راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان و مناسب

Alienware Area-51m با یک صفحهنمایش 17.3 مات، رزولوشن فول اچدی را ارائه میدهد و با بهره بردن از فناوری G-Sync انویدیا، قابلیت نرخ تازهسازی تا 144 هرتز را دارد. ظاهر زیبا و ساختار فضایی شکل این لپ تاپ، یکی از مهمترین نکات جذاب Area-51m است. Alienware Area-51m از نظر حافظه رم، در حجمهای 16 تا 64 گیگابایت موجود است. 16 گیگابایت حافظه رم در کنار 1 ترابایت حافظه SSD به سرعت این سیستم بیش از پیش میافزاید. از دیگر داراییهای این لپ تاپ، 32 گیگابایت رم DDR4 و استفاده از 1 ترابایت حافظه SSD NVMe است. حافظه داخلی این دستگاه نیز یک هارد SSD با ظرفیت 1 ترابایت از نوع M.2 NVMe PCIe 3.0 است که قابلیت ارتقا تا 2 ترابایت را دارد. در حقیقت لپ تاپ های گیمینگ، در بازار کنونی ایران قیمتی بیشتر از 30 میلیون تومان دارند و با بودجه 30 تا 32 میلیون تومانی نیز ضعیفترین محصولات را میتوانید خریداری کنید. لپ تاپهای استوک از نوع دوم، پس از تعمیر توسط سازنده، دوباره راهی بازار میشوند. این مدل را شاید بتوان تنها اولترابوک بازار دانست که به لطف پردازنده گرافیکی مناسب GeForce 940M برای بازیها نیز تا حد زیادی مناسب است. با پردازندههای AMD Ryzen 5900HS و انویدیا GeForce RTX 3060 Max-Q عملکرد بسیار خوبی در بازیها خواهید داشت.

در این حالت دیگر نیازی به استفاده از Vsync در تنظیماتِ بازی نخواهد بود و در نتیجه افت فریم ناشی از آن را هم در بازی نخواهیم دید. پردازنده Core i5 این دستگاه هم نشانی برای این موضوع است. تا یک لپتاپ که قادر به اجرای هر نرمافزار معماری است را داشته باشید. اما ممکن است مجبور شوید قید برخی از تنظیمات را بزنید. حداکثر رم در دسترس M15 R6، حافظه رم 32 گیگابایتی است و در گرانترین مدل نیز میتوانید از یک حافظه 2 ترابایتی از نوع SSD استفاده کنید. در همین ابتدا باید بگوییم که این مدل از لپتاپ ideapad Gaming 3 را میتوانید با مشخصات سخت افزاری مختلف خریداری کنید که بعضی از آنها ارزانتر و بعضی مدلها گرانتر از مدلی خواهند بود که به شما معرفی میکنیم. این لپ تاپ ها در این رنج قیمت گزینه های عالی هستند البته برای شما که کارتون با نرم افزارهای گرافیکی سه بعدی است لپ تاپی با کارت گرافیک بالاتر رو توصیه میکنیم که به طبع به بودجه بیشتری نیاز هست. این لپ تاپ، بهترین گزینه برای خرید لپ تاپ گیمینگ تا 50 میلیون تومان است. پردازشهای لپ تاپ لنوو گیمینگ را، یک پردازنده Ryzen5 از نوع 4600H بر عهده دارد.

Rog ZEPHYRUS S GX701 از یک پردازنده هشت هستهای Core i7 9750H و پردازنده گرافیکی GeForce RTX 2080 استفاده میکند. لنوو در صنعت کامپیوترهای شخصی همان نقشی را بازی میکند که شیائومی در صنعت گوشیهای موبایل دارد؛ یعنی دستگاههای جذابی را با ارزش خرید زیاد وارد بازار میکند. سلام خسته نباشید ببخشید میخواست بدونم لپتاپ dell g3 3590 به نظر شما از نظر سخت افزار و عملکرد ارزش خرید داره یا نه؟ در حال حاضر بیشتر لپ تاپهای گیمینگ از Nvidia GeForce GTX یا RTX GPU استفاده میکنند. برخی از بازیها از CPU استفاده میکنند اما هنوز بیشتر بازیها بر پایهی GPU هستند. البته بقیه قطعات را نیز فدای کارت گرافیک نکنید، چون بدون پردازنده و حافظه رم مناسب، حتی با کارت گرافیک قوی، در اجرای بازیها دچار مشکل خواهید شد.

لپ تاپ 15.6 اینچی MSI، با صفحهنمایشی 144 هرتزی و رزولوشن Full HD، یک انتخاب مناسب برای خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی است. در ادامه به معرفی دو لپ تاپ گیمینگ اقتصادی میپردازیم که از بهترین انتخابها در خرید لپ تاپ گیمینگ هستند. حافظه رم 8 گیگابایتی و استفاده از دو نوع حافظه HDD و SSD، به این دستگاه در اجرای متوسط بازیها کمک میکند. لپ تاپ های گیمینگ در بازه 50 تا 70 میلیون تومانی، به طور کلی دارای بهترین سختافزارها هستند و از این دستگاهها انتظار اجرای تمامی بازیها با بهترین کیفیت را داریم. این لپ تاپ با پردازنده 8 هستهای و سرعت کلاک پایه 3.2 گیگاهرتز تمامی دستورات را در کمترین زمان ممکن انجام میدهد.

لپ تاپی که از یک صفحه نمایش با رفرش ریت ۳۰۰ هرتز استفاده میکند. مدل مناسب دیگری که قصد معرفی آن برای بازی را داریم ، لپ تاپ 17 اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus S GX701LXS از خانواده ایسوس میباشد . اگر بخواهید میان ریزر بلید 14 و ریزر بلید 15 انتخاب کنید، باید بدانید مدل 15 اینچی نرم فریم بهتری داشته اما از آنطرف مدل 14 اینچی با اندازه کوچکتر خود، قیمت پایینتر و عمر باتری بهتر را به همراه میآورد. اگر بخواهید در حالت باتری با لپتاپ بازی کنید، مدل خیلی باتری را به همراه خود خواهید داشت. بهصورت کلی، کامپیوترهای رومیزی قدرت بیشتری با قیمت یکسان ارائه میدهند و در ضمن قابلیت ارتقا دارند؛ ولی لپتاپهای گیمینگ قابل حمل هستند و با آنها میتوانید هرجایی بازیهای موردعلاقهتان را بازی کنید. کارت گرافیک این محصول نیز NVIDIA GeForce RTX 3060 است که با طراحی خاص ایسوس قدرت بیشتری به خود گرفته است. بهترین لپ تاپ های این رده را می توان سری اچ پی Pavilion D15 و سری ایسوس ROG و ایسوس TUF نامید.

می توان گفت که لپ تاپ های 40 میلیونی از جمله قدرتمندترین مدل های بازار هستند که برای هر کاری ایده ال و فوق العاده هستند، که برند های چون ایسوس، ایسر، اچ پی، لنوو، سونی، اپل و… برندهای معروف در کنار عرضه قدرتمندترین محصولات، برای پوشش طیف گستردهای از گیمرهایی که قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارند، محصولات میانردهای را به بازار عرضه کردهاند که قویتر از لپ تاپهای گیمینگ سال 2020 است. ایسوس (Asus) در لپ تاپ های TUF، کارت گرافیکی، قویتر از RTX 3070 استفاده نمیکند، اما در بقیه سریها میتوانید محصولی با کارت گرافیک بهتر تهیه کنید. البته باید اضافه کرد که نماینده ایسوس به دلیل سیستم خنککننده خود در برخی بازیها عملکرد بهتری را به ثبت میرساند.

با این حال در این بازه چندین گزینه وجود دارند که میتوانند اکثر بازیها را با کیفیت قابل قبولی اجرا کنند. با توجه به قیمت زیر 25 میلیون تومانی و مشخصاتی که داره، یکی از بهترین گزینه ها توی این رنج قیمت میتونه باشه و خریدش رو توصیه میکنم. بهتر است قبل از خرید، تمامی گزینههای موجود را بسته به بودجه موردنظر دستهبندی کنید و سختافزار لپ تاپها را به صورت دقیق، توسط سایتهای هر بنچمارک مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر بخواهیم این لپ تاپ ها را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که این سیستم ها، همه فن حریف هستند و تمامی فعالیتهای مورد نیاز شما را پشتیبانی میکند. همچنین به لطف فناوری SmartShift، این لپتاپ میتواند بسته به نیاز در هر لحظه توان بیشتری به هرکدام از آنها انتقال داده و عملکرد کلی دستگاه را بهبود ببخشد. این دستگاه براساس نسخهی استاندارد ROG Strix SCAR ساخته شده که در بررسی وبسایتهای فناوری امتیاز درخورتوجهی کسب کرده است.بهگزارش ویندوز سنترال، درمقایسهبا برادر خود، ROG Strix SCAR 17 Special Edition، قطعات داخلی قدرتمندتری ازجمله پردازندهی مرکزی Core i9-12950HX اینتل و پردازندهی گرافیکی لپتاپ NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti دارد.

اگر میخواهید بهراحتی بازیها را اجرا کنید، به رم بالا احتیاج دارید. میتوان گفت که سخت افزار به کار برده شده در بهترین لپ تاپهای گیمینگ 2022 اجتماعی از ابر سخت افزارها بوده که در کنار یکدیگر جمع شده و در نهایت یک سیستم با قدرت بالا ارائه داده اند به طوری که پایین ردهترین لپ تاپهای سری گیمینگ از بالاردهترین لپ تاپهای سایر دسته بندیها قدرت بیشتری دارد. بهترین لپتاپهای گیمینگ بر خلاف تصورات همگی در بازههای قیمتی خیلی بالا قرار ندارند و نمیتوان با کمتر از ۲۵ میلیون تومان، یک لپتاپ گیمینگ خرید که توانایی اجرای بازیهای روز را در بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون حد استاندارد دارد. کارت گرافیک G17، GeForce RTX 3050TI 4 گیگابایتی است و صفحهنمایش 17.3 اینچی آن دارای رزولوشن فول اچدی با توانایی نرخ نوسازی 144 هرتز است. صفحهنمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ با پنل IPS دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل میباشد.

یکی از بهترین ویژگیهایی که در لپتاپ Dell Vostro 3500 – F وجود دارد، حافظه داخلی هیبریدی آن است. اکثر لپ تاپها، مخصوصا لپ تاپ های گیمینگ به نحوی ساخته شدهاند که حتی باتری دستگاه نیز قابلیت جدا شدن را ندارد، علاوه بر این مورد، بررسی تک تک قطعات داخلی و مهم لپ تاپ کار دشوار یا غیرممکنی است. تعویض گرافیک لپتاپهایی که چیپ گرافیکی دارند اصلا ساده نیست و نه تنها باز کردنش سخت است بلکه جدا کردن این چیپ بدون اینکه به بقیه بخشهای مادربرد آسیبی برسد نیز کار دشواری است. سایر موارد (قابل جدا شدن) به شما امکان میدهند یک تبلت را با صفحه کلید جانبی برای عملکردهای مشابه لپ تاپ متصل کنید. مشابه با خرید لپ تاپ گیمینگ دست دوم، خرید لپ تاپ گیمینگ استوک نیز خالی از ریسک نیست. لپ تاپ های گیمینگ دست دوم، با قیمتی حدود 70 الی 80 درصدی قیمت کالای نو فروخته میشوند. برای خرید لپ تاپ گیمینگ دست دوم نیز توصیه میکنیم از نکات ذکر شده در این راهنمای خرید استفاده کنید. یک صفحه نمایش بزرگ همیشه به شما کمک می کند تا تصاویر بزرگ را با رنگ های عالی ببینید، به همین دلیل خرید لپ تاپی با صفحه نمایش 14 اینچی را به شما توصیه میکنیم.

تلویزیون هوشمند سونی مدل ۵۵A8G دارای کیفیت تصویر ۴K UHD است و به تکنولوژی اولد مجهز شده است. تلویزیون OLED ال جی ۵۵C9 دارای استاندارد تصویر ۴K Cinema HDR میباشد. این لپ تاپ دارای کیبورد RGB است. اگر قصد تهیه دستگاهی برای انجام بازیهای کامپیوتری را دارید، خرید لپ تاپ گیمینگ کارکرده را به عنوان انتخاب آخر خود در نظر بگیرید. در این صورت میتوانید با خیال راحت CPU مدل Core i5 را تهیه کنید. ابعاد بزرگ صفحه نمایشگر، آزادی عمل بیشتری را در اختیارتان قرار میدهد تا بتوانید به خوبی تصاویر و ویدئوهایتان را مشاهده بکنید. پردازنده Core i5 عملکرد پردازنده و پرفورمنس بیشتری را نسبت به i3 به شما می دهد، در حالی که Core i3 ارزانتر بوده و نیاز به بودجه کمتری هم دارد.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد