هزینه و قیمت ثبت شرکت در سال 1401 ثبت شرکت موسسه راه روشن ثبت شرکت | takniksabt

هزینه و قیمت ثبت شرکت در سال 1401 ثبت شرکت موسسه راه روشن ثبت شرکت | takniksabt

در این نوع شرکت کمی هزینه های ثبتی نسبت به مسئولیت محدود بیشتر است. پس از انجام روال ثبت و پرداخت هزینه های فوق بایستی هزینه های روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار را نیز بپردازید. درج اطلاعات شرکت در این 2 نوع روزنامه الزامی است که در ادامه در خصوص هزینه های روزنامه بیشتر خواهیم پرداخت. اما برای ارزان ترین حالت ممکن بایستی صرفا هزینه های پست ، هزینه های پرداختی در اداره ثبت شرکت ها و همچنین هزینه های روزنامه را در نظر بگیریم.

۱- هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود

یعنی تعرفه درج آگهی ثبت شرکت فوری در روزنامه همشهری از روزنامه ابرار بیشتر بوده و متقاضی باید هزینه بالاتری را پرداخت نماید. در نهایت تعرفه ثبت شرکت مسئولیت محدود فوری توسط موسسه حقوقی پایدار ثبت جزو کمترین قیمت ها در بین تمامی موسسات می باشد که به قیمت اعلامی شرکت، هیچ هزینه دیگری اضافه نخواهد شد. شرکت های سهامی عام و خاص، مختلط سهامی و غیر سهامی، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی، موسسه ها و شرکت با مسئولیت محدود هر کدام هزینه های متفاوتی دارند. برای مثال هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود برابر با صد هزار تومان می باشد اما اگر سرمایه اولیه بیشتر گردد، این هزینه قطعا بیشتر خواهد شد و تغییر پیدا خواهد کرد. از این رو جهت استعلام دقیق تر و متناسب تر با درخواست خود جهت ثبت شرکت، باید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. طبق قانون تجارت، بعد از ثبت شرکت از نوع سهامی خاص در اداره ثبت شرکت‌ها و دریافت مدارک، باید از طریق انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار اقدام به اعلان عمومی شود.

انواع حقوق تجارت چیست؟

بدین ترتیب با توجه به مقررات و قوانین مربوطه در سازمان‌های زیربط مانند وزات دارایی و وزارت اقتصادی، افراد می‌توانند جهت تاسیس شرکت و دریافت کُد اقتصادی اقدامات لازم را مبنی بر چگونگی عملکرد شرکت ثبت شده به انجام قیمت ثبت شرکت برسانند. از آنجایی که امور خدماتی به صورت فیزیکی نیستند، قیمت های متفاوتی نیز برای آن ها در نظر می گیرند. به طور کلی اگر تعداد شرکا ۲ نفر باشد، موضوع انتخابی آن ها ۳ خطی باشد و دارای سرمایه کمی باشند، هزینه ثبت شرکت در تهران که برای آن ها در نظر گرفته می شود در حدود ۱.۵ میلیون تومان است. پس برای اینکه شرکت شما به شکل کاملا قانونی پیدا کند و به اطلاع عموم مردم برسد باید هزینه را برای انتشار و پرداخت روزنامه رسمی در نظر بگیرید. در واقع این مرحله در کنار پرداخت روزنامه کثیرالانتشار به عنوان آخرین مراحل ثبت شرکت در نظر گرفته می‌شود که هزینه های آنها برای هر کدام از روزنامه ها متفاوت می باشد. شرکت های با مسئولیت محدود نیاز به شرکا ندارند و به همین دلیل از طرفداران بسیار بیشتری برخوردار هستند.

  • پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه رسمی ثبتی در سراسر کشور، تمامی امور ثبتی شما را با کمترین هزینه و تعرفه به صورت کاملاً آنلاین انجام می دهد.
  • برای ثبت موسسه غیر تجاری تقریبا هزینه هایی مشابه با ثبت شرکت مسئولیت محدود خواهید پرداخت.
  • هزینه روزنامه کثیرالانتشار با توجه به اینکه کدام روزنامه است متفاوت و معمولا از روزنامه رسمی گرانتر است.
  • در حال حاضر، تعیین نام شرکت، همچون سایر مراحل ثبت شرکت، به صورت اینترنتی و از طریق سایت irsherkat.ssaa.ir، انجام می گیرد، که هزینه آن، پنجاه هزار تومان می باشد.
  • اگر شخصی بخواهد پروانه کسب خود را به دیگری منتقل کند و یا حتی تصمیم به تغییر شغل بگیرد باید مراحل تغییرات پروانه کسب را طی کند.
  • هزینه آگهی در روزنامه رسمی با در نظر گرفتن تعداد کلمات و حروف، نوع شرکت و…

و همچنین در ارتباط با وظایف و تکالیف پس از ثبت شرکت نظیر پلمپ دفاتر، اخذ کد اقتصادی و غیره نیاز به استعلام قیمت دارید. می‌توانید ضمن تماس با شماره با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی مشهور مشاوره تخصصی رایگان داشته باشید. یکی از مهم ترین مسائل در هزینه ثبت شرکت که ممکن است برای هر فردی پیش آید، این سوال است که آیا قیمت ثبت و تاسیس شرکت در سال 1402 در ایران تغییر کرده است یا خیر. باید بگوییم که به این پرسش به صورت قطعی نمی توان پاسخ داد اما تجربه ثابت کرده که سالانه هزینه های اداره هر ساله در حال تغییر و افزایش است. هزینه درج آگهی در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار با یکدیگر تفاوت دارد و با توجه به نوع شرکت شما با یکدیگر تفاوت دارد، به عنوان مثال هر چقدر موضوع و متن شما طولانی تر باشد هزینه روزنامه کثیرالانتشار هم بالاتر می رود. در واقع افرادی که خواستار تاسیس شرکت سهامی خاص هستند به عنوان مثال زمانی که قصد شرکت در مناقصات را داشته باشند بایستی سرمایه شرکت بیشتری داشته باشند و همین موضوع یکی از عوامل افزایش نرخ ثبت شرکت آن ها می شود.

در صورتیکه داراییی شرکت برای تامین بدهی آن کافی نباشید هر یک از شرکا مسئول پرداخت دیون است. شرکت با مسئولیت محدود توسط مدیر یا مدیرانی که ممکن است از داخل یا خارج از شرکا باشند مدیریت می‌شود و موضوع شرکت که باید معلوم و مشخص باشد و منفعت عقلی داشته باشد در شرکتنامه ذکر می‌شود. بعد از تکمیل مدارک، پرونده باید از طریق باجه های پستی به اداره ارسال شود.هزینه ارسال مدارک مربوطه از قرار ده برگ، گیره، پوشه و دیگر متعلقات برابر با 30 هزار تومان است. پاسخ به سوالات بالا به صورت دقیق تنها زمانی ممکن است که تجربه انجام آن را داشته باشید.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد