تغییر می دهد

قفسه های تخته سه لا که با سرامیک پوشانده شده اند، در زیر خرپاهای بلوط قدیمی Underwing Workshop، یک استودیوی سفالگری که استودیوی بریتانیایی Ashton Porter Architects در یک انبار انگلیسی ایجاد کرده است، شکاف داده شده است.


این استودیو که در دهکده فرامفیلد، ساسکس شرقی واقع شده است، یک فضای انباری فرسوده را اشغال می‌کند که به انبار یونجه در فهرست درجه II متصل است، که قدمت آن به قرن پانزدهم بازمی‌گردد.

نمای هوایی از کارگاه Underwing توسط معماران اشتون پورتر
معماران اشتون پورتر انبار قدیمی انبار را به یک استودیوی سفالگری تغییر داده است

مداخله اصلی معماران اشتون پورتر حذف دیوارهای پرکننده سازه بود که در قرن نوزدهم برای تبدیل آن از یک پناهگاه حیوانات باز به یک فضای ذخیره‌سازی بسته اضافه شد.

استودیو این دیوارها را با بخش‌های بزرگی از لعاب جایگزین کرد و در حالی که کف فرورفته‌اش را تسطیح کرد، ساختار کاشی‌کاری‌شده را به کارگاه Underwing تبدیل کرد – یک استودیوی سفالگری با چشم‌اندازی از باغ‌های اطراف.

انبار قدیمی در شرق ساسکس
قدمت فضای ذخیره سازی ساده به قرن 15 برمی گردد

این استودیو به Dezeen گفت: “سقف اولیه بلوط قرن 15 و ساختار دیوار انبار یونجه موجود به میزان قابل توجهی ویران شده بود و مخلوطی از پرکننده های قرن 19 و 20 وجود داشت.”

جدیدترین تاریخ به عنوان فضای ذخیره‌سازی به این معنی است که عدم توسعه وجود دارد و عناصری مانند طبقه همکف ساخته نشده باید مورد توجه قرار گیرد.»

نمای بیرونی کارگاه Underwing توسط معماران اشتون پورتر
دیوارهای پرکننده با لعاب جایگزین شده است

معماران اشتون پورتر کارگاه Underwing را به عنوان بخشی از تعمیرات اساسی در مزرعه بزرگتر ایجاد کردند که با توسعه و بازسازی قبلی به خانه اصلی آن آغاز شد.

به گفته این استودیو، چالش اصلی تعیین مقدار از ساختار قدیمی فضای ذخیره‌سازی قدیمی به دلیل فهرست‌بندی میراث باید حفظ شود و این فرآیند مستلزم همکاری با متخصص در تاریخ‌گذاری حلقه درختی است.

استودیو سفالگری در انبار انبار قدیمی
استودیو به صورت فضای باز سازماندهی شده است

“برای تعیین اینکه کدام بخش‌ها دارای ارتباط تاریخی هستند، چه از انبار اصلی یا بازیافت شده از سایر سازه‌های بلوط محلی با سن مشابه، و برای تعیین اینکه کدام قسمت‌ها باید حفظ شوند، ارزیابی تخصصی از دندروکرونولوژی برای کمک به این کار ضروری بود.” استودیو توضیح داد

تیرهای بلوط حفظ شده اکنون به‌عنوان یک قطعه مرکزی در Underwing Workshop ظاهر می‌شوند و بافتی را به پالتی از مواد مدرن براق‌تر می‌افزایند.

قفسه بندی داخل کارگاه Underwing توسط معماران اشتون پورتر
قسمت مرکزی یک دیوار از قفسه های تخته سه لا است

برای برداشتن دیوارهای پرکننده قرن نوزدهمی و ایجاد فضایی برای گوشه‌ای لعاب‌دار، ساختار قدیمی با یک “سرپیچ محتاطانه” ساخته شده از فولاد، که در سقف پنهان شده است، تقویت شده است.

استودیو توضیح داد: “این سازه (فولادی) یک “گهواره” پشتیبان برای سقف موجود تشکیل می دهد تا هم دیوارهای پرکننده قرن نوزدهمی را با شیشه حذف کند و هم گوشه ای شفاف برای اتصال به باغ های محوطه سازی شده در مجاورت نزدیک ایجاد کند.”

تیرهای بلوط قدیمی و نازک کاری تخته سه لا
شکاف های قفسه در اطراف ساختار اصلی بلوط

ترکیب قاب فولادی مخفی و شیشه با قاب سیلیکونی این توهم را ایجاد می کند که سقف قدیمی بر فراز استودیو سفالگری شناور است.

در داخل، Underwing Workshop به شکل یک اتاق باز و باز شده با قفسه بندی و نیمکت های کار است.

به گفته معماران اشتون پورتر، چیدمان داخلی به گونه ای تعیین شده است که “ارتباط قوی با باغ و گوشه ای فرسوده را فراهم کند تا این شفافیت فراهم شود”.

کف آن در زیر سطح زمین در فضای باز فرو رفته است و میزهای کار را با کاشت بیرون تراز می کند و صاحبان را در فضای سبز غوطه ور می کند.

نمای بیرونی کارگاه Underwing توسط معماران اشتون پورتر
این پروژه بخشی از بازسازی گسترده تر مزرعه را تشکیل می داد

برای تکمیل و تجلیل از ساختار موجود، یک پالت مینیمالیستی از “مواد خام و ناتمام” برای تناسب داخلی انتخاب شد، از جمله تخته سه لا، گچ بدون رنگ، بتن خام و آجرهای سفید لعابدار.

بخش مرکزی کارگاه Underwing نازک کاری تخته سه لا توس است که برای ساخت قفسه های شبکه ای که در اطراف خرپاهای بلوط اصلی قرار می گیرند استفاده شده است.

استودیو سفالگری در شرق ساسکس
یک “پالت ساده از مواد معاصر” عناصر موجود را تکمیل می کند

معماران اشتون پورتر می‌گویند: «ساختار ویران شده توسط یک قاب فولادی کنسولی محتاطانه پشتیبانی می‌شود و ساختار سقف بلوط موجود با دقت حفظ می‌شود تا با پالت ساده مصالح معاصر در کنار هم قرار گیرد.»

ساختار سقف بلوط موجود به دقت حفظ شده است تا در کنار پالت ساده مصالح معاصر قرار گیرد.

دیگر استودیوهای سفالگری که در Dezeen به نمایش گذاشته شده اند عبارتند از ساختاری با تخته سنگ که برونو استیونز به خانه ای در بلژیک اضافه کرده است و آلونک چوبی در حیاط خلوت خانه ای در لس آنجلس توسط مارک واتانابه و راینا لی.

عکاسی توسط معماران اشتون پورتر انجام شده است.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/11/16/ashton-porter-architects-reworks-15th-century-barn-into-tactile-pottery-studio/