جاذبه های گردشگری قم مراكز تفریحی، مكانهای طبیعی و تاریخی | behgardi

ستون‌ها استادانه طراحی‌شده، پنجره‌ها و بادگیرها در مقابل ساختمان آجری گِلی سربرافراشته‌اند. اینجا مکانی فراخ و دنج برای لذت بردن از یک غذای ایرانی است، مخصوصاً دیزی و کباب که پس‌ از آن، چای آماده‌شده، روی یک آتش زغالی سرو می‌شود. محیط بوستان به گونه‌ای است که زمین بازی کودکان در آن در نظر گرفته شده است تا شهروندان قم و گردشگران به راحتی بتوانند از این فضای طبیعی به صورت خانوادگی استفاده کنند.

البته جاهایی رو هم از قلم انداختید مثل ییلاق کهک، مدرسه فیضیه و خانه روح اله خمینی. باسلام واقعا خیلی مفید بود انگار از نزدیک دیدنی‌های قم مشاهده کردم انشااله درآینده بتونم حضوری بازدید کنم. در ساخت این بنا از مصالحی نظیر گل، خشت خام، تیرهای چوبی و گچ استفاده شده است. خانه‌ای زیبا با سقف گنبدی شکل که دارای گچ‌بری‌های ساده است و نور از طریق شیشه‌های رنگی به داخل آن راه می‌یابد. قبرستان شیخان، قبرستانی است کهن، که مدفن بزرگان دینی و عالمان و اساتید مهمی از جمله زکریا بن آدم، زکریا بن ادریس که از یاران و راویان امام صادق (ع) محسوب می‌شوند.

دره قاهان توی هر فصلی قشنگه و اتفاقا توی پاییز زیباییش چندبرابر میشه. قبل از اینکه بری برای اینکه مطمئن شی هوا خیلی سرد نیست، آب و هوا رو چک کن. بسیار جای زیباست، خیلی خوش گذشت با دوستا، این جای دیدنی را از نیندازید. همراه باشید، تا لذت سفر به این شهر زیبا برایتان دو چندان شود.

بهترین زمان سفر به قم

اگر قصد بازدید این موزه از موزه های قم را دارید، از ساعت ۸ صبح تا 14 بعدازظهر باز است. محوطه باستانی قلی درویش قدیمی‌ترین محوطه تاریخی قم به حساب می‌آید. پارک آبی آب و تاب در تغریبا ۱۵ کیلومتری قم، مسیر بلوار غدیر. یکی از وسیع‌ترین و کهن‌ترین مناطق حفاظت‌شده‌ی کشور، پارک ملی کویر است که بخشی از آن در قم قرار دارد. روستای شهید پرور فردو در 50 کیومتری شهر مقدس قم قرار دارد . این روستا بیشترین شهید را در بین تمام روستاهای ایران دارد .

  • برخی از شیعیان بر این باورند اگر نامه‌ای در این چاه بیندازند، امام زمان آن را می‌خواند.
  • برای بازدید از این دره بهتر است در تورهای گروهی شرکت جاهای دیدنی قم کنید.
  • اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است.
  • جالب است بدانید در حد فاصل شبستان فیض و کبیر یک در کوچک چوبی قدیمی قرار دارد که به انبار و سرداب می‌رسد.
  • این مسجد عظیم 6 ورودی و صحن دارد که دو طرف آن مناره‌های بلند خودنمایی می‌کنند.
یکی از آثار بر جای مانده از دوران صفویه کاروانسرای دلاک می باشد. این کاروانسرا قدمت زیادی داشته و با توجه به تخریب هایی که انجام شده ولی همچنان زیبا و پا بر جا می باشد. آستان امامزاده زکریا از آثار بر جای مانده از دوران صفوی بوده که یک گنید فیروزه ای رنگ منقوش بر روی آن قرار گرفته است. بنا به روایتی بیش از هزارسال پیش در شب سه شنبه ۱۷ ماه مبارك رمضان، فرد صالح به نام حسن مثله جمكرانی به دستور امام زمان(عج) فرا خوانده می شود. وی در همین مكان فعلی مسجد، حضرت را با جمعی از همراهان ملاقات كرده و دستور بنای مسجد با تشریفات خاص را دریافت می‌كند.

حمام عشقعلی | از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی قم

جاذبه های گردشگری قم مراكز تفریحی، مكانهای طبیعی و تاریخی | behgardi

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد