جدیدترین مدل فرش ماشینی ۱۴۰۱

از جمله آن که از رشتههای درهمتنیدهٔ طناب مانندی برای زیباییِ ریشههای فرش خرید آنلاین فرش استفاده میکردند. بعد از گذشت هزارههای متمادی، تقریباً در هزارهٔ دوم پیش از میلاد، انسان توانست چگونگیِ بههمریسیدنِ نخها و ساختنِ طناب را کشف کند. پیشینهٔ تلاش برای تولید فرش در ایران، به هزارهٔ دوم پیش از میلاد میرسد. 9. فرش ماشینی را در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید. به فرش اجازه می دهد زیبایی خود را حتی در مناطقی که اغلب در معرض نور خورشید هستند حفظ کند.

فرش طرح دار

از آنجا که خاب، قسمت بیرونی فرش را دربر میگیرد؛ باید در الیاف آن از موادی استفاده شود که انعطافپذیری بالایی دارند، به راحتی تمیز میشوند و همچنین از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید و رطوبت برخوردار هستند. این فرشها به راحتی گرد و غبار را به خود جذب نمیکنند. فرشهای پشمی به خاطر جذب گرما برای فضاهای سرامیک و سرد بسیار مناسب هستند. فرشها از پراستفادهترین ارکان منازل به شمار میروند و همواره تحت ترافیک بالایی هستند و پتانسیل بالایی در جذب آلودگی و کثیفی دارند به همین دلیل شستشوی آنها اهمیت بالای دارد. 4. قالی ترنج منظره حیوانات : یکی دیگر از فرشهای ایرانی است که با زمینه قرمز رنگ و طرح فرشهای زیبایی ، تولید شده از ابریشم میباشد که موجب محبوبیت بالای آن شده است.

ولی اخیرا در بعضی از دستبافتها از این گره نیز استفده می کنند. فرش دستباف کاشان از قالیهای پرطرفدار در بین ایرانیان است که در جهان نیز شناخته شده و با طرحها و رنگهای متنوع بافته میشود. اما دستگاههای بافندگی فرش ماشینی طرحها و اشکال را به صورت کاملا متقارن ایجاد میکنند. بیشتر طرحها و نقشهای فرش تمام ابریشم ماشینی از طرحهای فرشهای ابریشم تبریز اقتباس شدهاست. اگر از آن دسته افرادی هستید که به روان شناسی رنگ ها و تاثیر بسزای آن بر روح و روان انسان اعتقاد دارید به شما پیشنهاد میکنم در صورت امکان مقاله “رنگ فرش و تاثیر شگفتانگیز در انرژی بخشیدن به خانه“ را حتما مطالعه کنید. اگر مایلید در پذیرایی و یا اتاق خواب خود فرشی با طرح متفاوت و خاص داشته باشید فرش وینتیج (کهنه نما) پیشنهاد بسیار خوبی است. پشم: مطلوبترین الیاف طبیعی که بافتی نرم داشته و رنگآمیزی آن اشباع خوبی را ارائه میدهد.

تاریخچه پیدایش فرش ماشینی در ایران نشان میدهد که این محصول در ایران عمری تقریباً ۴۰ ساله دارد. فرشهای ماشینی از حدود ۵۰ سال پیش در ایران رواج پیدا کردند. احتمالا برای شما هم پیش آمده که وارد خانهای شوید و با وجود اینکه اجزای آن به تنهایی جذاب و زیبا به نظرمیرسند؛ اما ترکیب ناخوشایندی دارند. پیش از خرید فرش کاشان می توانید از مشاوره کارشناسان قالی کاشان نیز استفاده کنید تا خریدی عالی و ارزان داشته باشید. البته در طرحهای جدید از این فرش شاهد آن هستیم که فرش ترنجی در مرکز دارد، اما لچک در اطراف آن بافته نشده که این طرح نیز زیبایی خاص خود را دارد.

و در مورد فرش باید این تجربه دو یا سه سال به طول انجامیده باشد. قانون سه نفر می گوید که چیزهایی که به اعداد فرد چیده شده اند جذاب تر و به یاد ماندنی تر از گروه بندی های زوج به نظر می رسند. شرکت فرش پاتریس فعالیت خود را از دهه ۶۰ آغاز کرد و در سه دهه توانست با یک مدیریت یکپارچه و قوی به پیشرفت چشمگیری برسد و بهترین طرح فرش ماشینی را پیادهسازی کند. ممکن است گاهی در یک فروشگاه، قیمت فرش 1200 شانه با قیمت فرش 700 شانه برابر باشد، دلیل آن احتمالا مواد اولیه نامرغوب در فرش 1200 شانه باشد.

بنابراین بهتر است از این جنس فرشها در برابر مواد شیمیایی محافظت نمایید. بشر از زمانی که خود را شناخت و ضرورت وجود ملزومات زندگی را احساس نمود، به فکر داشتن منسوجی بود تا او را در برابر سرما و سختی زمین محافظت نماید. از آن جایی که الیاف پلی استر دارای سلولهای بستهای هستند و هیچ منفذی در آنها وجود ندارد، لکهها به راحتی نمیتوانند به داخل فرش نفوذ کنند و از همین رو این فرشها، فرشهایی ضد لک محسوب میشوند. از آن جایی که این فرشها استحکام و دوام بالایی دارند، بهتر است که از آن برای مکانهای پر رفت و آمد استفاده نمایید.

یکی دیگر از ویژگیهای فرش ماشینی نایلون این است که این فرشها وزن لوازم خانه را به خوبی تحمل میکنند و از همین رو با قرار دادن میز و صندلیهای سنگین روی این فرشها معمولاً مشکل به وجود نخواهد آمد. پس استفاده از آن در نقاط پر رفت و آمد منزل، میتواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین فرشهای اکریلیک، قیمت بسیار مناسبی داشته و شستشوی آنها در قالیشویی راحتتر است. به همین دلیل رفع تعهد ارزی در این حوزه بسیار دشوار است، اگرچه حدود یک سال از درخواست ما برای حذف این مدت زمان برای فرش میگذرد، اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

تعداد ریشه (گره رنگ) در یک متر مربع از فرش: تراکم عرضی ضرب در تراکم طولی را گویند. نخ تار (چله) قسمتی از ساختار فرش است که مقاومت طولی فرش را تضمین میکند. بهترین طرحی که برای این قسمت از منزل می توان استفاده کرد، فرشی با عرضی کمتر و طولی برابر با راهرو است، در این صورت جذابیت و زیبایی راهرو به نمایش گذاشته می شود. اغلب فرشهایی که جنس الیاف آنها کیفیت کمتری دارد پرزدهی بیشتری دارند پس قیمت آنها کمتر است. قابل ذکر است که فرشهای ۱۰۰٪ آکریلیک دارای کیفیت و قیمت بالاتری هستند ولی فرشهای ابریشم مصنوعی در حال حاضر به دلیل عدم پرزدهی و شستشوی بسیار آسان و ثبات و درخشندگی بالا در بازارهای جهانی به عنوان بهترین کفپوش مورد توجه قرار گرفته و همچنین فرشها بر اساس شانه به ۳۵۰، ۴۴۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰و ۱۵۰۰ شانه تقسیم میشوند.

ابریشم مصنوعی: ابریشم مصنوعی برای فرشهای دارای بافت کوتاه و متراکم به کار میرود. در تار و پود فرش معمولاً پنبه یا جوت بهکار میرود که در محیط مرطوب دچار پوسیدگی میشوند. فرش دستبافت یک هنر نفیس ایرانی است که از ارزش بالایی برخوردار می باشد . حاصل این تجارب را طی فرآیندی علمی و مطابق با اصول و مبانی بازاریابی جدید، پیاده سازی نموده و در جهت رونق بیشتر این هنر فعالیت نماید و شعار افرند کیفیت فرش و رضایت مشتری میباشد. این اکتشاف مانند تمام اکتشافهای تاریخ فواید بسیار سودمندی برای هنر و صنعتِ آن دوران داشت. این نوع فرش دارای طرحهای بسیار چشم نوازی است که طرفداران زیای نیز در سراسر دنیا دارد. فرشهای پلی استر همان فرشهای براق و درخشندهای هستند که احتمالاً انواع متفاوت آن را در بازار نیز به وفور دیدهاید. فرش نایلون معمولاً دوام بسیار بالایی دارد، تنها مشکلی که احتمالاً بعد از مدتی استفاده از فرشهای ماشینی نایلون با آن رو به رو خواهید شد، کمرنگ شدن فرش است.

نوع جدیدی از فرش ماشینی با نام فرش ماشینی گل برجسته نیز در حال تولید است که مکانیزم تولید آن به این صورت است که یک یا دو نخ از الیاف فرش دارای این ویژگی هستند که به هنگام فرایند هیت ست شدن فرش (بخاردهی) طولشان کاهش مییابد و کاهش طول خواب باعث برجسته شدن ظاهر کلی فرش می شود. فرشهای ماشینی پشمی به راحتی لک نمیشود و در صورت کثیف شدن میتواند به سادگی آن را تمیز نمایید. برخلاف گذشتههای دور که زیراندازها تنوع بالایی نداشتند امروزه میتوان به راحتی از انواع زیراندازهای مختلف مانند فرشها، گلیم، موکت، قالی، گبه و … هر چند که دستگاههای بافنده متعددی در صنعت فرشبافی استفاده میشود اما میتوان گفت بهترین و باکیفیتترین دستگاهها، دستگاههای بافت فرش وندویل و شونهر هستند که فرشهایی با بالاترین کیفیت ممکن تولید میکنند. در رابطه با اینکه فرش افشان بهتره یا ترنج دار میتوان گفت که این موضوع کاملا به نوع چیدمان و محیط منزل و سبک دکوراسیون دلخواه شما بستگی دارد.

اغلب نقوش و رنگ های سنتی با محلی که فرش در آن بافته می شود ارتباط دارند ، بنابراین با دیدن هر فرش دستباف به طور دقیق می توان گفت که این فرش در کجا بافته شده است. به یاد داشته باشید که فرش را مستقیما روی زمین سخت پهن نکنید؛ چرا که آسیب دیدن تار و پود فرش به تدریج باعث از بین رفتن تمام فرش خواهد شد. پایه مبل، میز یا تخت را مستقیما بر روی فرش قرار ندهید. جدید ترین طرح های کلکسیون فرش آشپزخانه کاشان در کارخانه فرش محشتم کاشان با نام فرش کلاریس بافته می شود. یکی از رایج ترین انواع فرشهای موجود در بازار فرشهای آکریلیک هستند.

گروه صنایع ریسندگی و بافندگی فرش کاشان با بيش از نيم قرن تجربه در زمينه توليد انواع فرش ماشینی 1200 شانه ، 1000 شانه ، 700 شانه ، 500شانه با ظرفيت توليد سالانه 950.000 متر مربع همگام با تکنولوژی روز اروپا و با استفاده از بالاترين کيفيت متريال از اغاز سال 1387 تصميم به ارائه محصولات خود به صورت مجازی داشته است .کليه هموطنان عزيز ميتوانند با خيالی آسوده و اطمينان از اصالت محصول سفارشات خود را با تنوعی بی نظير از طرح و رنگ نقشه به صورت آنلاين ثبت نموده و دراسرع وقت به قيمت کارخانه در هر استانی از ميهن پهناورمان تحويل گيرند. لطفاشماره تماس وآدرس فروشگاهای تبریز رابنویسید یا لطف کرده برایم پیامک کنید چون برای خرید عازم تبریز هستم از اینکه قیمتهارا به روز نوشتید سپاسگزارم. استفاده از تکنولوژی روز و دستگاه های پیشرفته در این امر بسیار موثر است.

در ادامه مطلب به بررسی انواع فرش ماشینی بر اساس فاکتورهایی همچون دستگاه بافت، مواد اولیه، شانه، تراکم و مدلهای مختلف پرداخته میشود. را بدنبال داشته و در ادامه تعادل فیزیولوژیکی بدن انسان را با اختلال مواجه میکند. این امر تا اواخر سال ۵۷ به طور معمول ادامه داشت و شرکتهای بزرگ تولیدکننده فرش با هم در حال رقابت بودند. در سال ۵۷ تعدادی از متخصصان صنعت نساجی و دستاندرکاران صنعت فرش ماشینی و همچنین پارهای از کارخانهداران که تا آن زمان در رشتههای دیگر نساجی فعال بودند به فکر ایجاد واحدهای جدید فرش ماشینی افتادند و کارخانجاتی از قبیل قالی سلیمان، فرش مشهد، فرش شیراز (دناژ)، فرش مازندران، فرش باستان و ستاره کویر و تعدادی دیگر در گوشه و کنار کشور و با ماشینهای مربوط به آن زمان مثل وندویل ALD۶۱ و AL۱ و TEXTIMA شروع به کار نمودند و از همینجا سیر تحول فرش ماشینی در بخش خصوصی و توقف یکی پس از دیگری کارخانجات بزرگ موجود تحت پوشش دستگاههای دولتی آغاز شد.

با انتقال تدریجی متخصصان شاغل در کارخانههای بزرگ به کارخانههای نوپا رقابت جدیدی در زمینه تولید فرش ماشینی در میان واحدهای بخش خصوصی درگرفت، ولی تحول اساسی در صنعت فرش ماشینی در کشور از سال ۶۵ شروع شد که این سیر تحول موجب ایجاد بیش از ۱۶۰۰ واحد کوچک و بزرگ تولیدکننده فرش گردید که در حال حاضر مشغول رقابتند. این فرشها معمولاً قیمت مناسب تری به فرشهای 1000، ۱۲۰۰ و ۱۶۰۰ شانه دارند. بستگی دارد و باید در هنگام خرید عوامل مختلفی را مورد سنجش قرار دهید تا فرشی با قیمت مناسب تهیه کنید.

از همین رو برای آب و هوای مرطوب و شرجی چندان مناسب نیستند. هنگام تزئین اتاق نشیمن خود از انتخاب فرشی که خیلی کوچک است خودداری کنید. ما دوست داریم کف خانه را با موکت پوشش دهیم و یک فرش زیبای ایرانی را نیز در وسط اتاق پذیرایی، پهن کنیم. کمکم تارک آن به یک سو خمیده میشود؛ و در اینجاست که نطفه بتهجقه بسته میشود؛ و شاخههایش به نقش و نگارههای تبدیل میشود که جزو طبیعت سرو نیست. علاوه بر جنس فرش، الگوی مورد استفاده بیش از هر چیز در انتخاب فرشهای ماشینی برای منزل نقش دارد. یک نکته ای که لازم است در پایان اشاره کنیم این است که شما نمی توانید فرش را بر اساس منطقه بافت آن بگویید که ارزان است و یا گران، یعنی ممکن است یک فرش دستباف تبریز بیش از 500میلیون قیمت داشته باشد و بالعکس یک گزینه دیگر زیر 50 میلیون. فروشگاه فرش کوروش، بهترین و جدیدترین فرش های ماشینی سال ۱۴۰۱ را با بهترین نخ و الیاف درجه یک با رنگ زمینه ایی بی نظیر تولید و به بازار عرضه می کند.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد