خرید تابلو فرش و 9 نکته ای که باید موقع انتخاب دقت کنید فرش فراهان

خرید تابلو فرش و 9 نکته ای که باید موقع انتخاب دقت کنید فرش فراهان

انتخاب طرح، رنگ و مدلی تابلو فرش، کاملاً به نوع دکوراسیون و پس از آن به سلیقه شما وابسته است. مثلاً یک طرح کاملاً مدرن در دکوراسیونی که سنتی و کلاسیک است به دل نمی‌نشیند. پس از لحاظ قیمت، تابلو فرش‌ها به سه نوع دستبافت، ماشینی و کلاریس تقسیم می‌شوند که به ترتیب از بیش‌ترین تا کم‌ترین قیمت را دارا هستند. ما در این مقاله تلاش کردیم تمام نکات لازم برای خرید تابلو فرش و همچنین نصب و نگهداری آن را توضیح دهیم.

البته نوع ماشینی هم به دو دسته ماشینی و چاپ دیجیتالی تقسیم می‌شود. خرید تابلو فرش های ماشینی مناسب برای کسانی می باشند که به دنبال یک اثر زیبا می باشند و خیلی ارزش هنری آن برایشان اهمیت ندارد. این نوع تابلوفرش ها زیبایی بسیار خاصی دارند و از آنجایی که توسط ماشین بافته می شوند دارای قیمت پایینتری نسبت به تابلوفرش دستباف می باشند. تابلو فرش ها در مدل ها و طرح های متنوعی تولید می شوند تا بتوانند سلیقه ها و علایق همه ی مردم را پوشش دهند. شما می توانید با توجه به محیط و دکوراسیون منزل خود از بین این طرح ها انتخاب نمایید. معمولا تابلوفرش ها در طرح های مجلسی و فرانسوی، مینیاتوری، منظره، تک چهره، مذهبی (مانند وان یکاد)، تندیس، حیوانات، گل و گلدان و … تولید می شوند.

ارسال به سراسر جهان

اما از آنجایی که صنایع دستی نسبت به نوع ماشینی نیاز به زحمت و تلاش بیشتری دارند، تابلو های دستباف نیز نسبت به ماشینی از ارزش و قیمت بیشتری برخوردارند. تابلو فرش دستباف مینیاتوری طرح دایره هستی با چله هایی از جنس ابریشم بدست بافندگان خوش ذوق سردرود بافته شده است. در این راهنمای خرید تابلو فرش انواع تابلو فرش را از نظر بافت و رنگ معرفی کرده و نکات مهم در انتخاب مدل مناسب را توضیح داده‌ایم.

تابلو فرشهای دستباف معمولا از نخ های ابریشم، مرینوس، پنبه و پشم بافته می شوند و هر کدام از این نخ های در تعیین ارزش آن ها تاثیر گذار هستند. در بافت تابلو فرش های دستباف از چله های پنبه ای و ابریشمی استفاده می شود که نوع ابریشمی آن به دلیل ارزش بالای ابریشم و قیمت زیاد آن، دارای اصالت و قیمت بالاتری هستند. تابلوفرش دستباف یک اثر نقاشیِ بافته شده بر تار و پود فرش است و سال‌هاست که هنر دلربای فرش دستباف، در قالب تابلوفرش، زینت‌بخش دیوارها شده. این ترکیب خیره کننده هنر نقاشی و قالیبافی در طیف وسیعی از طرح‌های مدرن، کلاسیک، مذهبی و… بافته می‌شود و برای استفاده در فضاهای مختلف با چیدمان‌ها و سبک‌های متفاوت مناسب است و می‌توان با استفاده از قاب‌های مختلف در آن‌ها تنوع ایجاد کرد. در کنار تمام این موارد، این روزها تابلوفرش یک هدیه مناسب، باشکوه و ارزشمند برای مناسبت‌های مختلف به حساب می‌آید.

در فرش بافی تبریز و اصفهان که از تخصصی ترین صنایع فرش در ایران به شمار می روند، معنا و مفهوم رجشمار وابسته به مفهومی به نام ذرع است. پس بهتر است به این نکته دقت کنید که یک فرش آسیب دیده قدیمی با یک فرش پا خورده‌ای که هیچ گونه آسیبی به آن نرسیده است از لحاظ ارزشی متفاوت است. شما برای خرید یک فرش عتیقه که سال‌های زیادی به اصطلاح پا خورده است، باید بهای بیشتری نسبت به فرشی که دست اول است، پرداخت کنید. این تابلوفرشها با همه ی سلایق هم خوانی دارد ضمن اینکه براحتی با هر سبک دکوراسیونی اعم از سنتی و مدرن هماهنگ می شوند.

اگر می‌خواهید بهترین تابلو فرش‌های دستباف را خریداری کنید ابتدا باید بدانید که این وسیله تزئینی و زیبا را برای چه مکانی قرار است تابلو فرش خرید استفاده کنید. تابلو فرش ابریشم دستباف را از مراکز معتبر خریداری کنید تا از اصل بودن آن اطمینان داشته باشید. ایران راگ این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بهترین انواع و زیباترین تابلو فرش دستباف را به صورت غیر حضوری خریداری کنید.

  • هر 6 ماه یکبار تابلوفرشتان را جارو بکشید تا گرد و غبار نشسته بر روی آن تمیز شود چون گرد و غبار باعث ایجاد بیدزدگی می شود.
  • اولین نکته برای خرید تابلو فرش، مشاهده و مطالعه دقیق اطلاعات درج شده یا به‌اصطلاح شناسنامه تابلو در قسمت پشت آن است.
  • در واقع انتخاب نازل مناسب تاثیر بسزایی در کیفیت انجام کار خواهد داشت.
  • یکی از عوامل مهم دیگر در زیبایی تابلوفرش، کیفیت رنگرزی نخ های آن می باشد.
  • برای این منظور می‌توانید از فروشگاه اینترنتی معتبر و خوش سابقه ایران را بهره ببرید و خرید خود را به صورت غیر حضوری انجام دهید و انواع مدل تابلو فرش دستباف را با کیفیت بالا در این فروشگاه ببینید و با قیمت مناسب خریداری کنید.
  • این نوع تابلوفرشها معمولا دارای طرح برجسته هستند مثلا در تابلوفرش دستباف طرح اسب ممکن است یالهای اسب برجسته باشند.
هر چه بافت با ظرافت و دقت بیشتری باشد، قیمت تابلو فرش نیز بالاتر خواهد رفت. تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید تابلو فرش دستبافت آشنا شدیم. در ادامه لیستی از ۲۵ تابلو فرش دستبافت زیبا، ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر آیتم، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره فرش به دست بیاورید.

تابلو فرش ماشینی طرح مینیاتور کد Y221

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد