طراحی اتاق فرار اتاق فرار دژاوو طالع نحس اتاق فرار | allescape

بازیکنان در محدودیت زمانی مشخص برای یافتن پاسخ معما ها و سرنخ‌ هایی که داخل اتاق پنهان شده‌اند، با هم تلاش می‌ کنند. اتاق‌ های فرار از بازی‌ های ویدئویی «فرار از اتاق» الهام کارخانه اسکیپ روم گرفته شده‌ است. یک بازیگر کم تجربه به تنهایی می تواند اعتبار یک اسکیپ روم را زیر سوال ببرد. بازیگر حرفه ‌ای می‌داند که در کجا باید قرار بگیرد و در چه زمانی از بازی باید کنش یا واکنش درستی داشته باشد. بعضی از بازیکنان پس از مواجهه با یک اکتور ممکن است دچار عصبانیت و ناراحتی شود شوند اما بازیگر باید خود را کنترل کرده واکنش منفی نشان ندهد. اگر از افراد حرفه ‌ای در این بازی هستید، خودتان راه و چاه را می شناسید.

داشتن گیم مسترهای حرفه ای از ویژگی های یک اتاق فرار خفن است

زمانی که ژانرهای مختلف ترکیب می‌ شوند بهترین حالت پیش می‌ آید و لحظات دلچسبی برای بازیکنان بوجود می‌آورند و ترکیب فکر کردن، ترس و … می‌تواند هم آدرنالین خون را بالا ببرد و هم چالشگران را که به دنبال حل معما هستند را اغنا نماید. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری ودکوراسیون داخلی همچنین طراحی و اجرای محوطه سازی در وب سایت و صفحات اینستاگرام خود ، به روزترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد . برای دستیابی به پاسخ سوال ها و حل معما‌ها در این بازی، افراد می توانند بدون هیچ محدودیتی جواب سوال ها را پیدا کنند. بهره گیری از خلاقیت در این بازی به عنوان یکی از بهترین راه های حل معما و فرار از اتاق در نظر گرفته می شود. اما مهم است که وقتی بازیکن متوجه می‌شود که چگونه این معما حل شده پنج دقیقه بیشتر طول نکشد. یکی از رضایت بخش‌ترین پاسخ‌هایی که یک طراح می‌تواند از بازیکنان به یک معمای حل نشده بگیرد این است که چرا من به آن فکر نکردم.

اما واقعیت آن است که گاهی افراد یک تجربه‌ی لذت‌بخش را تنها به خاطر حال‌وهوا و روند لذت‌بخش‌اش در کنار دیگران تکرار می‌کنند و همین نکته‌ی ساده می‌تواند مبنای طراحی اتاق فرارتان باشد. در قسمت آینده روند طراحی اتاق فرار با کمک گیم دیزاین در بازی‌ها را ادامه خواهیم داد. اتاق فرار یک بازی یا سرگرمی ماجراجویانه و بسیار جذاب است که شرکت‌کنندگان با شرکت در این بازی باید با استفاده از استراتژی‌ها، نکات و سرنخ‌ها، معماها و پازل را حل کرده و بازی را تمام کنند. در هر قسمت از این فضا معماهای مختلفی پنهان شده‌ است که شرکت کنندگان باید در مدت زمان مشخص آن ها را پیدا کرده و حل نمایند. این بازی در فضاهای متفاوتی نظیر سلول های زندان، کلبه دورافتاده، هتل، استگاه های فضایی و رستوران طراحی می گردد. به هر کدام از این فضاها نیز سناریوهای منحصر به فردی اختصاص داده شده است که هر کدام هدف خاصی دارد.

ایده‌پردازی و سناریوی اتاق‌فرار

طراحی اتاق فرار اتاق فرار دژاوو طالع نحس اتاق فرار | allescape

در حال حاضر بلیط ورودی هر بازی ۱۰۰ هزار تومان و گروه ها ۴ تا ۸ نفره هستند. با فرض اینکه متوسط در هر روز ۳۰ نفر بلیط خریداری کنند، درآمد روزانه ۳ میلیون و در ماه ۹۰ میلیون است. از این مبلغ هزینه اجاره و سرمایه اولیه و هزینه های جانبی را حذف کنید تا پی به درآمد آن ببرید. پس از این که مجموعه را با مدیریت کامل هزینه ساخت اتاق فرار کامل کردید و اتاق فرار خود را تکمیل نمودید، حالا باید دنبال جذب مشتری باشید. این کار را می‌توانید از طریق اینستاگرام انجام دهید که طبعاً قیمت‌های متفاوتی برای تبلیغ در آن وجود دارند. در کل دو دسته عناصر هستن که تو طراحی دکور خیلی مهمن، دسته اول عناصری هستن که در خدمت زیبایی شناسی بازی هستن و قراره اتاق رو چشم نواز کنه که بهتره استانداردهای هنری ژانر رو داشته باشه.

  • بعدش خواهید دید که کم‌کم جرقه‌ها به هم متصل می‌شن و خط داستانی شما شکل می‌گیره.
  • لازم به ذکره که خود شما هم به عنوان مؤسس و مدیر کل، باید بر عملیات روزانه، استخدام و مدیریت کارکنان، خریدها، موجودی‌ها و بازاریابی بازی نظارت کنید.
  • این امر موجب میشود که ایده واضح تر و کامل تر شود، البته همواره خانه اول تبدیل ایده به طرح در طراحی اتاق فرار سناریو نیست.
  • گیم مستر باید تسلط کامل به داستان بازی داشته باشد و همچنین بتواند با تیم ارتباط برقرار کند و روند بازی را به خوبی منتقل کند.
  • در کل باید بگوییم طبق تحلیل‌های به‌دست‌آمده این دو خیلی تفاوت عمده‌ای باهم نداشته‌اند و با توجه به افزایش تعداد اتاق‌های فرار، این مسئله دیگر شامل نگرانی خاصی نیست.
عدم رعایت استانداردها و در نظر نگرفتن جوانب و جزئیات کار در ساخت و طراحی این مراکز بازی می تواند ضرر و زیان مالی زیادی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل در ادامه چند اصل مهم در ساخت، هزینه ها، مراحل کار و شرایط و درآمد راه اندازی اسکیپ روم را بررسی خواهیم نمود. جواب این سؤال کاملاً بستگی به شهر و جمعیت آن، تعداد اتاق فرارهای موجود در آن شهر، کیفیت و سطح آن‌ها دارد. این بدان معنا نیست که شما با ارائه کار بی‌کیفیت هم موفق می‌شوید؛ زیرا این کار خیانت به صنعت اتاق فرار است چون شهروندان شهر موردنظر، اتاق فرار را با اتاق شما می‌شناسند و ممکن است برای همیشه از آن دلسرد شوند. سادگی کار شما به دلیل عدم وجود بازار رقابتی است؛ زیرا شما برای انتخاب تم و سناریو، گزینه‌های بیشتری پیش رو دارید. مثل مجموعه اتاق فرار انیگما که با رعایت این نکات و مسائل ریز تونسته تو این سال ها برای خودش اعتباری کسب کنه و تقریبا همه اتاق های فرارش از رنکینگ و رده بندی خیلی بالایی برخورداره.

قانون 1: همیشه طرف بازیکن رو بگیرید!

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد