تبلیغات گوگل چیست؟

تحقیقات انجامشده نشان میدهد که ۸۷ درصد از کاربران صفحات بعدی جستجو را بررسی نمیکنند. Display/video: این گزارش هم آمار کمپینهای ویدیویی و شبکه نمایش نمایش گوگل را به شما نمایش میدهد. در تصویر بالا مکان نمایش ادوردز نیز در نتایج جستجوی گوگل مشخص است البته گوگل تبلیغات سمت راست Adwords را حذف نموده است و هم اکنون ادوردز در بالای نتایج طبیعی و پایین آن نمایش داده می شود. بهطورکلی تبلیغات در گوگل به این صورت است که ابتدا شما اکانت گوگل ادوردز خود را شارژ میکنید و سپس کمپینهای تبلیغاتی خود را ایجاد کرده و کلمات کلیدی تبلیغاتتان (کلماتی که با جستجوی آنها تبلیغ شما نمایش داده میشود) را تعیین میکنید.

تعداد کلیک کاربر را قبل از اینکه وارد سایت شوند میتوانیم کم کنیم یعنی امکان دارد که «خرید آیفون ۱۱» را سرچ کند ولی هنوز تصمیم نگرفته که چه حجمها و رنگهایی را میخواهد، و یا شاید اطلاعاتی در این باره ندارد و این باعث میشود که وقتی سایت لینکها را ببیند و اگر هدفش یکی از آن لینکها باشد کلیک کند و وارد آن محصول شود و اینطوری توانسته حداقل یک کلیک را داخل سایت شما کم کند و سریعتر به هدفش برسد و سریعتر تبدیل شود. به عنوان مثال اکثرا روی دلار یا درهم فعالیت دارند و قیمتها از این ارزها به تومان تبدیل میشوند.

که البته باز هم کفایت نمیکند زیرا با دقتی که از گوگل سراغ داریم، امکان دارد ایرانی بودن شما را تشخیص دهد و اکانت گوگل ادز شما را مسدود کند. البته چون هزینه پرداختی به دلار است، با توجه به نوسانات و افزایش قیمت دلار، شاید برای وبمسترهای ایرانی ترسناک به نظر برسد. با توجه به محدودیت گوگل برای نمایش تبلیغات در سایتهای فارسیزبان، تبلیغات در موتور جستجو در ایران بیشتر موردتوجه شرکتهای ایرانی قرارگرفته است. تعرفه و قیمتهای خدمات تبلیغات گوگل، با توجه به کشور و واحد پولی آن متفاوت است. مزیت بعدی و پرکاربرد خدمات تبلیغات گوگل امکان اتصال Google ADS به Google Analytics است که به وبمسترها این قابلیت را میدهد که از وضعیت تبلیغ خود آگاه بشوند. گوگل این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا دستگاه خود را مشخص کنید، یعنی میتوانید تصمیم بگیرید که آگهی تبلیغاتی شما به عنوان مثال فقط در رایانه، تبلت یا موبایل به نمایش درآیند.

همانطور که مشاهده میکنید path 1 و path 2 به آدرس نمایشی تبلیغ شما اضافه میشوند. آژانسها به دلیل این که بیشتر در این حوزه فعالیت کردهاند به ندرت دچار این مشکل میشوند و حتی در صورت وقوع چنین مشکلی متعهد به اجرای تعهدات مالی خود نسبت به شما خواهند بود. نکته اول اینکه اگر دانشی در زمینه کلمات کلیدی ندارید، حتما با یک کارشناس باتجربه مشورت کنید تا وقت و هزینه خود را در مسیر اشتباه به هدر ندهید. دوم اینکه اگر بودجه کمی دارید، نترسید. شما قادر خواهید بود تا حداکثر میزان هزینه روزانه خود را تعیین کنید و برنامه ریزی بودجه خود را مدیریت نمایید. 13. اگر میزان ترافیک و تعداد بازدید کنندگان سایت شما افزایش یابند، میزان درآمد شما هم از طریق گوگل ادسنس افزایش خواهد یافت. این بدان معنی است که شما پول کمتری برای هدف قرار دادن مشتریان خود در اختیار دارید، اما قطعاً با استفاده از دانش و تجربه این متخصصان در گوگل ادوردز، میتوانید سود بسیار بیشتری به دست آورید.

و اما کلام آخر؛ در شرایط کنونی که مشاغل سنتی و مشاغلی که نیاز به مراجعه حضوری دارند در حال کمرنگ شدن هستند و سلامت و زمان برای افراد اهمیت ویژه ای یافته است؛ از گردونه رقابت جا نمانید؛ زیرا ثابت شده است کسانی که با زمانه پیش میروند، موفق تر هستند. یعنی تبلیغات متنی در وبسایتهایی که با کلمه کلیدی شما مرتبط اند و فضای مناسبی برای مراجعه مخاطبان شما هستند، نمایش داده میشود. و اما تبلیغات گوگل ادز در عین سادگی دارای نکات ظریفی است که اگر رعایت نشوند، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید و این فضای فوقالعاده را از دست خواهید داد. دارای اپلیکیشن هم برای اندروید و هم آیفون است که می توانید از لینک های زیر دانلود کنید. برای مثال با جستجوی کلمه طراحی سایت مشتریان بیشتر روی تبلیغاتی کلیک میکنند که دارای کلمه طراحی سایت در متن تبلیغات هم باشد. زمانی که تبلیغات شما در نتایج مرتبط به جستجوی کاربران نمایش داده میشود، آنها شما را راحتتر پیدا خواهند کرد؛ بنابراین، کاربران بیشتری از وبسایت شما بازدید میکنند. تبلیغات گوگل که یکی از بزرگترین پایگاههای معرفی وبسایتها و لینک دهی سایتها است، بهعنوان یکی از قویترین شبکه تبلیغات کلیکی و آنلاین محسوب میشود، اما این نوع تبلیغات کلیکی در ایران به علت تحریم با محدودیتهایی روبرو است.

شرکتهای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما یک اکانت اختصاصی ایجاد میکند تا بتوانید از خدمات تبلیغات گوگل استفاده نمایید. ما اکانت اختصاصی گوگل ادز را برای شما ایجاد میکنیم، مناسبترین کلمات کلیدی در حوزه کسب و کار شما را شناسایی میکنیم، متن تبلیغ باکیفیت و بهینه تولید میکنیم و کمپینهای تبلیغات گوگل را به خوبی مدیریت میکنیم. شما میتوانید با جستجویی ساده در اینترنت، شرکتهای معتبر و مورد اعتماد را شناسایی کنید. تبلیغات گوگل ادز کار ساده ایست و تنها کافیست یک اکانت برای خود در آن ایجاد کنید و همان طور که گفتیم، برای ثبت نام در آن هزینهای پرداخت نمیکنید و کاملا رایگان است، اما برای قرار دادن آگهی باید اکانت خود را شارژ نمایید. با کلیک بر روی این گزینه و طی چند مرحله ساده اکانت گوگل ادوردز شما بدون هیچ کمپین تبلیغاتی تشکیل می شود. راه دوم که اکثرا این را انتخاب میکنند، اینگونه است که شما به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مراجعه میکنید و از طریق آنان، اکانت خود را شارژ میکنید.

یعنی اگر محصولات شما به گونهای هستند که امکان ارسال به کشورهای اطراف را ندارید و یا اینکه اصلا محصولات شما در کشوری غیر از کشور خودتان مشتری ندارد، میتوانید محدوده را به گوگل اطلاع دهید تا تبلیغ شما برای مخاطبان بیربط نمایش داده نشود. اگر از روند آن آگاهی چندانی ندارید خودتان دست به کار نشوید و از یک فرد متخصص کمک بخواهید. برای مثال اگر شما بخواهید در صفحه اول گوگل تبلیغ خودتان ثبت کنید، قاعدتاً باید هزینه بیشتری را بپردازید. بعد از ساخت اکانت تبلیغات گوگل خودتان که البته این کار رایگان می باشد، باید برای کلمات کلیدی مرتبط با سایت خودتان کمپینی ایجاد کنید. برای این منظور ابتدا وارد اکانت اختصاصی گوگل ادز بشوید.

CTR بالاتر نشان دهنده آگهی با کیفیتتر است که با هدف جستجو مطابقت داشته و کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار داده است. در تبلیغات کلیکی داده های مربوط به تبلیغ را می توان بصورت زنده و فوری تجزیه و تحلیل کرد. لازم به ذکر است که هزینه هر کلیک در دستگاهها با هم تفاوت دارند و بیشترین هزینه مربوط به دسکتاپ و کمترین آن مربوط به تبلت است، پس این امکان در خدمات تبلیغات گوگل میتواند در هزینههای شما صرفهجویی زیادی را به همراه داشته باشد. نهایتاً اسلایدر مربوط به آن را به سمت چپ بکشید تا غیر فعال شود. 2. Leads: برای دریافت لید و سرنخ از مخاطبان بالقوه مناسب است و همچنین دعوت آنها به انجام یک اقدام خاص. بنرهای تبلیغاتی شما، زمانی که مخاطبان در حال مطالعه، خرید و … مخاطبان هدف شما، چه کسانی هستند؟

صاحبان هر نوع کسبوکاری، از بزرگترین شرکتها تا کوچکترین کسبوکارها میتوانند از این امکان گوگل استفاده کنند. اینفلوئنسرها افرادی هستند که توانسته اند در بین مردم جایگاه ویژه ای پیدا کنند و تعدا فالوورهای آن زیاد است. در ریتارگتینگ محصول یکتانت، رفتار کاربران به صورت کاملا هوشمندانه تحلیل می شود و بر اساس صفحات و محصولاتی که دیدن کرده اند در مرحله بعدی پیشنهادهای ویژه ای مثل خرید محصول مرتبط با تخفیف بیشتر به آن ها داده می شود. تبلیغ کننده همچنین برای هر کلیک هزینه ای را وارد میکند، برای جستجوی یک کلمه کلیدی، گوگل از بین پیشنهادهای مختلف تبلیغ دهندگان، براساس ضوابطی خاص برخی از تبلیغ ها را انتخاب و به کاربران نشان می دهد. درواقع این پیشنهادهای رقبای شماست که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را مشخص میکند. خدمات تبلیغات گوگل، به وبسمتر ها این قابلیت را داده که برای نمایش تبلیغ یک کشور یا محدوده جغرافیایی تعیین کند. ایجاد اکانت گوگل ادوردز رایگان است و برای نمایش تبلیغات در گوگل هیچ هزینهای پرداخت نمیکنید و تنها به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه پرداخت میکنید. بله، گوگل به هنگام شارژ هزینه گوگل ادز به صورت خودکار اقدام به تبدیل واحد پولی لیر به واحد پولی تنظیم شده در اکانت گوگل ادورز شما مینماید.

این رابط همچنین برای ارائه گردش کار بهتر با ویژگیهای جدید مانند ویرایش صفحه گسترده، گزارشهای جستجوی جستجو و معیارهای تبدیل بهتر بازسازی شدهاست. این موتور جستجو با بیش از ۲ میلیارد جستجو در روز میتواند بهترین روش برای به دست آوردن مشتری و نشان دادن محصولات و خدمات شما باشد؛ بنابراین خوب است در کنار تلاشهایی که برای بهبود سئوی خود میکنید، از قدرت تبلیغات در گوگل بهرهمند شوید و افرادی که در گوگل به جستجو میپردازند را به مشتریان بالقوه و جدید تبدیل کنید؟ استفاده از تگ توصیف: تگ توصیف اهمیت زیادی در بهبود رتبه صفحه در نتایج جستو دارد. همچنین در این قسمت است که بهینه سازی متن تبلیغ اهمیت خود را آشکار میکند. بنابراین، در قسمت Budget عدد ۱۰ را وارد میکنیم. Budget (بودجه) – مقدار هزینه ای که قصد دارید هر روز به طور متوسط روی این کمپین تبلیغاتی هزینه کنید را وارد نمایید. برای فروش بهتر محصولات یا خدمات خود بهتر است تا یک کمپین تبلیغاتی در گوگل راه بیاندازید. چندان عجیب نیست اگر مطرح کنیم که خیلی زود به وجود آمدن تبلیغات بنری دنیای وبسایتها را متحول کرد و راهی را برای وبسایتها ایجاد کرد تا با استفاده از آن و حفظ محتوای خود، کاربران زیادی را جذب خود کنند.

مثلا اگر هدف شما رنک شدن در عبارت کلیدی دوره آموزش زبان انگلیسی باشد و هدفتان در لندینگ پیج، ثبت نام در دوره باشد، مسلما کسی که آموزش رایگان زبان انگلیسی جستجو میکند مخاطب شما نیست. اما با توجه به محدودیتهای این پلتفرمها برای کاربران، استفاده از خدمات تبلیغات هدفمند در این سیستمها چندان میسر نیست. تبلیغات در این شبکه نیز با توجه به قدرت و محبوبیت این موتور جستجو، بسیار تاثیرگذار و پرسود است. وسعت کار به قدری است که شما با استفاده از اینترنت میتوانید کسب و کار خود را به افرادی که کیلومترها از شما دورتر باشند، نیز معرفی کنید و این یعنی بازاریابی سایت و افزایش قدرت شما و در نتیجه افزایش سود آتی شما! در پایان نیز امیدواریم که این مقاله به شما در این مسیر کمک کند و به اهداف خود در کسب و کارتان برسید. بودجه مورد نظر و نوع پیشنهاد مبلغ را وارد کنید (یکی از همان سه راهکاری که در ابتدای مقاله توضیح دادیم). برای تبلیغ ویدیویی گوگل از سه فرمت تبلیغات واقعی در زمان پخش، در سرچ و در بنر استفاده می شود. پس همواره با تست متون جدید و بررسی میزان بازخورد دریافتی از آن ، بهترین متن ها را برای تبلیغ خود قرار دهید.

مطالعات نشان می دهند برخی افراد به این نوع تبلیغات اعتماد نمی کنند و معمولا از کلیک بر روی آنها خودداری می تبلیغ در گوگل کنند . برای مثال بعضی ها تنها برای افزایش ورودی سایت تلاش می کنند . نحوه نمایش آنها بدون صدا است و تنها به اختیار کاربر صدایشان پخش میشود. این قسمت، وظیفة نشاندادن رتبه نمایش تبلیغ شما را دارد. 1 – فهرست کاربر پسند وقتی افراد نام تجاری گوگل شما را جستجو می کنند. همانطور که گفتم این سرویس یک محصول تبلیغاتی از گوگل است که کسب و کارها میتوانند برای تبلیغات استفاده کنند. پس در این حالت بازار و بازاریابی سنتی دیگر جوابگو نبود و باید هم کسب و کارها خود را به شکلی نوین و سایت هایی پربازدید خود را در گوگل مطرح می کردند، تا از بازار رقابت و کسب درآمد عقب نمانند. همچنین به نقاط قوت و ضعف خود در خصوص آن آگهی تبلیغاتی پی برده و برای تقویت یا اصلاح آن اقدام کنید. و البته در کنار صبوری، باید مدام در تلاش باشید تا نقاط ضعف خود را بیابید و آنها را برطرف نمایید. در ژوئیه سال ۲۰۱۷، گوگل نرمافزار جدید بارگیری خود به نام Backup و Sync را اعلام کرد.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد