نمونه قرارداد سئو سایت + انواع قراردادهای سئو

اکثر وبسایت ها و فروم ها به لینک سازی حساس هستند اما یک متن بدون لینک را کمتر کسی به عنوان مدیر حذف می کند. بینگ، داک داک گو، اسک و سایر موتورهای جستجو نرخ کلیک را به عنوان یک فاکتور برای رتبه بندی استفاده می کنند. شیوه های مختلفی برای بررسی اینکه آیا استفاده از یک کلمه کلیدی در چندین صفحه موجب ایجاد مشکل برای سایت وردپرس شما میشود، وجود دارد. نکته جالب این ویژگی ها که کاملاً در راستای سئو سایت نیز می باشد این است که برای تولید محتوای سایت خود نیز عیناً به چنین پدیده هایی نیازمندیم ، عواملی که با جذب مخاطب در حقیقت نظر مثبت گوگل و سایر موتورهای جستجوگر را جلب کرده و در نهایت آن را مجاب می کند تا با اعطای رده ای درخور و مناسب ، مقدمات قرارگیری سایت در رده های بالاتر و بهتر دیده شدنش را فراهم نماید . مقاله ها نیز برای جذب مخاطب نیازمند مقدمه ای جذاب هستند . گوگل به عنوان محبوب ترین وب سایت جهان و برترین موتور جستجو که روزانه پنج میلیارد مخاطب دارد دو سال پس از راه اندازی، پلتفرم تبلیغاتی خود را با نام گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل معرفی کرد.

نقشه سایت شاید یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو تکنیکال باشد. سئو تکنیکال یعنی؛ فرآیند آمادهسازی و بهینهسازی سایت برای درک صحیح گوگل از محتوا و ارتباطِ چه کار هایی برای سئو در اصفهان انجام دهیم؟ میان صفحات است. تصاویر با کمک به خوانندگان برای درک بهتر محتوای شما، هر محتوایی را جذاب تر میکنند. وسیله ای برای صعود که تعلل و ارتکاب اشتباه روی آن به سقوط می انجامد ؛ وسیله ای که به تناسب شکل یا ارتفاع محل مورد نظرمان انتخاب شده و گهگداری نیازمند تکیه گاهی برای محافظت از آن هستیم . بدیهیست که منظورمان از این قسمت تناسب میان طراحی داخلی سایت و نحوه معرفی آن به موتورهای جستجوگر است که باعث ورود و ماندگاری خوانندگان سایت می شود . بدیهیست که در این مسیر تعداد کلمات با وزنی که در ذهن ماست رابطه معکوس داشته (تعداد سیلاب های بیشتر و وزن کمتر) و هر کاربری که کلمات کلیدی مرتبط با این وبگاه را جستجو نماید ، نخستین سایتی که مقابل دیدگان خود می بیند همین دامنه مورد نظر ماست . در نخستین روزهایی که اینترنت به ایرانیان معرفی شده و در میانشان رواج یافت ، همانند سایر نقاط دنیا ، کاربران اینترنتی بواسطه کامپیوترهای شخصی و یا رایانه های مرتبط به یکدیگر به فضای مجازی دست پیدا می کردند .

اولین چیزی که باید مشخص شود این است که متا دیسکریپشن تأثیر مستقیمی در رتبهبندی ندارند. از مهمترین عوامل رتبهبندی یک سایت در موتورهای جستجو عوامل درونی و بیرونی یک صفحه و یا سایت است. این عوامل رتبهبندی همیشه شفاف نیستند و متخصصان وب باید به سرنخهای ظریفی که موتورهای جستجو از خود میگذارند یا بازخورد کارشناسان و کارمندان موتورهای جستجو تکیه کنند. نکات مطرح شده اصول ابتدایی سئو وردپرس هستند که باید در سایت رعایت شوند. پس بههیچعنوان ساختار وبسایت شما توسط یواست سئو ساخته نمیشود، فقط میتواند بخش کوچکی از ساختار سایت را بررسی کند و آن را برای گوگل بهینه کند. PNG حتی میتواند توضیحی متن کوتاه از محتوای تصویر را برای کمک به موتورهای جستجو در طبقهبندی تصاویر شما ذخیره کند. به عنوان مثال در هنگام پخش یک مسابقه فوتبال از تلوزیون ، اینکه چه شخصی این دیدار را گزارش کند روی حتی کیفیت بازی نیز اثر گذار است ؛ بدین ترتیب که گزارشگر محبوب شما با استفاده از تکنیک های گویندگی ، اطلاعات عمومی خود ، اشاره به نکات مثبت و مفید یا دوری از هجو و مطالب غیر ضروری نظر شما را به این دیدار جلب می کند ، در حالی که ممکن است فرد دیگری (که شاید محبوب بیننده دیگری هم باشد) بازی به مراتب زیباتری را با گزارش نامطلوب خود به کام شما تلخ کند .

اگرچه دنیایی که در آن زندگی می کنیم هنوز هم دارای زیبایی های فراوانی بوده و می توان آثاری از جوانمردی و رقابت سالم را به عنوان مصادیقی از حُسن و جمال آن دید ، اما حقیقت تلخ ماجرا اینجاست که انتظارِ داشتن رفتاری حرفه ای از همه رقبا ، در همه سطوح و عرصه های مختلف توقع زیادی بوده و جز در آرمانشهری که مادیات در آن بی اهمیت است نمی توان نشانی از آن یافت ! با این اوصاف می توان گفت که با بهینه سازی سایت و سئو می توان این درصد را کاهش داده و در پی کم کردن این ضریب ، شاهد تحقق و تبلور سه مزیت قبلی یعنی صعود رتبه ، افزایش بازدید از سایت و بالا رفتن نرخ تبدیل کاربر به مشتری باشیم . به عنوان مثال فرض کنید در شاخه ای فعالیت می کنید که رقابت به اندازه ای در آن کم است یا کلمه کلیدی شما به اندازه ای بلند است که عملاً با چند مقاله انگشت شمار در سال نیز در رده های نخست جستجوی آن جای می گیرید ، در نتیجه اینکه با نگارش مقاله و آپلود آن به ازای هر دو ماه (مثلاً اولین روز ماه های زوج) می توانید جایگاه خود را تثبیت نمایید .

یکی از ساده ترین راه ها برای پیدا کردن این کلمات، این است که بررسی کنید مردم در جستجوی چه چیزهایی هستند. این کار به خوانندگان و موتورهای جستجو، اطلاعات بیشتری در مورد تصویر شما می دهد و به طور بالقوه کمک می کند تا برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بگیرید. در همین رابطه باید گفت که این کلمات کلیدی ارتفاع دیوارهای اطراف سایت شما می باشند ؛ عباراتی که با ارتفاع دیوار مذکور رابطه عکس داشته و سبب می شوند تا بتوانید با انتخاب عباراتی بلند از دیواری کوتاه بالا رفته و با انتخاب کلماتی عمومی دیواری بلند و صعب العبوری را برای صعود به چالش بکشید . تا زمانی که همه شرکت کنندگان با تکیه بر توانایی های خود و روش های جوانمردانه در پی بهبود جایگاهشان هستند می توان اینگونه پنداشت که در رقابتی عادلانه که نمایانگر صلاحیت و لیاقت های واقعی آن هاست گام نهاده ایم ؛ اما به محض اینکه یکی از آن ها روش های غیر اخلاقی پیش گرفت باید بدانیم که این رقابت به یک جنگ تمام عیار تبدیل شده است ؛ جنگی که چنانچه شما در آن از خود دفاع نکنید توسط دیگران مورد حمله قرار می گیرید و چنانچه اعلام آتش بس کنید داشته هایتان را از دست می دهید .

در همین راستا می توان به ریدایرکت کردن لینک هایی معتبر و محبوب از سایت شما به سایت خود ، افزودن پیوند های خود به قلب مقالات پر بیننده شما یا قرار دادن لینک های اسپمی در خلال پست ها – بی آنکه روحتان نیز از آن خبردار باشد – اشاره کرد . در ادامه می توان به استفاده از عبارت کلیدی در ابتدای مقاله (به منظور قرارگیری در متادیسکریپشن ) ، استفاده از لینکی داخلی ، حصول اطمینان از یکسان بودن عنوان مقاله و کلمه کلیدی ، وجود آن در Alt تصاویر و در صورت نیاز درست بودن دسته و محل قرارگیری مطلب به عنوان دیگر پیشنیاز های آپلود محتوای نوشتاری مطلوب اشاره کرد . با نگاهی از زاویه دیگر به این شعر می توان اینگونه تفسیر کرد که اگر شما پای سگی را گاز نمی گیرید ، نباید توقع داشته باشید که این موجود نیز چنین نمی کند .

به عنوان مثال با چک کردن شبکه های اجتماعی با تلفن همراهمان در پی مطالعه یک خبر ، نکته علمی ، ویدئویی آموزشی یا مطلبی خنده دار می رویم ، مطالبی که می توان ادعا کرد ما را جذب کرده اند و به واسطه این جذابیت بوده است که با آغوش باز به استقبال آن رفته ایم . در نتیجه اگر تولید محتوایی نوشتاری کرده ولی مورد پذیرش خوانندگانتان قرار نمی گیرد ، نحوه بیان خود را تغییر دهید ؛ تغییری که صد البته به معنای حرکت به سمت زبان معیار نبوده و گاهی می توان با خودمانی تر کردن آن ها و یا استفاده از سخنانی بامزه و خنده دار مخاطب را جذب کند . این الگوریتم به بازرس گوگل معروفه و وظیفش هم شناسایی لینکهای اسپم، سایتهایی که خرید بکلینک می کنن و سایت هایی که جهت رشد و افزایش سئو سایت به جای تولید محتوا با کیفیت و جدید برای جذب بازدید کننده از روش های غیرقانونی نظیر سئو کلاه سیاه استفاده می کنن. اصطلاح کلاه سفید به مجموعه تکنیک های اصولی و استاندارد گفته می شود که هدف خود را رضایت کاربران قرار داده و از روشهای به اصطلاح کلاه سیاه استفاده نمی کند. از طریق سئو کلاه سیاه خیلی زود به نتیجه میرسید، اما این نتایج ماندگار نیستند و حتی ممکن است گوگل شما را جریمه هم بکند.

در دنیایی که صدم ثانیه ها در به بار نشستن زحمات چندین و چند ساله ده ها تن یا میلیون ها دلار سرمایه کارگزاری تاثیرگذار است و در موارد پیش پا افتاده تر وقفه ای یک ثانیه ای در هنگام سبز شدن چراغ راهنمایی با بوق اتومبیل های پشت سری همراه می شود ، مشاهده این نکته عجیب نیست که عده ای در پی دیر بالا آمدن یک صفحه وب آن را بسته و با بی اعتنایی محض به سراغ مورد بعدی می روند . با عنایت به اینکه دانستیم سایت های پویا یا همان سایت هایی که به صورت منظم مطالبی را منتشر می کنند می توانند در نظر مخاطبین انسانی موثر و محبوب تر باشند ، طبیعیست که هوش مصنوعی گوگل ، ده ها الگوریتم و ربات پیشرفته و صد البته گردانندگان این مجموعه نیز به خوبی حس می کنند که سایت هایی با آپدیت های هدفمند و اصولی صلاحیت دیده شدن بیشتری را دارند ، در نتیجه با سرمایه گذاری روی آن ها و در اختیار قرار دادن بهترین جایگاه های خود در SERP کلمه ای خاص ، کاربران خود را راضی نگه می دارند ؛ در نتیجه تا اینجا دانستیم که ارائه منظم مطالبی جدید به معنای ارائه محتوایی به روز و سازگارتر با نیاز مخاطبین بوده و این همگامی با موضوعات روز دقیقاً همان چیزیست که گوگل در پی آن است .

سئو خارج از سایت به مجموعه اقدامات خارج از فضای وب سایت گفته می شود ،تا به شما کمک کند سئو خارجی سایت خود را به نحو احسن پیاده سازی نمایید ،که شامل لینک بیلدینگ یا همان ساخت بک لینک ، رپورتاژ آگهی و مواردی از این قبیل میباشد این اقدامات مانند دو مورد دیگر هر کدام یک سوم از سئو سایت شما را انجام می دهند و شما میتوانید با دست به دست دادن این نکات بهینه سازی سایت خود را انجام دهید . گوگل متوجه شده بود که به کمک ربات ها در خیلی مواقع توانایی مقابله با فریب کاری سئوکارها را ندارد اما در مقابل، انسان ها به خوبی میتوانند تعیین کنند که کدام سایت محتوای نامناسب را به جای محتوای با کیفیت ارائه میکند. حتماً برای شما نیز پیش آمده است که به هنگام ورود به یک فروشگاه با موزیکی روبرو شده اید که شاید سنخیتی با فضای کار نداشته ، مانع تمرکز کردن شما بوده ، صدای آن آزارتان داده و یا اشعار مبتذل و بی ارزش آن احساس بدی را به شما القا کرده است .

به عبارت دیگر، با هر آپدیتی که گوگل برای الگوریتمهایش ایجاد نماید به این دلیل که ما و گوگل در یک مسیر یعنی رضایت مخاطب در حرکت هستیم نیازی نیست نگران باشیم. حال که دیوار مورد نظر و نردبان متناسب با آن انتخاب شده است و پایه ای قوی نیز مانع لغرش این پلکان می شود ، همه چیز برای صعود و رسیدن به بالای دیوار مهیاست ، اما این را بدانید که عجله و سرعت زیاد در این مسیر جایز نیست . طبیعتاً اگر قرار باشد به نسبت همه چیز کوچک شود ، مطالب دیگر خوانا نیستند و اگر بدون تغییر باقی مانده و ویژگی تغییر جایگاه صفحه به آن اضافه شود ، مخاطب زجر فراوانی کشیده و نمی تواند حتی یک مطلب را به طور کامل بخواند . با گذر از این توضیحات باید بدانید که در فضای مجازی نوشته های بلند به نوشته های کوتاه ارجحیت داشته و وجودشان مفیدتر است ، چرا که در نوشته های بلند بواسطه وجود مجال و فرصتی برای نویسنده ، وی می توان افکار خود را بدون حذف جزئیات منتقل کرده ، روش های مختلفی را مورد بررسی قرار دهد ، از راه های متعددی برای بیان اهداف خود استفاده کند ، در جای مناسب مقدمه چینی کرده و بدین ترتیب ذهن مخاطب را آماده کند ، در انتهای مقاله خود نتیجه گیری کرده و سوالاتی را در ذهن مخاطب باقی نگذارد و ده ها سود و فایده دیگر ، این در حالیست که در نوشته های کوتاه مجبور به نادیده گرفتن بسیاری از نکات مهم به منظور کلی گویی و اشاره به مطلبی خاص می باشد .

شاید در نظر اول پاک کردن پایگاه اطلاعاتی و از بین بردن هرآنچه که ماه ها و سال ها صرف جمع آوریشان شده است نخستین اقدامیست که بر علیه خود به ذهنمان می رسد ، اما حقیقت امر این است که فردی که موفق به باز کردن قفل این گاوصندوق شده است ، می تواند به جای از بین بردن محتویاتش ، آن را به تاراج برده و به جای نابودی جزء به جزء هر سایت ، از آن ها استفاده کند . به عنوان مثالی دیگر ، زمانی که چندی پیش فیلم Drive (2011) را می دیدم ، با گذشت ده دقیقه از فیلم متوجه شدم که قرار است ۲ ساعت آینده را از یک فیلم خوب لذت ببرم ، هرچند شاید به زعم برخی این فیلم پایان ایده آلی نداشت . به بیانی دیگر اگر برخی از پیشنیازهای سئو سایت خود را انجام داده و بخشی از آن ها را نادیده گرفته اید ، به این نکته بیاندیشید که میزی با سه عدد پایه (به جای چهار پایه) ساخته اید که با وجود کارایی به ظاهر خوب ، هر لحظه احتمال سقوط آن وجود دارد . اما این تکیه گاه پایه در بهینه سازی سایت چیست و چه نام دارد ؟

کاربران باید بتوانند به سرعت و به راحتی محتوای شما را مصرف کنند و در سایت شما حرکت کنند. در این پروژه ها، شما به صورت ملموسی ارتقا آرام سایت خود را مشاهده می کنید و مطمئنا اعتماد بیشتری بین شما و سئوکار تان ایجاد می شود. این s کوچک، نشان دهندهی امنیت سایت است و میگوید تمام اطلاعات کاربر در این سایت رمزگذاری شده و سپس بین کاربر و سرور جابجا میشوند، بنابراین امنیت اطلاعات بسیار بالاست و حتی در صورت هک شدن سایت، باز هم دادهها تا حدی در امان هستند. در این مثال حتی اگر صاحب امتیاز این مکان نیز نداند ، وی در حقیقت با در نظر گرفتن محتوای مغازه خود و رنگ قرمز که تناژی اشتها آور دارد ، عملاً محتوا را مقدم بر عناصر دیگر طراحی قرار داده و بدین ترتیب حس پرخوری و تمایل به سفارش بیشتر غذا را در مشتریان خود به وجود آورده است . به طور مثال رستورانی قدیمی را تصور کنید که هاله ای از رنگ قرمز در جای جای آن به چشم می خورد . اگر شما هم به چنین کاری نیاز دارید و قصد دارید اطلاعات سازمانی و ارگانی شما طبقه بندی شده و به شکل اسناد دیجیتالی تبدیل شوند ما این کار را در سریعترین زمان ممکن، دقت بالا و کیفیت مثال زدنی انجام خواهیم داد.

در تعریف سئو یا بهینه سازی سایت به این نکته اشاره کردیم که مجموعه اقداماتی که در این مسیر انجام می شوند به منظور ارتقاء جایگاه سایت برای رسیدن به رده های بالاتر ، صفحاتی با شماره کمتر در گوگل ، برگه نخست و نهایتاً تبدیل شدن به اولین گزینه نمایش داده شده می باشد ؛ پس هر اقدامی که در خصوص بهبود رده بندی تارنمای خود انجام می دهیم – اقداماتی که لزوماً همه آن ها توسط مخاطبین انسانی دیده نشده و شاید برای ایشان مهم نیز نباشند ، چرا که به موازات «کاربر دوست» بودن محتویات سایت ، باید نظر ربات های گوگل را نیز جذب نمایند و برخی مصادیق این کار نه برای کاربر انسانی مهم بوده و نه توسط وی قابل ردیابیست – تنها به منظور بهتر دیده شدن آن در اثر جستجوی کلیدواژه ها و حوزه فعالیت سایتمان می باشد . پیش از پرداختن به پاسخ این سوال لازم است تا در خصوص بازاریابی محتوا یا Content marketing اندکی صحبت کنیم . با حذف سایز بزرگ همه تولید یا عرضه کنندگان پوشاک ایرانی به این جمع اضافه می شوند و با حذف لغت ایرانی ، هر آنکه در خصوص پوشاک اظهار نظری کرده یا دستی بر آتش دارد (اعم از وارد کننده یا تولیدکنندگان عمده ، شرکت هایی خارجی که به زبان فارسی مطالبی منتشر می کنند ، سایتی دایره المعارفی که در خصوص ماهیت یا تاریخ پوشاک سخن گفته ، خیاطان ، پارچه فروشان ، مدل ها و … ) وارد این جامعه پر جمعیت می شوند .

با فرض اینکه از این مرحله هم با سربلندی بیرون می آیید (مرحله ای که صحبت در خصوص جزئیات آن در این مبحث نمی گنجد) ، باید به چند نکته کوتاه اما مهم توجه کنید . دومین موردی که باید در نظر داشته باشید، ایجاد یک ساختار یا استراکچر برای وبسایت است. اما حتیاگر قبول نشدید، این دستورالعمل به معنای افزایش قابلیت نمایش سایتتان در گوگل و کیفیت محتوای کلی آن است که همواره گزینه خوبی برای رتبهبندیهای شما خواهد بود. به عنوان مسأله ای دیگر ، چنانچه قطع این موسیقی که تنها با یک کلیک محقق می شود توسط فردی عملی نشد ، او چگونه می تواند با وجود این نوای ولو گوش نواز بر روی نوشته های سایتتان تمرکز کند . به عنوان مثال چنانچه کار شما تعمیر برند خاصی از تلفن های همراه در مجموعه ای کوچک و کم بودجه است ، از عبارت کلیدی “تعمیر گوشی های گلکسی سامسونگ” به جای عبارات “موبایل” یا ” تعمیر گوشی” استفاده کنید ، چرا که در حالت دوم برای بقا و خودنمایی نیاز به قدرت ، انرژی و صرف سرمایه ای بیشتر دارید و چنانچه تا آخر کار استوار و ثابت قدم باقی نمانید ، سرمایه مصرف شده نیز از بین می رود .

حال فرض کنید با کم کردن هریک از این فیلتر ها ، چه تعداد سایت و افراد فعّال در این حوزه وارد میدان کارزار شده و نقش موانع فیزیکی بر سر راه حرکت جسم فوق الذکر روی سطح افقی را بازی می کنند . به این آدرسها URLهای پارامتری گفته میشود و دلیل متداول محتوای تکراری هستند، به ویژه در سایتهای تجارت الکترونیک با ناوبری مجزا و فیلتر شده. کبوتر پرندهای است که می تواند جزئیات را بدون در نظر گرفتن جهت گیری فضایی به دقت بررسی کند؛ این همان قابلیتی است که موجب میشود موتور جستجوی گوگل نیز از میان هزاران سایتِ ایندکس شده سایتهای مرتبط و مطلوب را پیدا کند و همان نتایجی را به شما نشان دهد که انتظار دارید. بدون برچسب توضیح متا، ممکن است سایتهای شبکههای اجتماعی فقط از اولین متنی که میتوانند پیدا کنند، استفاده میکنند. چرا باید از متای توضیحات حتما استفاده کنیم؟ شما باید مطمئن شوید که محتوایی در وب سایت سئو در سئو سایت طلا و جواهر خود دارید که به وضوح در مورد لیوان های قهوه است. چنانچه خود شما نیز به امر نویسندگی برای وب سایتتان مبادرت ورزیده و تجربه آن را داشته باشید ، حتماً تصدیق می کنید که گاهی یک نوشته کوتاهتان آن چنان به دل خود شما نشسته است که افزودن حتی یک کلمه اضافی را اجحاف در حق آن دانسته و یا مقاله دیگری دارید که هرآنچه که بدان اضافه می کنید ، باز هم خلاء بزرگی در وجودش حس می کنید !

اگر تصاویر خود را قبلاً در سایت خود بارگیری کرده اید، برای به روزرسانی نام پرونده های تصویری خود، از افزونه تغییر نام فایل آپلود شده در وردپرس استفاده کنید. بنابراین، اگر محتوایی مرتبط، با کیفیت و در زمان مناسب منتشر می کنید و سایت شما از نظر فنی سالم است، از داده های ساختار یافته استفاده می کند و نقشه سایت XML خبری ارائه می دهد، ممکن است در Google News ظاهر شوید. پروژه Google News نیز به راحتی هر سایتی را به عنوان منابع خبری نمی شناسد و وارد شدن به لیست آن بسیار کار دشواریست. چیزی که هر کس، به عنوان مدیر یک کسب و کار به دنبال آن است، دیده شدن محصول یا خدمت آن کسب و کار است؛ و دیده شدن به معنای افزایش فروش آن محصول یا خدمات. در فضای مجازی هم این دادزن ها وجود دارند ، “دادزن های بی صدا”یی که چنانچه کنار یکدیگر قرار می گیرند ، کاربر را مجاب می کنند تا هرچه سریع تر کار خود را انجام داده و از محیط بگریزد و یا در همان بدو کار و در صورت وجود آلترنیتیوهایی به سایت دیگری مراجعه کنند .

اگر چنین است ، حتی اگر ورود به سایتتان دقایقی از عمر مخاطب را نیز بگیرد وی پا پس نکشیده و به انتظار می نشیند ، چرا که این اطلاعات انحصاری بوده و در چنین شرایطی تنها تارنمای شماست که می تواند به نیاز وی پاسخ دهد ؛ در نتیجه ابتکار عمل با شماست . به عنوان مثال در قانون سه کلیک ، Three-click rule یا سه بار تپ کردن برای کاربرین موبایلی ، بر روی این نکته تأکید می شود که کاربر باید بتواند تنها با سه کلیک به هرآنچه که می خواهد در سایت شما بیاید ، برسد . اگر می خواهید وب سایت شما پیدا شود، باید در موتورهای جستجوی اصلی ایندکس شده و رتبه بالایی کسب کنید.

در ادامه گفتنیست که سرعت بالای ارتقاء جایگاه در تضاد با سئو سایت کلاه سفید است ، پس چنانچه روشی با خروجی سریع الوصول دیده یا به شما پیشنهاد شد ، به اصالت و طرز کار آن شک کنید . چنانچه منطقی به این قضیه نگاه کنیم در مجموع تفاوتی میان این دو رویداد وجود ندارد ، چرا که میزان فروش و درآمدی که از این آمد و شد ها نصیبمان می شود برای ما رجحان دارد . اگر ویترین فروشگاهی جذاب باشد اما داخل آن ساختاری قدیمی و نا مطلوب داشته باشد فردی جذب آن نمی شود و بالعکس ؛ چنانچه مغازه ای دارای دکوراسیون و محصولاتی ایده آل باشد اما ویترین آن به اصطلاح کسی را داخل نکشد باز هم بازار پر رونقی در انتظار آن ها نخواهد بود . در همین مبحث تولید محتوا و انتشار آن ها ، به عنوان یک مخاطب ( و نه یک وبمستر یا نویسنده ) جذب چگونه سایتی شده و از همراهان دائمی آن ها می شوید ؟

البته درصورتی که سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکند، با بهکاربردن قالبهای سایت تعاملی میتوانید خیال خود را از بابت واکنشگرا بودن تصاویر سایت راحت کنید. اگر از پلاگین Yoast SEO برای برچسب های متای شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، با تکمیل قسمت های لازم، این کد به طور خودکار تولید می شود. این عوامل که عبارت اند از ظاهر مطلوب سایت ، سرعت بالای لود شدن اطلاعات آن ، سازگاری با موبایل (Mobile friendly) ، وجود تگ های صحیح در تار و پود آن و همچنین کد نویسی مطلوب سایت از جمله عواملی هستند که سبب می شوند تا با بالا رفتن از نردبان سئو ، نلغزیده و به پایین سقوط نکنیم . با توجه به این اصل ، لازم است که وبسایت های مذکور با تولید محتوایی غنی ، رسیدگی به لینک های خارجی ، نظم و ترتیب دادن به ظاهر و ساختار سایت خود به همراه دیگر اقداماتی که به بهبود سئو سایت کمک می کند ، در فضایی سالم جای سایت بالاسری خود را گرفته و بدین ترتیب با اعمال سئو کلاه سفید در بستری اخلاقی و انسانی به صدر نتایج برسد . در وهله اول باید بدانید که در این مسیر دو نوع مخاطب داریم ، مخاطبین انسانی و مغز متفکر گوگل !

شما مطالبی را در سایت خود دارید که در هیچ جای دیگر اینترنت پیدا نمی شود . از سویی دیگر ، در سایت های خبری ، سایت های دانلودی یا فروشگاه های اینترنتی ، گاهی پیش می آید که در طول یک روز تعداد بارگزاری مطالب از مرز هزار پست مجزا نیز بگذرد ! در ادامه فرض کنید کنید که یک بازرس با بررسی زمان ماندگاری مراجعین در هر مغازه و تعداد این افراد در پی امتیاز دهی به فروشگاه های این مرکز خرید بوده و چنانچه این واحد تجاری بتواند رضایت افراد بیشتری را کسب نماید ، از امتیازات بهتری نیز برای دیده شدن بهره مند می شود . با توجه به این اصل ، می توان صفحات یک وبسایت را همین عضوهای کوچکی دانست که چنانچه هریک به خوبی ساخته و پرداخته شده و به وظیفه خود عمل کنند ، صفحه اصلی سایت به عنوان شیرازه این دامنه ها نیز سر و سامانی یافته و به جایگاه بهتری در میان رقبای خود نائل آید ، در نتیجه باید سئو و بهینه سازی سایتمان را از داخل همین صفحات آغاز کنیم . از نکات مهم و اساسی در بازاریابی محتوا باید به این نکته توجه داشته باشیم که مطلبی که تولید کرده و ارائه می دهیم یا باید دارای درون مایه ای مفید باشد که در نهایت مهارتی را به خواننده آموخته و فنی را توسط وی متبلور کند ، یا باید دارای محتوایی آموزنده بوده و داده هایی معنوی و اطلاعاتی ولو بدون خروجی های فیزیکی به او انتقال دهد و یا به حدی سرگرم کننده باشد که با شعف یا خنده فراوان ، او را به احساس خوبی در لحظه برساند .

بعنوان مثال شخصی از سایت شما خرید کرده است و بعد از مدتی تجربه خرید از شما را در سایتی (و یا وبلاگ خودش) درج کرده و به شما لینک میدهد. منوی اصلی و زیر مجموعه های آن ، هدر سایت با ویژگی های از پیش تعیین شده به هنگام طراحی ، نمایش کنار هم ستون ها ، عدم تغییر سایز تصاویر و نوشته ها و همه ویژگی هایی که از وبگاه شخصی یا مجموعه خود انتظار داشته ایم همانطور که تمایل داریم به بینندگان آن عرضه می شود . این مثال مصداق حقیقی و قابل درک برندسازی شخصی می باشد ، جایی که هر کارشناس با داشتن کاراکتری مختص به خود و تعیین چارچوبی مشخص به فعالیتش پرداخته و مخاطبین خود را جذب می کند . در سرفصل های بالاتر در خصوص اهمیت محتوا در سئو مطالبی را آموخته و آن را به اجناس یک فروشگاه تشبیه کردیم که می توانستند با وجود شرایط ایده آل فروش ، حتی در صورت بی کیفیت بودنشان نیز مخاطبین زیادی داشته باشند و یا بالعکس ؛ با وجود داشتن درون مایه ای پر مغز یا جنسی مرغوب ، به دلیل فراهم نبودن پیشنیازهای عرضه و جذب مخاطب به دانستنی هایی بلامصرف و یا کالاهایی منقضی و دِمده تبدیل شوند .

از این روی تأکید ما بر این است که چنانچه قصد بالا رفتن از نردبان سئو وب سایت را دارید ، ابتدا دیوار مقصد و سطح مورد نظر برای صعود را مشخص کنید (شاید هدف شما رسیدن به صفحه اول است و نه مورد اول) ، سپس نردبانی هم اندازه دیوارتان بیابید و عزم صعود را در خود جزم کنید . در سئو سایت کسب و کارهای کوچک و به هنگام کار بر روی گزاره های ساده و عباراتی طولانی تر ، شاید همینکه محتوای خوبی تولید کرده و استراتژی خاصی تا رسیدن به اهدافمان تدوین کنیم برای رسیدن به جایگاه ایده آلِمان کافی باشد ، اما با تغییر این شرایط و حرکت به سوی کلیدواژه هایی پر طرفدارتر ، رقبای ما نیز آرام ننشسته و آنان نیز به نوبه خود در این مسیر فعالیت هایی می کنند . با وجود اینکه اینگونه تهدیدات سایت های بزرگ ، سرشناس و پر مخاطب را بیشتر به دردسر می اندازد و افراد “رخنهگر” هم بیشتر در پی عبور از سد آن ها هستند ، اما سایت های کوچک که دارای جایگاه خوبی در جستجوی عبارت کلیدیشان می باشند نیز موظفد تا این اقدامات امنیتی را انجام دهند .

استفاده از سئوی منفی به اندازه ای ظریف و غیر قابل ردیابی است که گوگل قادر به فهم این موضوع نیست که شاید فرد دیگری در پی تخریب این سایت می باشد ، در نتیجه اینکه نمی توان بی آنکه اقداماتی مکمل انجام داد به هوش مصنوعی این موتور جستجوگر بسنده کرد . در پاسخ به این سوالات باید مجدداً اشاره کرد که زیبایی پوسته تنها بخشی از امر طراحی سایت می باشد ، این در حالیست که وجود برخی صفحات ، افزونه ها یا ابزارک ها در بطن آن – ولو عناصر زیبایی نبوده و یا کلاً دیده نشوند – سبب می شوند تا طراحی این سایت تقویت شده و مورد توجه مخاطبین و گوگل قرار گیرد. 1. در دنیای بهینه سازی سایت برای انتشار مطالب به ویژه در شبکه های اجتماعی باید برنامه ریزی داشته باشیم . در ادامه این مطلب چند مهارت جانبی اما مهم را برای موفقیت سئو کاران را در این حوزه نوشتهایم. در مقوله سئو سایت و فوایدی که بهینه سازی آن برای ما دارد کلیّات امر به همین ترتیب است ؛ یعنی بین اینکه افراد پرشماری با “آی پی” های مختلف به سایت ما مراجعه کنند یا افرادی در دایره ای محدودتر در چند نوبت به تارنمای ما آمده و یا صفحات بیشتری را در مدتی طولانی تر تماشا کنند ، تفاوت محسوسی در وضعیت کلی وبسایتمان به وجود نمی آورند .

این سیستم مدیریت محتوا دارای دو نوع افزونه اصلی برای سئو هست. با صرف نظر سامانه های مدیریت محتوایی مانند وردپرس که در حین بارگذاری یک مطلب حد پایینی برای یک مقاله تعریف می کنند (مثلاً اینکه کمتر از ۳۰۰ کلمه نباشد) ، می توان گفت که قانونی لازم الاجرا برای طول محتوا و تعداد کلمات منحصر بفردی که در آن استفاده می شود وجود ندارد ؛ در نتیجه اینکه نه همه محتواهای کوتاه غیرمفید و غیر موثرند و نه همه مقاله های طولانی و بلند مخاطب پسند و کاربردی هستند . هر مجموعه بزرگ از تعداد زیادی زیر مجموعه و عضو کوچکتر تشکیل شده است و عملاً عملکرد ایده آل و آرمانی آنهاست که عیار و میزان قابل اعتماد بودن تشکل مذکور را تعریف کرده و ارتقاء می بخشد . سرعت سایت افزایش یافته و مخاطبین بیشتری را جذب می کند ، گوگل این رویداد ها را رصد کرده و رتبه شما را بهبود می بخشد و نهایتاً مخاطبی که بعضاً به پهنای باند اینترنت کشورمان به مشکل می خورد می تواند به راحتی نیازمندی های خود را بیابد ؛ این همه اتفاقاتیست که رابطه بین سئو و سرعت سایت را نشان می دهد . جاوا اسکریپت می تواند به راحتی HTML را کنترل و تغییر دهد تا صفحات وب را پویا و تعاملی کند و در نتیجه UX سایت را بهبود بخشد.

اگر سوالی در خصوص این موضوع دارید، آن را از طریق قسمت نظرات برای ما ارسال کنید، حتما به نظر شما پاسخ خواهیم داد. همان طور که میدانید ربات های خزنده گوگل از طریق لینک ها محتوای سایت ها را میخزند و ایندکس میکنند. با بررسی ویژگی های نردبان و شرایط بالا رفتن از آن ، شباهت های بسیاری میان این وسیله و سئو وب سایت می بینیم ، در نتیجه بی دلیل نیست که گاه از عبارت «نردبان سئو» به منظور معرفی این فنون استفاده می کنیم . گزارش از جستجوی تصویر با استفاده از گوگل آنالیتیکس معمولا آسان نیست.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد