طراحی کاراکتر و شخصیت تبلیغاتی گروه طراحان عرفان مرکز تخصصی طراحی گرفیک

اما یک کاراکتر اشتباه می تواند مشتریان شما را گیج کند و یا حتی به برند شما آسیب برساند. به طور مثال در برند های ایرانی میتوانید چیتوز ؛ و در برند های خارجی M&M را در نظر بگیرید . نمونه کارهای متخصصین طراحی کاراکتر را در سایت کارلنسر مشاهده کنید. با استفاده از اطلاعات بدست آمده از مرحله اول تیم طراحی گرافیک هورافیک کار را شروع می‌کند و تحقیقاتی در مورد بازار و مخاطبان شما انجام می‌دهد و یک یا چند طرح اولیه برای شما ارسال می‌کند. می توانید ( پروژه های طراحی کاراکتر ) را سرچ کرده و در لینک اول در سایت پونیشا پروژه های آن را مشاهده نمایید. طراحی سایت هم که با توجه به گسترش کسب و کارهای اینترنتی در درون رابط کاربری خود به راحتی می تواند از کاراکتر بهره ببرد.

چگونه یک کاراکتر تجاری ایجاد کنیم؟این­ها فقط قسمتی از نکاتی می­باشد که در خلق یک شخصیت تبلیغاتی می­بایست لحاظ گردد. جهت خلق یک شخصیت تبلیغاتی افزون بر تسلط به علم و هنر گرافیکی ، آگاهی از پویانمایی و نتایج تبلیغاتی یک شخصیت و یا طراحی کاراکتر هم ضروری می­باشد. کاراکتر تجاری چه مزیت هایی دارد؟ چگونه یک کاراکتر تجاری ایجاد کنیم؟ برای طراحی کاراکتر از چه نرم افزارهایی استفاده می شود؟ و چگونه یک طراح کاراکتر فریلنسر انتخاب کنیم؟ در این نوشته به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. آموزش کاراکتر سازی در ایلوستریتور برای طراحی کاراکتر، طراحی شخصیت است. در طول مرحله طراحی، سعی می‌کنید نگرش‌ها و عباراتی را پیدا کنید که ممکن است شخصیت شما نیاز داشته باشد در فیلم نشان دهد.

برای دانلود کاراکترهای مختلف باید روی منوی Tools و سپس GRAPHICMAKER کلیک کنید. در قسمت بالای صفحه کادری برای جستجو کردن وجود دارد که می‌توانید کاراکتر یا شخصیت کارتونی را سرچ و پیدا کنید. در قسمت پایین‌تر صفحه نیز موضوعات به صورت دسته‌بندی‌های مختلف قرار دارند که روی هر دسته کلیک کنید، می‌توانید عکس‌های مختلف را ببینید و در نهایت انتخاب و دانلود کنید. در تمام کاراکترهای طراحی شده برای انیمیشن یا تجارت و یا هر نوع کاربرد گرافیکی دیگر سادگی مهم ترین ویژگی می باشد که طراح باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. مانند تمام عناصر تبلیغاتی و گرافیکی از پیچیدگی و ابهام فاصله بگیرید.

یک ویژگی خاص و منحصر به فرد برای کاراکتر خود در نظر بگیرید که آن ویژگی با نگاه ساده به کاراکتر به خوبی مشاهده شود و نیاز به توضیح برای بیننده نباشد. امروزه نیز کاراکترها, استیکرهای تبلیغاتی, طراحی گرافیک در لرستان آیکون های فانتزی همگی در شبکه های مجازی دست به دست می‌شوند و هیمن امر موجب افزایش سطح آگاهی مخاطبان از برند شما می‌شود. طراحی مسکات بگونه ای که اغراق آمیز باشد همیشه بیشتر مورد پسند مخاطب قرار گرفته است. در طراحی این شخصیت ها سعی میشود از رنگ های زنده و پویا استفاده شود تا برای هر گروه سنی جذابیت داشته باشد.

سوالات متدوال دوره آموزشی طراحی کاراکتر

میک هیومن یک نرم افزار رایگان و منبع باز، برای مدل سازی سه بعدی است. می توان از آن برای ایجاد یک شخصیت سه بعدی برای هر برنامه ای، از تصویرگری تا سینما استفاده کرد. این نرم افزار منبع باز برای مبتدیان مناسب است، دارای رابط بصری است و استفاده از همه پارامترهای مختلف آسان است. به عنوان مثال بسیاری از ویژگی های صورت وجود دارد.این نرم افزار طراحی با ارائه 1170 شکل برای مدل سازی پارامتری موثر، امکان کار بر روی تناسب بدن، صورت، چشم و غیره را فراهم می کند. با این حال، با این نرم افزار منبع باز قادر به ارائه واقع بینانه نخواهید بود.

کاراکتر انیمه عبارتی است که در دنیای انیمیشن و گرافیک زیاد استفاده می شود. شروع و سراغاز انیمیشن و پویا نمایی به کشور ژاپن برمی گردد. در آن زمان کشور های دیگر حتی به این هنر فکر نمی کردند و این در حالی بود که ژاپن به عنوان پیش قدم در این حوزه اولین انیمه خود را معرفی کرد.

  • برای افرادی که می خواهند طراحی های دستی خود را به طراحی های دیجیتال تبدیل کنند، فوق العاده است.
  • این کاراکتر باید منعطف باشد و طراحی لباس می تواند برای آن یک هویت جدید به ارمغان بیاورد.
  • این رساله با استفاده از دو شیوه ی کتابخانه ای و میدانی انجام شده است.
  • شخصیتی که می توان از آن برای انتقال هر نوع پیامی به مخاطب استفاده کرد.

طراحی کاراکتر و شخصیت تبلیغاتی گروه طراحان عرفان مرکز تخصصی طراحی گرفیک

می­بایست امکان نشستن ، لبخند زدن ، حرکت کردن ، عصبانی شدن را داشته باشد و بتواند اغلب حالات و حرکت­ها را در طراحی خود جای دهد. علاوه بر این­ها یک شخصیت تبلیغاتی برخوردار از یک شخصیت معین و مشخص باشد. بدین معنی که امکان دارد کاراکتر یک شخصیت جدی ، عصبی ، خوشحال و غمگین و … باشد. این کاراکترها می توانند در قالب اسباب بازی ها- هیولاها- روبات، ماشین و… نمایان شوند. بدون یک کاراکتر مناسب محصولات نیاز به سرمایه گذاری بیشتری برای ماندگاری در ذهن مشتریان دارند. با استفاده از کارکترها می توان داستان های جالبی راجع به خدمات و محصولات ارائه داد و بدون کاراکترها این داستان ها شکل نمی گیرند.

روند انجام پروژه طراحی کاراکتر

چهار کپی از اون تهیه می کنیم و به شکلی که می بینین، اضافه می کنیم. ابزار Arc رو بر می داریم و پل بین دو شیشه عینک و دو دسته اون رو رسم می کنیم. وارد پنل Stroke میشیم و Round Cap رو حین کشیدن دسته ها، تیک می زنیم. اول، یک مستطیل عمودی با زوایای گرد درست می کنیم و اون رو سمت چپ سر، پشت مستطیل خاکستری کوچک و در جلوی مستطیل خاکستری بزرگ قرار میدیم. یک مستطیل با زوایای گرد به رنگ خاکستری روشن درست می کنیم.

کاراکتر چیست؟

برای طراحی دست نیازی به انگشت نیست چون تو کراپ‌ها از بین میره. طرح روی لباس رو میکشیم و با ctrl+7 ماسک می‌کنیم، بعد هم میریم سراغ بک‌گراند کارمون که شامل طراحی گلدون و بقیه ریزه کاری‌ها هست. برای طراحی برگ از اشتراگ گیری دو تا دایره کمک گرفتیم. کارمون که در ایلوستریتور تمام شد طرح‌مون رو وارد فتوشاپ می‌کنیم.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد