تازه ترین ایده ها و عکس های طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

اولین نکته این است که شما باید دقیقا بدانید دوست دارید منزلتان چه ویژگی هایی داشته باشد. از تخت خواب شیک و دوست داشتنی تا لوستر طلایی رنگ ، گل های رز سفید و پس زمینه ای از گل و برگ هایی که در قالب یک سبک هنری خودنمایی می کنند. کرِم ،سفید ، قهوه ای و طلایی رنگ های تشکیل دهنده قالب دکوراسیون این خانه دوبلکس را تشکیل می دهند. اواخر سال ۹۴ که ما خانه را با هم خریدیم، با توجه به این که متاسفانه پدر من درگیر بیماری شد و ما شرایط گرفتن عروسی و رفتن به خانه جدید را نداشتیم، تصمیم گرفتیم همه خانه را با صبر و حوصله ریز به ریز طراحی کنیم، برای مستقر شدن در خانه جدید عجله نکنیم و تا حد ممکن خودمان وسایل مورد نیازمان را بسازیم تا بعد از تکمیل خانه و بهبودی پدرم، سورپرایزش کنیم و بعد بتوانیم مراسم عروسی را برگزار کنیم. به طور کلی دوست داشتیم خانهای باشد که در قسمتهای مختلف آن بتوانیم تبلور عشق به زندگی مشترکمان را ببینیم. ما تقریبا با وجود مشغله کاری سعی میکردیم حتما دو روز آخر هفته (پنج شنبه و جمعه) و در طول هفته یک یا دو روز نیمه وقت زمانمان را خالی کنیم تا بتوانیم برای طراحی و ساخت قسمتهای مختلف خانه به کارگاه برویم.

مخصوصا یکی از دیوارها که نیاز به بازسازی و اصلاح جدی داشت، چون دیتیل اجرای دیواری که لولههای بخاری از درون آن رد شده بود، درست اجرا نشده بود و گرمای لولههای بخاری همسایهها در زمستان همیشه باعث ترک خوردن گچ کاری روی دکوراسیون داخلی خانه چوب دیوار میشد. مخصوصا یکی از دیوارها که نیاز به بازسازی و اصلاح جدی داشت، چون دیتیل اجرای دیواری که لوله های بخاری از درون آن رد شده بود، درست اجرا نشده بود و گرمای لوله های بخاری همسایه ها در زمستان همیشه باعث ترک خوردن گچ کاری روی دیوار می شد. بسیاری از افراد نیز به دنبال اجرای این ایده ها در طراحی خانه خود می باشند.

توافق کلی در این است که سبک معاصر شامل خطوط صاف و ساده، یک پالت رنگ طبیعی وزندگی پلان آزاد و فرم باز است. رنگ های روشن باعث می شوند فرم کلی منزل بازتر و بزرگتر به نظر آید و از حالت گرفتگی خارج شود و از این طریق به دکوراسیون منزل جدید و متنوع دست یابید. هر چقدر میزان پول بیشتر باشد دست طراح برای طراحی و چیدمان بهتر بازتر است. ولی حتما قبل از هر چیزی میزان بودجه در دسترس را مشخص کنید تا هم خودتان و هم افرادی که وظیفه طراحی و بازسازی خانه و دکوراسیون داخلی منزل شما را بر عهده دارند بدانند که تا چه حد آزاد به انتخاب وسایل می باشند. پذیرایی به دلیل این که جز قسمتهای نیمه عمومی منزل است و محلی برای پذیرایی از مهمان باید دکوراسیون اصولی و شیکی داشته باشد.

برای رنگ کردن چوبها به دلیل آنکه رنگ طبیعی چوب حفظ شود و تغییر نکند، فقط روی آنها یک لایه کیلر مات اضافه شد. خانه را برای حل این مشکل دو طبقه کردیم. این نوع کابینت یکی از گزینه های فوق العاده برای آشپزخانه های اپن خانه های کوچک است. امروز استفاده از طراحیهای خلاقانه و چیدمانهای نوین در صنعت ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی از جایگاه ویژهای برخوردار است و یک طراح هرچه بیشتر بتواند از فضاهای کوچک بیشترین بهره را ببرد موفقتر خواهد بود. بیشترین تجربهای که کسب کردیم تجربه ساخت لوازم منزلمان است و به کسانی که امکان انجام این کار را دارند، پیشنهاد میدهم حتما هر دو نفرشان به صورت مشترک این کار را انجام بدهند، زیرا باعث میشود لذت استفاده از وسایل، نگهداری و مراقبت کردن از آنها برایشان چندین برابر شود. تمام خانه هایی که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد متراژی برابر با 40 متر مربع و حتی کمتر دارند. باز هم استحکام و دوام چوب سرو، آن را به گزینه ای مناسب برای استفاده از چوب در طراحی داخلی خانه تبدیل کرده است.

نورپردازی دیوارها و اجرای نور تاکیدی بر روی آنها موجب بلندتر به نظر آمدن سقف میشود. نورپردازی علاوه بر جذاب کردن فضای منزل، موجب روشنی و جلوه بخشیدن و جذاب شدن فضاها می شود. ایده اساسی این قانون این است که جزئیات و اشیائی که در عدد فرد مرتبشده یا دستهبندی میشوند جذابتر، بهیادماندنیتر و مؤثرتر از جفت شدن وسایل هستند. زمانی که اصول و قواعد اساسی دکوراسیون چوبی را بدانید می توانید هر مکانی را به یک شاهکار هنری تبدیل کنید. اگر تا به حال به طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود٬ بی تفاوت بوده اید و به سادگی از کنار آن گذشته اید٬ حال وقت آن رسیده تا نگاه ویژه ای به آن داشته باشید، اگر تصمیم به تغییر در طراحی دکوراسیون داخلی در خانه خود را دارید٬ بهتر است نکات و اصول طراحی دکوراسیون داخلی را بشناسید و آنها را رعایت کنید.

زیرا این دو واژه اغلب به اشتباه به جای هم استفاده می شوند و این کاملا اشتباه است زیرا دکوراسیون و طراحی دو امر کاملا مجزا از هم هستند. به نظر شما چه ایده های دیگری در این زمینه وجود دارد که می تواند به شما در تحقق این امر کمک کند؟ چون در معماریهای ایرانی که هر دو به آن علاقه مندیم، وجود دارد و دوست داشتیم خانهای داشته باشیم که رنگهای گرم با هم نشینی چوب طبیعی حس زندگی بیشتری به ما بدهد. به طوری که هر فردی با داشتن کمی اطلاعات راجع به انتخاب بهترین دکوراسیون چوبی و چرا و چگونه های آن، می تواند خانه اش را آنطور که دوست دارد دکور بزند. ورودی خانه با ظرافت خاصی طراحی شده است. سبک مدرن همانند سبک های دیگر دارای ویژگی های مشخصی می باشد، اما طراحی به سبک معاصر می تواند با تغییر در زندگی ما تغییر کند. از آن جایی که ایجاد تغییر در طراحی دکوراسیون داخلی متحمل هزینه های زیادی می باشد، استفاده از ایده هایی که قدیمی نمی شوند، نکته مهمی است که باید در طراحی دکوراسیون داخلی و دیزاین خانه مورد استفاده قرار دهید. شاید یک تا دو سال دیگر فرم طراحی مبلمان را تغییر بدهیم.

بنابراین طراحان داخلی توصیه می کنند، از پرده های کلفت در طراحی مدرن استفاده نشود تا نور کافی به اندازه کافی وارد فضای خانه شود. آیا تا به حال به اهمیت استفاده از این ایده ها توجه کرده اید؟ » به طور کامل در رابطه با چگونگی خرید خانه و داشتن انتخابی خوب صحبت کرده ایم. پس تصمیم گرفتیم برای پیشگیری از ترک، دیتیل اجرا نشده را کامل کنیم و از یک دیوار آجری جلوی دیوار وضع موجود استفاده کنیم و این دیوار را تا جایی که آشپزخانه شروع میشود، ادامه بدهیم و میز نهارخوری را هم در این فضا طراحی کنیم. پیش از انجام دسته بندی، باید معیارهای درستی برای این کار تعیین شود تا قرارگیری فضاهای هماهنگ و سازگار در یک گروه به درستی صورت گیرد و عرصه های ناهماهنگ ازیکدیگر دور شوند. همه این موارد را می توانید در طراحی شاه نشین ویلای خود استفاده کنید علاوه بر آن باید به گونه ای این قسمت را ایجاد کنید که تمامی امکانات یک پذیرایی را دارا باشد و طراحی دکوراسیون داخلی به بهترین شکل انجام شود.

باکسهای کابینت را با ام دی اف معمولی ساختیم، ولی به ساخت درها زمان زیادی اختصاص دادیم، چون باید چوب قاب آنها را از داخل کنده چوب ملچ در میآوردیم و با دستگاه گنده گیری چوب به صورت الوار و در نهایت به ابعاد مناسب برش میزدیم. در صورت تمایل می توانید از روش رنگ آمیزی با استفاده از دو طیف رنگ استفاده نمایید. برای درها چوب ملچ را انتخاب کردیم که به نظرمان نقش و نگار و رنگ بسیار زیبایی داشت و برای صفحه روی کابینت هم چوب گردو را انتخاب کردیم که تیرهتر بود. علاوه بر این، مصنوعات چوبی نقش مهمی را در ساخت کابینت، و حتی سقف خانه ایفا نموده اند. به طور کلی اگر هزینه و لذت ساخت وسایل را در دو کفه ترازو قرار بدهیم، لذت ساخت وسایل سنگینی میکند. ساخت ویلای فلت، قدمت بیشتری دارد و در گذشته نیز طرفداران زیادی داشته و با توجه به مکان احداث آن سازه به صورت متنوع طراحی شده است. از همین رو در سه طراحی متفاوت به بررسی این مهم میپردازیم. مثلا با وجود متراژ پایین، ابعاد بیشتری را نشان میداد و فضای پرت و از دست رفتهای در نقشه آن دیده نمیشد.

زمانی شاهد زیباترین طراحی داخلی برای منزل و یا محیط کار خواهیم بود که از متخصصین این حرفه کمک گرفته باشیم. بسیاری از ما تصور میکنیم که دکوراسیون یک خانه کوچک کاری ساده است در حالی که در بسیاری از مواقع طراحی کردن یک خانه کوچک بسیار دشوارتر از خانههای بزرگ بوده و برای اشتباه کردن بسیار مساعد است. از ویژگی های بارز سبک مدرن می توان به سادگی، استفاده حداکثری از نور و رنگ بندی در کل المان ها اشاره کرد. به صورت کلی برای خانه های دوبلکس استفاده از وسایلی که دارای متریال سنگ مرمر هستند، گزینه خوبی می باشد زیرا می توانند در بازتاب نور و بزرگ تر نشان دادن فضا گزینه بهتری باشند. هدف از تعادل در دکوراسیون چوبی ایجاد برابری و نزدیکی در وزن بصری اشیاء مختلف است. نورهای مخفی در دیواره بیرونی ویلا، چراغهای دیواری که در قسمتهای مختلف حیاط محوطه و نمای بیرونی نصب میشود، نورافکنهای کوچک و بزرگ یا چراغهای کم نور رنگی که در بالکن و تراس نصب میشوند، همگی جزء اصول طراحی ویلا مدرن در شمال هستند. یکی از اصول مهم در طراحی مدرن، وجود نور کافی می باشد.

ما ایرانیها یک ضربالمثل داریم که میگوید “هیچ جا خونهی خود آدم نمیشه”. ما کتابهای زیادی داشتیم و هردو به میز کامپیوتر و میز کار نیازمند بودیم. وقتی که امور ساختمانی به پایان برسد، کار دکوراسیون آغاز می شود و تمرکز آن ها بیشتر بر سطوحی است که در دید قرار می گیرند مانند سبک پرده ها و مبلمان. با این مبلمان وسعت دید بهتر شده و فضا بزرگتر دیده می شود. ایجاد اختلاف سطح می تواند فضا را هیجان انگیزو البته خوش دکوراسیون کند. طراح چوب کسی است که بتواند قطعات چوب را به اشکال مختلفی تبدیل کند و این امر نیاز به علم و تخصص دارد.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد