ویژگی های طراحی داخلی و دکوراسیون کلاسیک برای ویلا

میز تزئین شده با جا شمعی زیبا و ظروف سفارشی، ظاهر لوکس را به پایان می رساند. ویلای مدیترانه ای سبکی، راحتی، سادگی و جسارت را با هم ترکیب می کند و به ظهور می رساند. در سبک شناسی دکوراسیون داخلی سبک ترکیبی مدرن-کلاسیک را حاصل ادغام و ترکیب دو سبک پر طرفدار مدرن و کلاسیک می دانند. در این مطلب عکس هایی از دکوراسیون داخلی ویلا که دارای طراحی زیبا و جدیدی است را برای شما به نمایش در آورده ایم تا مشاهده آن از ایده های زیبای به کار رفته در طراحی این دکوراسیون داخلی ویلا زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید اما قبل از همراهی ما در ادامه مطلب فراموش نکنید که زیبایی خانه های مختلف می تواند نسبت به نیازهای ما از آن تعریف بهتری داشته باشد. گرمایش و سرمایش تو این خونه ها میتونه هزینه بسیار بالاتری نسبت به خونه های معمولی داشته باشه.

در مبحث دکوراسیون داخلی سبک های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد. خانه های دوبلکس از جمله جذاب ترین مدل های معماری ساختمانی هستند که علاوه بر زیبایی حیرت انگیزی که دارند، بسیار خاص و متفاوت به نظر می رسند و طبیعتا قیمت آنها نیز نسبت به خانه های معمولی بالاتر می باشند، در ادامه نمونه هایی از انواع دکوراسیون منازل دوبلکس گردآوری کرده ایم که توجه شما را به دیدن این تصاویر جلب می نماییم. با ریسمان بین نقاط نشانه گذاری شده را گچ ریزی می کنیم، اگر عمق زمینی که عملیات پی کنی قرار است در آن انجام شود از یک متر بیشتر شود، بهتر است برای هر یک متر اضافه پی کنی نسبت به نوع زمین ریزشی یا دج مقداری نسبت به نقاط نشانه گذاری شده و گچ ریزی شده زمین را بیشتر در نظر بگیریم فقط در نظر داشته باشد اضافه پعرض برای پی کنی مختص زمینهایی است که به دیوار و ملک همسایه اشتراک نداشته باشند و در وسط زمین پیکنی انجام شود قابل اجراست اگر جنس آن ماسه ای یا رسی است 45 درجه شیب نسبت به خط مورد نظر بیشتر در نظر گرفت، مثال خط در نقطه اصلی با یک متر پی کنی بیشتر 45 سانتی متر به ابعاد هر طرف پی اضافه می شود، در مواردی نمی توان عمق پی را این گونه محاسبه کرد در صورت مجاورت ویلا با ملک همسایه باید توسط عملیات سازه نگهبان و عمل پایدار سازی گود، عمل برداشت خاک رعایت شود.

در انتخاب مبل برای دکوراسیون کلاسیک طراحی های ساده و اصیل در عین داشتن تقارن با یکدیگر موضع مهمی هستند. میزان طول عمر طراحی ها را تعیین می کند؛ به همین دلیل، در مجموعه های برتر طراحی دکوراسیون با متریال مرغوب، طراحی صورت می گیرد. این طرح به زیبایی معماری متداول از 1920 تا 1950 لمس مدرن را در بر می گیرد. خانه هایی که مطابق این سبک ساخته شده اند دارای اتاق های بزرگ، سقف های گنبدی شکل و پنجره های بزرگ هستند. بسته به این که مساحت ویلای شما چقدر بوده و در هر یک از طبقات، چه محوطه هایی را برای طراحی در نظر گرفته باشید، هزینه طراحی داخلی ویلا متفاوت خواهد بود و باید این مورد را پیشتر مد نظر قرار داده باشید. عمارت های مجلل همان خدمات را که در هتل می بینید، از دربان و صبحانه تا خدمات نظافت ارائه می دهند، البته نکته مثبت ویلا در این است که به طور کاملاً خصوصی در اختیار شما قرار می گیرند تا با خانواده خود لحظات شاد و مفرحی را بگذارنید.

این طراحی جلوی ویلا به شما این امکان را می دهد که ساختمان خود را در نمای سه بعدی مشاهده کنید. در تصویر زیر، قسمت پشتی ویل قابل مشاهده ست که از نظر طراحی با قسمت جلویی ویلا، تفاوت فاحش داره. اشیا و وسایل به وسیله عنصری به نام نور قابل مشاهده میشوند. نکته قابل توجه در طراحی داخلی ویلا های کلاسیک، استفاده از یک یا دو رنگ ذکر شده در کنار هم است. به دلیل باز بودن فضای مابین طبقات، سر و صدا و بو از بخش های پایینی که عموما فضای تماشای تلویزیون، آشپزی و زندگی نیمه خصوصی داخلی هستند به راحتی به اتاق های خصوصی بالا منتقل میشه و لازمه که هزینه قابل توجهی برای عایق بندی صوتی پرداخت بشه.

به عنوان مثال قرار گرفتن تلویزیون روی دیواری که زیر اتاق خواب هاست میتونه باعث بشه سر و صدای تلویزیون به راحتی به فضای خواب و استراحت انتقال پیدا کنه. لازمه پیش از هرچیز بدونید که با یک طراحی دقیق و اصولی که البته مستلزم هزینه های بالا و اضافه بر ساخت و ساز معمول هست، می تونید بخش های زیادی از این مشکلات رو حتی خطرات جانی تردد از پله رو به حداقل برسونید، اما از نظر ما به عنوان معمار، باید بدونید که موقع انتخاب خانه ویلایی یا آپارتمانی دوبلکس با چه مشکلاتی ممکنه روبرو بشید. بهرحال قبل از اینکه برید سراغ گزینه خونه دوبلکس این چند تا ایراد عمده رو بخونید تا حداقل چنین منزلی رو انتخاب نکنید. اگر به امید اینکه میتونید با مسدود کردن راه پله های داخلی، فضای بین طبقات رو جدا کنید و یکی از اون طبقه ها رو اجاره بدین، لازمه بدونید که این کار تقریبا در تمام شهرهای ایران از نظر قوانین شهرداری و نظام مهندسی ممنوع هست و امکان اینکه بتونید به صورت قانونی این منزل رو اجاره بدید نیست. این خونه های نیازمند یک نقشه دقیق و اصولی هستند که در نهایت یک خونه شیک بدون ستون وسط، بدون تورفتگی های مزاحم پلان و امکان چیدمان خوب رو فراهم کنند و طراحی خیلی از خونه های دوبلکس (خصوصا اگر آپارتمان یا تیپ بندی باشند) با محوریت پارکینگ و بدون در نظر گرفتن خیلی از اصول دکوراسیون و دیزاین داخلی انجام میشه.

این طرح ویلایی دو طبقه گزینه کاملی است که می تواند نشان دهنده عشق خود به الگوهای معماری فعلی باشد. و از طیف های رنگی سفید (به رنگ کفپوش و دیوارها)، قهوه ای تیره (به رنگ پله های چوبی)، و قهوه ای روشن انتخاب شده است. در طبقه اول سه اتاق خواب در کنار راه پله مرکزی قرار گرفته اند. خانه دوبلکس نوعی از معماری داخلی ساختمان است و دو طبقه داخلی آن که ممکن است دیوار به دیوار هم بوده و یا بالای یکدیگر ساخته شده باشند، به وسیله یک راه پله داخلی به یکدیگر اتصال پیدا می کنند و ضمن ایجاد نمای زیبا و شیک، فضای داخلی گسترده تری را فراهم می آورند.

طراحی داخلی ویلا در اصل به این معنی است که همراه با توجه به تزیینات و حجم استفاده از تزیینات در ویلا باید حتماً به کاربردی بودن طراحی و فضای ویلا و همچنین پیروی از یک طرح مشخص و برنامهریزی شده توجه ویژه شود تا بتوان در نهایت نتیجه مطلوب را کسب کرد. همانطور که میدانیم کلمه ی مدرن به زمان حال مربوط می شود و در نهایت وقتی در مورد سبک طراحی مدرن حرف می زنیم منظور از این سبک استفاده از عناصر و ویژگی هایی که امروزه در حال به روز شدن می باشد در ساخت ویلا در جهان وجود دارد می باشد. برخی از عناصر مدرنیسم را در این ویژگی ها در قالب رنگ های برجسته خواهید یافت. این عناصر را در هر ویلا و خانه شهری با طراحی کلاسیک خواهید یافت. بکارگیری مبلمان بزرگ در سالن پذیرایی، انتخاب وسایل با رنگ روشن، استفاده از آینه در بخشهای مختلف فضای داخلی و استفاده از فرفورژه همگی بیانگر سبک طراحی مدیترانهای است. این امر منعکس کننده حس شخصی شما از سبکی است که برای طراحی داخلی انتخاب کردهاید.

معمولا در ویلاها به سبک مدرن از در های شیشه ای ، استخر و جکوزی استفاده می شود .در طراحی خارجی ویلا به سبک مدرن از با کیفیت ترین مصالح به کار می رود ، به عنوان مثال این نوع ویلا ار پارکت های فوق العاده مدرن ، زیبا و ضد آب استفاده می شود . هزینه ساخت، بازسازی و تزیینات پله های داخلی، هزینه ای هست که در خونه های معمولی خیلی به ندرت (بعد از مدت طولانی و فقط برای راه پله های خارجی) ممکنه لازم بشه، اما تو پله های یک خونه دوبلکس مدام باید مراقب دکوراسیون و استاندارد تردد و کیفیت مصالح پله های داخلی باشید. همه موارد و جزئیات موجود از مصالح مورد استفاده در کف و سقف فضای نشیمن، سرویس بهداشتی و دیوارها گرفته و رنگها و نورپردازی قسمتهای مختلف ساختمان نقش مهمی در تعیین سبک به کار گرفته شده در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا دارند. خانه های دوبلکس می توانند در اشکال و مدل های مختلف کلاسیک و مدرن و نیز بزرگ یا کوچک طراحی شوند و راه پله نقش مهمی در در طراحی این مدل خانه ها دارد، زیرا تقسیم بندی و ارتباط بین دو طبقه منزل از طریق آن ایجاد می شود و از آنجا که این خانه ها از فضای بیشتری برخوردار هستند، بنابراین چیدمان و دکوراسیون داخلی آن نیز راحت تر می باشند.

طراحی داخلی ویلا تریبلکس می تواند چیزی متفاوت از فرایندی باشد که در خصوص طراحی داخلی طراحی داخلی ویلا های مدرن ویلاهای فلت داریم. ایده کلی در این نوع طرح ها، شامل روی هم گذاشتن تزیینات است و همیشه چیزی به چیز دیگر اضافه میشود. سبک کلاسیک ، گونه ای از سبک های معماری است که از عناصربرگرفته از معماری دوران کلاسیک روم و یونان تشکیل شده است. معماران این سبک از طراحی را کاملا بی زمان می نامند. این نوع خانه ها اغلب هزینه های ماهانه، سالانه یا سه ماهه دارند که به پرداخت قبوض و سایر مخارج ساختمان می پردازد و علاوه بر آن این هزینه ها صرف نگهداری ساختمان می شود. امروزه سبک مینیمال از پرطرفدار ترین سبک ها برای دکوراسیون داخلی ویلا به حساب می آید . امروزه می توانید صاحب ویلایی با ویژگی های منحصر به فرد مانند اتاق های لوکس، اجاق گازهای مدرن و نشیمنگاه منحصر به فرد با دکوراسیون داخلی ویلا باشید. مدل خانه های دوبلکس از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار می باشند و نیز دکوراسیون منزل را با کلاس نشان می دهد، از این رو در این بخش نمونه هایی از طراحی خانه دوبلکس را به اشتراک گذاشته ایم که در ادامه می توانید ملاحظه کنید.

پیش از خرید دوبلکس ویلایی یا آپارتمانی حتما این 13 نکته را بخوانید. این در حالی می باشد که پیش از این بیشترین مدل طراحی اتاق خواب ها در یک ویلای دوبلکس یا تریبلکس، به شکل متمرکز و در بالاترین طبقه ویلا بود. اگر چه این یک قانون لغو نشدنی نیست و می توان بر حسب سلیقه و شرایط ویلا، طبقه دوم را نیز به صورت متمرکز به اتاق خواب ها اختصاص داده و هر چند اتاقی که قرار است مطابق متراژ در این ویلا طراحی و تعبیه شود، در طبق دوم جای خواهند گرفت. در ویلاهای با متراژ کم تر چون بخش های داخلی کوچکتر هستند و دید بیشتری وجود دارد این اتفاق کمتر می افتد اما زمانی که بخش ها وسعت زیادی داشته باشند ممکن است به این موضوع توجه کمتری شود پس باید بیشتر مراقب بود. زیبایی این خانه با قرار دادن گیاهان زیبا در اطراف خانه بیشتر می شود. با این وجود تصمیم نهایی در این خصوص ترکیبی از نظر کارفرما و مشتری و همین طور طراح و مجری کار خواهد بود. نظرات و ایده های خود را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد