وکیل دادگستری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

وکیل دادگستری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

به همین دلیل، در این بخش از مقاله به توضیح مفهوم وکیل پایه یک دادگستری پرداخته و در بخش بعد، تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و وکیل قوه قضاییه را توضیح خواهیم وکیل پایه یک دادگستری داد. در کشور زیبای ایران و عموم کشور‌ها برای تصدی شغل وکالت علاوه بر داشتن تحصیلات، مستلزم اخذ پروانه و گذرانیدن دوره‌های کارورزی و کار آموزی در کانون وکلا می‌باشد. وکالت عقدی است که ما بین وکیل و موکل جاری می‌شود و وکیل طبق این قرارداد وظیفه دارد به جای موکل و کار‌های قانونی موکل را پیگیری نماید. وکیل باید بر موضوع پرونده تسلط داشته باشد و در این مورد در دادگاه‌های متعددی شرکت کرده باشد. از مهارت‌های مهم وکیل پایه یک دادگستری که برای دفاع از موکل نیاز است و او را وکیلی متمایز از سایرین می‌کند تسلط او بر فن دفاع است، وکلای موفق مهارت‌ها و دانشی فراتر از دانش حقوق نیاز دارند تا بتوانند در پرونده‌های خود به خوبی عمل کنند.

  • افرادی که در رشته حقوق، فقه و حقوق و یا حوزه تحصیل کرده و بخواهند به شغل وکالت وارد شوند، باید در آزمونی با عنوان آزمون وکالت شرکت نمایند.
  • به طور کلی، تخصص وکیل سرا، مشاوره عمومی و تخصصی، وکالت دادگستری، کارشناسی و داوری، امور حقوقی و قضایی می باشد.
  • در هر حالتی در نظر گرفتن رزومه و سابقه کاری برای انتخاب وکیل لازم و ضروری است زیرا رزومه کاری مهم ترین عامل تعیین کننده و پارامتر مهمی برای تشخیص وکیل متخصص است.
  • دعاوی ملکی به دلیل نوع ماهیت و شکل خود معمولا طولانی بوده و نیازمند تسلط به قانون مدنی و آیین دادرسی مدنی و … دارند که این امر برای افراد عادی ممکن نیست.
  • به منظور حضور موفق و قوی در پرونده های حقوقی، شما نیازمند یک وکیل قوی با استراتژی دفاعی مناسب هستید تا در کوتاهترین زمان بهترین نتایج حاصل شود .

در مقابل هم موکل نیز باید با وکیل خود صادق و روراست باشد و همچنین باید تمام هزینه‌های دادرسی مانند هزینه دادخواست، هزینه اوراق، حق الزحمه کارشناسی، ایاب و ذهاب وکیل را پرداخت نماید. اگر موکل هزینه‌ها را به موقع پرداخت ننماید و خسارتی متوجه وکیل شود، موکل شخصاً مسئول خسارت است. پیدا کردن وکیل خوب و بهترین وکیل در تهران و یا هر نقطه‌ای از کشور نیاز به صرف زمان بسیار و تحقیق فراوان دارد. اگر در شهر تهران و یا هر جایی از کشور که زندگی می‌کنید و با مشکلات حقوقی ، ملکی، کیفری،خانوادگی، شهرداری،قردادی و … به دنبال وکیل باتجربه و کاربلد هستید دفتر وکالت محمد مومن زاده با ارائه خدمات تخصصی وکالت و متعهد به کار در تمامی امور مربوطه بهترین گزینه برای عقد وکالت معتبر است. وکیل پایه یک دادگستری، نوعی از نماینده حقوقی است که به موجب اخذ پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری، صلاحیت حضور در مراجع قضایی و دفاع از موکل خود بر اساس موازین قانونی را دارد.

نکته حقوقی مهم در خرید و فروش زمین کشاورزی قولنامه ای ‼

وکلای کارآموز، در واقع وکلایی هستند که در آزمون وکالت قبول شده اند و یابد برای اخذ پروانه وکالت پایه یک خود، این دوره را سپری کنند. این افراد می توانند در همان مدت کارآموزی زیر نظر سرپرستان خود، وکالت پرونده های سبک و بعضاً با موضوعات محدودرا بر عهده بگیرند. از وظایف مهم و اصلی وکلای پایه یک دادگستری ارائه کارآمدترین شیوه و راهکار برای موکلین است. وکیل با داشتن وجدان کاری و شرافت در حرفه وکالتی خود ضمن به کار بردن همه دانش و مهارت برای انجام امور موکل خود است که می‌تواند به عنوان بهترین وکیل پایه دادگستری شناخته شود .

ماده 53 شرایط عمومی پیمان

برای انتخاب هر یک از وکلای فوق الذکر لازم است تا افراد با توجه به ویژگی هایی و روش هایی وکیل مد نظر خود را انتخاب نمایند. وقتی یک مشکل حقوقی برایمان به وجود می آید اولین چیزی که به ذهنمان می رسد این است که به یک وکیل قابل اعتماد مراجعه کنیم تا بتوانیم سوالات خود را از او بپرسیم یا اینکه پرونده را برای طی شدن مراحل رسیدگی در دادگاه به او بسپاریم اما شاید ندانیم که باید به چه وکیلی مراجعه کنیم. درباره وکیل سراوکیل سرا، از سال ۱۳۹۳ فعالیت جدی و مستمر خود را در خصوص موضوعات و خدمات حقوقی و قضایی در فضای مجازی آغاز نمود. بنیان وکلا دادحامی در نظر دارد با بروز رسانی در خدمات حقوقی کشور و ارتقاء خدمات وکالتی از سیستم سنتی به سبک نوین و همچنین تسهیل و تسریع در ارائه این قبیل خدمات به اشخاص (اعم از حقیقی و حقوقی) کمک شایانی بنماید. از مهمترین وظایف وکیل نسبت به موکل ، رعایت قانون و اخلاق انسانی نسبت به موکل است تبعیت از مفاد وکالت نامه و رعایت مصلحت موکل و پیگیری جدی پرونده او از دیگر وظایف یک وکیل در قبال موکل است .

قبل از اینکه وکیل را انتخاب نمایید از صلاحیت و تخصص وی در حوزه‌ای مورد نظر اطمینان حاصل فرمایید. البته وکیل حرفه‌ای می‌تواند کلیه‌ی پرونده‌ها با تمامی موضوعات متفاوت را بر عهده گیرد لیکن از آن‌جایی که وکلا برخی در یک زمینه تخصص دارند مانند وکیل کیفری، وکیل حقوقی، وکیل ایثارگران و وکیل‌های متعدد در هر زمینه‌ای. بهتر است وکیلی را انتخاب نمایید که در آن زمینه پرونده‌های بسیاری را به سر انجام رسانیده و تبحر کافی و اطلاعات لازم در آن مورد را داشته باشد. از دیگر خصایص وکلای حرفه‌ای صداقت ایشان است و می‌بایست در هر اتفاق و شرایطی موکل خود را از حقیقت اگاه کند. کوچک نمایی پرونده یا بزرگ نمایی پرونده برای اخذ پرداخت حق‌الوکاله بیشتر امری نادرست و غیر انسانی است.

کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون وکیل پایه یک دادگستری پاسخ دهند. وکیل با نفوذ و مجرب می‌تواند با بررسی تمام اطلاعات حاوی پرونده‌ی شما، پرونده‌های شما را به نحو احسنت به ثمر برساند. موسسه‌ی حقوقی تهران وکیلنیز می‌کوشد همواره تا با ارائه‌ی بهترین وکلای تهران به شما این روند را کوتاه تر کند و موجب شود تا هزینه‌های گزاف نپردازید و با اخذ هزینه‌ی مناسب و معرفی وکلای متبحر موسسه‌ی خود به شما به نتیجه‌ی مطلوب برسید. البته با شیوع بیماری کرونا می‌توانید به صورت آنلاین و یا مشاوره‌ی تلفنی با گروه وکلای تهرانوکیلصحبت نمایید و از آن‌ها مشاوره بگیرید. و در نهایت بروز پرونده‌ی دعوی شود و حتی پس از ان نیز بدون داشتنوکیلو مشورت با آن فرضا روند چندماه را چند سال طی کنید و حتی به نتیجه نرسید، پس وجودوکیلرا ضروری بدانید و از حرفه‌ای بودن او نیز مطلع شوید.

خانواده ( طلاق ، الزام به تمکین ، مطالبه مهریه ، مطالبه نفقه ، استرداد جهیزیه) و… با تغییر و اصلاحات بعضی از مواد قانون صدور چک، چک صیادی در قانون مطرح شد. امروزه در بین مردم به علت پیچیدگی های این نوع از چک ها، موضوع وکیل چک صیادی زیاد احساس می شود.

وکیل حقوقی

یک وکیل حرفه‌ای و موفق باید پرونده‌ای که به وی سپرده می‌شود را پرونده‌ی خود بداند و همان اندازه که برای خویشان خود وقت و انرژی صرف می‌کند، به همان اندازه نیز برای موکل خود صرف کند و انرژی بگذارد و احساس وجدان کاری در خصوص انجام فرایند حقوقی موکل خود داشته باشد. از وظایف مهم یک وکیل این است که بر تمامی قوانین و مواد قانونی آگاه باشد خصوصا قوانین مرتبط یا پرونده‌ای که اخذ کرده است، همچنین باید با تسلط کامل کلیه‌ی جزئیات و کلیات پرونده را تجزیه و تحلیل و بررسی نماید و از طریق مواد قانونی و .. به طور کامل یک وکیل مجرب و حرفه‌ای می‌تواند این تضمین را به شما بدهد که در صورتی که حق با شما است و با وجود اینکه حق با شما است در حقتان اجحاف شده است، از تضییع حق شما جلوگیری می‌کند و در کمترین زمان و بهترین و منصفانه ترین هزینه پرونده‌ی شما را به سر انجام می‌رساند. بهتر است با انتخاب وکیلی مجرب و تضمینی، ضامن موفقیت خود در پرونده باشید. موسسه حقوقی تهران وکیل دارای وکلای با سوابق درخشان و متخصص و مجرب در زمینه‌های مختلف می‌باشد و با توجه به حوزه‌ی مشکل و پرونده‌ی دعوی شما، شما را به وکیل متخصص و مجرب همان حوزه ارجاع دهد تا بتوانید بدون اتلاف وقت و با هزینه‌ی مناسب به نتیجه برسید. وکیل پایه یک فردی است که از طرف هریک از طرفین دعوا که ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد براساس قرارداد وکالت جهت پیگیری امور انتخاب می شود.

یک وکیل حرفه‌ای، علاوه بر داشتن نزاکت، باید در عمل و گفتار خود جسارت نیز داشته باشد. از شاخصه‌های بهترین وکیل پایه یک دادگستری، فن بیان عالی و قدرت سخنوری و همچنین قدرت متقاعد نمودن موکل و طرف دعواست. در بسیاری از موارد غالب بودن این ویژگی منجر به موفقیت وکیل در روند دادرسی گردیده است. پس برای انتخاب بهترین وکیل لازم است به تمامی شاخصه‌های فوق الذکر توجه دقیق گردد. عقد وکالت، قرارداد دو طرفه‌ای میان وکیل و موکل است که در این قرارداد، موکل اختیاراتی را از سوی خود به وکیل خود اعطا خواهد کرد تا به نیابت از او، اموراتی را انجام دهد.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد