آموزش نیروگاه خورشیدی با مدرک فنی حرفه ای لیدوپارس | nnqenergy

بررسی آمار ساتبا نشان می‌دهد،درحال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نصب شده بالغ بر ۹۷۰ مگاوات بوده و بابهره‌برداری از نیروگاه‌های احداث شده تا پایان سال این رقم به بیش از ۱۱۲مگاوات می‌رسد. 📍در حال حاضر طبق آمار سایت ساتبا 833 خانوار ایرانی خانه خود را به انرژی خورشیدی مجهز کرده‌اند. این طرح نه تنها از لحاظ درآمدزایی بهترین گزینه است بلکه با توجه به زیبایی‌ای که دارد خانه شما را تزیین میکند و در واقع به بهای خانه می افزاید. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر یکی از مهمترین راهبردهای دولت سیزدهم در حوزه انرژی به حساب می‌آید.

نیاز به اینترنت با سرعت خیلی بالا نیست وبا سرعتهای معمولی مثل سرعت نت گوشی نیز قابلیت دریافت اطلاعات و حضور در کلاس آنلاین وجود دارد. نیروگاه شما در هر ساعت 5 کیلووات برق تولید میکند و اگر در طول روز حداقل 5.5 ساعت آفتاب داشته باشید ، در طول روز حدود 30 کیلووات ساعت برق تولید کرده است و در ماه مقدار 900 کیلووات ساعت برق تولید می‌کند. یک نیروگاه 5 کیلووات به 50 مترمربع فضا نیاز دارد و در سقف‌های مسطح و شیب دار قابل اجرا است. هزینه این نیروگاه 58 میلیون تومان است و در سه الی چهار روز قابل نصب است.

نور خورشید به عنوان یک منبع تمام نشدنی و تجدید پذیر نیز بسیار مورد شرکت ساخت نیروگاه خورشیدی توجه می باشد. این نکته حائز اهمیت است که حتما بین پنل ها تا ورودی اینورتر باید از کابل های DC که از مس قلع اندود شده می باشند استفاده نمود. این کابل ها بصورت تک رشته و با دو روکش می باشند که جهت انتقال توان DC مورد استفاده قرار می گیرد.

  • مسلط به استانداردها و مباحث فنی انواع نیروگاههای خورشیدی آفگرید، انگرید و پمپ آب خورشیدی بوده و بعنوان متخصص طراحی نیروگاه های خورشیدی پروژه های متعددی را در خارج از کشور طراحی و اجرا کرده اند.
  • با استفاده از سیستم های گرمایش خورشیدی بسته به آرایش سیستم می توان آب را تا دمای 90 درجه سانتیگراد در حجم های بالا گرم کرد.
  • شایان ذکر است این مدت 15 ماهه جزیی از دوره 20 ساله قرارداد است، از این رو به دلیل اینکه مبلغ پایه قرارداد در 10 سال دوم نسبت به 10 سال اول دارای تنزیل 30 درصدی می‌باشد، جهت بهره مندی از حداکثر مزایای اقتصادی قرارداد، تا حد امکان مدت زمان احداث نیروگاه خودر ا کمتر کنید.
  • اتصال نیروگاه به شبکه برق فشار ضعیف (در صورت وجود) از طریق کابل سرویس سه فاز برای نیروگاه های خورشیدی از 5 کیلووات تا 20 کیلووات.
  • با توجه به تعداد پنل خورشیدی، از دو نوع اینورتر متصل به شبکه می توان استفاده کرد.
آموزش نیروگاه خورشیدی با مدرک فنی حرفه ای لیدوپارس | nnqenergy اختلال در یک پنل خورشیدی بر عملکرد کل نیروگاه خورشیدی تاثیر نخواهد داشت. نیروگاه خورشیدی امیرکبیر در استان همدان است، این نیروگاه قابلیت ایجاد توانی برابر با ۷ مگاوات را دارا می‌باشد. در اواسط سال ۱۳۸۵ با تغییر ساختار در وزارت نیرو و ایجاد معاونت برق و انرژی، دفتر انرژی های نو حوزه ستادی وزارت نیرو، در این سازمان ادغام و پروژه های مربوطه به سانا منتقل گردید. این نیروگاه ها از انواع بسیار بزرگ وجود دارند تا اندازه هایی که ممکن است شما روی پشت بام خانه خود برای تولید برق مصرفی تان داشته باشید.

شرکت برق منطقه ای اصفهان

با توجه به شرایط آلودگی هوا در کشور، این روش بهترین گزینه جایگزین برای نیروگاه‌های با راندمان پایین بوده که بسیاری از کشورهای دنیا نیز به احداث چنین نیروگاه‌هایی روی آورده‌اند. با در نظر گرفتن ظرفیت این نیروگاه، ۳۵۰ میلیون مترمکعب گاز نیز در سال صرفه‌جویی می‌شود. ۱۸۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی خانگی در هرمزگان برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید. صنعت برق به عنوان صنعت زیر بنایی و مادر، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رفاه جوامع داشته و اهمیت برق از آن جهت است که به دلیل به کارگیری تکنولوژی مدرن ‌تر و نیز ملاحظات زیست ‌محیطی در تمامی زمینه ‌های فعالیت می ‌تواند به عنوان انرژی مناسب انتخاب شود.

3# پنل

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد