پرایس اکشن Price action آموزش پرایس اکشن رایگان مکتب‌خونه-آکادمی حسینی فایننس

سلام استاد واقعا ممنون از شما بدرخشین همیشه عالیه دوره هاتون . سلام کاش میشد حضوری از شما تشکر کرد واقعا گل کاشتی بی نهایت از خود گذشته هستی که دو دوره را در یک دوره باقیمت بسیار مناسب در اختیار عموم گذاشتی…. زمانی که میخواستم دوره را خریداری کنم واقعا اعتماد نداشتم گفتم هزینه سوخت و نابود شد اما واقعا واقعا اشتباه میکردم بازم ممنون از این استادا واقعا انگشت شمار هستن خیلی تکی…..

این آنالیز حتی قادر است شروع یک روند بازگشتی و پایان یک روند را از قبل اطلاع بدهد. برطبق آموزش پرایس اکشن، نوع صعودی این الگو با نام Bullish Reversal Bar، مانند تصویر زیر، ابتدا به زیر Low کندل قبلی رفته و سپس بالاتر از Low کندل قبلی بسته می شود. پرایس اکشن در بازارهایی واضح تر است که نقدینگی و نوسان قیمت­‌ها در بالاترین حد ممکن باشند.

تریدر پرایس اکشن کار، هنرمندی است که با مشاهده رقص کندل های قیمتی، ملودی خاص آن حرکت را شنیده و خود را با این نوا همسو می کند. اگر RSI به زیر ۳۰ رسید و سپس از آن بالاتر رفت، تریدر‌ها سعی می‌کنند در طول یک صعود خرید کنند. هنگامی که RSI از ۷۰ بالاتر می‌رود و در طول یک رکود به پایین می‌آید، معامله گران به سمت معاملات شورت ‌می‌روند.

کندل استیک چکش خصوصا در حرکات اصلاحی به سوی سطح حمایت پیشین، به تشکیل روند صعودی اشاره دارد. نقطه ورود ایده‌آل بالای سقف کندل است و سفارش استاپ لاس (Stop Loss یا حد ضرر) باید در انتهای کندل قرار بگیرد. به این روش Naked Trading یا معامله عریان نیز گفته می‌شود که به معنای عدم استفاده از اندیکاتورهای تکنیکال مانند میانگین متحرک، شاخص قدرت نسبی ، استوکستیک و صرفا بر اساس حرکات قیمت است. در این حالت، کندل استیک‌ها برای تهیه سیگنال‌های ورود دقیق به صورت جمعی مطالعه می‌شوند.

فیبوناچی پروجکشن (فیبوناچی Pro ) چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایس اکشن Price action آموزش پرایس اکشن رایگان مکتب‌خونه-آکادمی حسینی فایننس

اگر به نمودار تحلیل قیمت یک معامله‌گر در روش پرایس اکشن نگاه کنید، احتمالاً به جز یک چارت ساده و سطوح مهم قیمت، چیز دیگری مشاهده نخواهید کرد. پرایس اکشن یکی از روش‌های جذاب معامله‌گری در بازارهای مالی است و با تمرکز روی حرکات و محدوده‌های مهم قیمت، سعی می‌کند حرکت بعدی قیمت را پیش‌بینی کند. برای آشنایی بیشتر با کاربرد پرایس اکشن در تحلیل دارایی‌های سرمایه‌ای و الگوهای هارمونیک می‌توانید به آموزش بالا مراجعه کنید. این آموزش ویدئویی توسط «فرادرس» و در قالب دوره‌ای ۸ ساعته و در ۱۲ درس تدوین شده است. توجه داشته باشید که پیش‌نیاز این دوره،آموزش مقدماتی تحلیل تکنیکال در بازار‌های بلاگ حسینی فاینانس مالی است.

چرا معامله با پرایس اکشن بدون تاخیر است؟

در روندی صعودی، در جایی که قیمت نمی تواند قله ای بالاتر از قله خود را بسازد، شما باید بدان توجه نمایید. در پایین Low الگوی Bearish Two­Bar Reversal اقدام به فروش کنید. در زیر الگوی Bearish Pin Bar که توسط یک مقاومت قوی مردود شده، اقدام به فروش کنید.

زمانی شاهد اسپرینگ هستیم که قیمت سهام به کران پایین یک بازه می‌رسد و پس از آن، سریع به ناحیه معاملاتی باز می‌گردد و یک روند جدید را شروع می‌کند. کندل اول به رنگ سبز است و با یک کندل به رنگ قرمز ادامه پیدا می‌کند. اگر حرکات قیمت به تشکیل یک الگوی پوششی منجر شود، می‌توان آن را یک حرکت بازگشتی در بازار به حساب آورد. در الگوی اینگالفینگ، بدنه کندل دوم، تمام کندل اول را می‌پوشاند. بااین‌حال، price action گذشته از یک اوراق بهادار، تضمینی برای آینده ندارد. معاملات با احتمال بالا همچنان معاملات سوداگرانه هستند؛ این بدان معناست که معامله‌گران برای دستیابی به پاداش‌ها احتمالی ریسک می‌کنند.

  • دستورات معاملاتی به چند دسته تقسیم می شوند و آخرین مرحله قبل از ورود به معامله بررسی و تشخیص دستورات معاملاتی است.
  • معاملات با احتمال سود بالا همچنان شک‌برانگیز هستند و معامله‌گران باید با در نظر داشتن میزان ریسک به سمت پاداش احتمالی حرکت کنند.
  • شما به سادگی از بخش سربرگهای سایت قادر هستید تا به بخشهای مختلف تجارت فارکس دسترسی سریع داشته باشید.
  • مهم ترین مزیتی که از طریق استفاده از پرایس اکشن لنس بگز، می توان بدست آورد، این است که معامله براساس واقعیت بازار و ترکیبی از شرایط مختلف نشان داده می شود.
  • یعنی کندل صعودی در ابتدا می آید و پس از آن، کندل نزولی ظاهر می گردد.
  • در بازآزمایی، قیمت‌ها پس از یک وقفه، با تغییر جهت و بازگشت به سطحی که در آن شکسته شده‌اند، آزمایش می‌کنند که آیا این سطح، از پیشروی آن‌ها جلوگیری می‌کند یا خیر.

در شکل زیر بعد از سقف قیمت‌ها، اوتسایدبار شکل گرفته است که نشان دهنده شکست در ادامه روند است. در روند صعودی قیمت‌ها دائما در حال افزایش و در روند نزولی قیمت­‌ها دائما در حال کاهش هستند. به همان نسبت که تعریف روند ساده است، تحلیل آن دشوار و پیچیده است. یکی از مشاهدات کلیدی معامله گران پرایس اکشن این است که بازار اغلب بعد از شکست سطوح یا اصلاحی شدن، دوباره به آن سطح باز می­‌گردد.

الگوی هارمونیک خفاش در تحلیل تکنیکال

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد