ایده های طراحی دکوراسیون رستوران[کلاسیک،مدرن و سنتی]

به منظور ایجاد محیطی شیک و جذاب در این مکان ها از چوب، رنگ های گرم و طرح های گرافیکی در کنار یکدیگر استفاده می شود. برای سرو غذا ها به منظور ایمنی بیش تر رستوران در بخش مرکزی و ضلع جنوب غربی برج قرار گرفته و طبخ غذا در این قسمت انجام می گیرد و از طریق آسانسور های مخصوص به این طبقه منتقل ممی شودیگردد. اين رستوران در سال ۱۳۵۰ به مکان فعلي آن يعني خيابان سهروردي شمالي نبش کوچه نيکوقدم، منتقل شد. با توجه به اقلیم تبریز، استفاده از نور طبیعی در طراحی رستوران در تبریز بسیار مهم و حیاتی می باشد که در تعداد معدودی از پروژه های طراحی رستوران در تبریز استفاده و بازی با نور طبیعی دیده می شود. لوشاتو، از لوکس ترین رستوران های شمال تهران است. رستوران بیستانگو را می توان از گران ترین رستوران های پایتخت دانست که گذر تهران گردهای تریپ ادوایزر هم به این مقصد شکم گردی لوکس افتاده و به دلیل طراحی دکوراسیون جذابش، محیط رمانتیکی برای برگزاری سالگردهای ازدواج و تولد و امثالهم برای رمانتیک گردهای تهرانی قیمت طراحی داخلی رستوران است. منبع عکس: آساتیک، عکاس نامشخصرستوران سنتی حوض خونه در دو سالن بزرگ و مجزا انتخابی مناسب برای برگزاری جشنها و مراسم خانوادگی به شمار میرود.

این رستوران سنتی معماری اصیل و کهنی دارد و در تزئین داخلی آن از گچبریهای زیبا و پنجرههایی با شیشههای رنگی استفاده کردهاند. افرادی هم که اومده بودن هم خیلی خوب و ساکت و مودب بودن جز گروه ما که همه از دست آقای مهندس آقاجانی کف زمین افتاده بودیم از خنده. سالادها فوق العاده تازه و خوشمزه بودن. البته البرز سر دولت رو با میسیز رفته بودم قبلا ولی تازه فهمیدم که این دو هیچ ارتباطی به هم ندارن. همگی تازه و خوشمزه بودن. مرغ و میگو هم به نظرم معمولی بودن. میگو هم که با سس لیمو و نارگیل و زنجبیل(جینجر) و سیر معرکه بود و واقعا استارتر ها همگی خوش نمره خیلی بالایی گرفتن. زیر میگو نودل معرکه ای داشت که فوق العاده بود. اسپرینگ رول هم حرف نداشت و با سس قرمزش خیلی خوشمزه بود. منو غذای دریایی لوشاتو نیز شما را به ضیافت میگوها و ماهی های سرخ شده با سس های خوشمزه فرانسوی می برد. انتظار منو فوق العاده و طعم های شگفت انگیز غذاهایی که در دیگر رستوران های مطرح تست میکنید را نداشته باشید. از اضافه کردن یک شیشه ساده با شاخهها در آن، انتخاب یک رنگ تند برای بشقابهایتان، تا نگهداری ظروف در قوطیهای قدیمی، وقتی صحبت از ایدههای طراحی رستورانهای کوچک کمهزینه به میان میآید حق افتخار واقعی را به دست خواهید آورد.

همچنین این طراحی دکوراسیون رستوران لوکس، فضایی ساده و دلنشین رو ایجاد کرده. در نهایت ظرفیت صندلیها و نحوه چیدمان آنها باید با طراحی رستوران شما هماهنگی داشته باشد؛ برای مثال در اغلب رستورانهای مجلل، میزها به صورت پراکنده قرار میگیرند. با اینکه جوجه غذای معمولی برای مستره ولی باید بگم عاشق جوجه البرز شده بودم. هرچه که هست با توجه به اینکه این کارکنان قرار نیست با مشتریان در ارتباط باشند نیازی نیست تردد آن ها توسط مشتریان رستوران مشاهده شود. اما با توجه به اینکه آشپزخانه کجا قرار می گیرد و درب ورود کجاست می توانید دیوار یا پارتیشنی را برای این محیط در نظر بگیرید تا ورود و خروج مشتریان بدون برخورد با افرادی که در سالن غذاخوری هستند انجام شود. فرش در برخی مناطق برای رنگ و جلوه های صوتی استفاده می شود. از شما همراهان عزیز سپاسگذاریم که ما را تا پایان مقاله بهترین رستوران های سنتی تهران همراهی کردید. رنگهایی مانند قهوهای، کرم و آبی فیروزهای که رنگهایی ملایم هستند، برای طراحی دکوراسیون رستوران سنتی مناسبتر هستند. این شركت با برخورداری از مدیریت مجرب و كارآمد و نیروهای كارشناس و متخصص مشغول به فعالیت های مختلف برای فراهم نمودن محیطی طنین انگیز میباشد. لوشاتو را باید یکی از گران ترین رستوران های پایتخت دانست.

رستوران مجلل برج میلاد در ارتفاع سیصد متری از سطح زمین، یکی از مجلل ترین رستوران های کشور بوده که گزینه ای فوق العاده برای لاکچری گردهای رمانتیک ارتفاع گرد پایتخت به شمار می رود. یعنی ظرف ۳ ساعت، شما می توانید موقع سرو شام، بخش های مختلف پایتخت را تماشا کنید که از کوه های البرز تا برج آزادی و اتوبان همت و حکیم، چشم اندازهای زیبایی را برایتان از شیشه های بزرگ رستوران گردان برج میلاد به ارمغان می آورد. جایی که شما میتوانید در زمان سرو شام، تهران ۱۵ میلیون نفری بزرگ را زیر نور تماشا کنید که جذابیت های خاص خود را دارد. آیا همه ی رویدادها، فعالیت ها و نقاط مهم رستوران را در نظر گرفته اید؟

روایت جالب مستر تیستر از البرز: رستورانی که خیلی ازش شنیده بودم ولی تو این سه سالی که تهران بودم سعادت تیست این رستوران رو نداشتم. کباب خورهای حرفه ای تهران که معمولا از بازاری ها هستند و طعم غذاهای لذیذ رستوران های قدیمی تهران همچون مسلم را تجربه کرده اند، نایب، لوکس طلایی و البرز را در فهرست بهترین رستوران های تهران برای تست کباب ایرانی معرفی می کنند. آنها آن را به عنوان پایه ای برای طراحی یک نما متمایز و جذاب رستوران می دانند. در بیشتر موارد کافه رستورانها را با سبک سنتی طراحی میکنند. از منو میتوانید نوشیدنیهای سنتی سفارش بدهید ولی بدانید حجمش زیاد است.

ناگفته نماند که در رستوران سنتی عمارت هم می توانید بر روی میزهای غذاخوری بنشینید و هم از تخت هایی که در داخل آب قرار گرفته اند و آب از زیر آن ها جاری می شود جهت نشستن و میل یک وعده غذای خوشمزه و دوست داشتنی استفاده نمایید. فضای داخلی پر تنش یا بسیار روشن تأثیر منفی روی مشتری ایجاد میکند و به طور بالقوه باعث میشود آنها حتی قبل از غذا خوردن، محل را ترک کنند. در سال هايي که سيستم هاي مديريت جديد و استانداردهاي کيفي و بهداشتي چندان جايي در صنف رستوران و چلوکبابي نداشت، چلوکبابي البرز در تلاش بود تا سيستم مديريت جديد را در کار خود پياده سازي کند. رسیدیم جلوی در رستوران و آقایی با پاپیون جلوی در بهمون خوش آمد گفت. به محض وارد شدن با صنایع دستی بسیار زیبایی مواجه می شی و بعد هم یه رستوران خیلی شیک و مدرن که موزیک و نورپردازیش خیلی خوب بود و واقعا محیطش عالی بود. جایی در دربند، روبروی کاخ سعد آباد که دکوراسیون فرانسوی آن با صندلی هایی که گفته می شود نمونه هایی از آنها را میتوان در مبلمان کاخ الیزه پاریس مشاهده کرد، فضایی لوکس و مدرن را برای سرو غذاهای فرنگی با اکو سیست فرانسوی به ارمغان می آورد.

محلی برای طبخ غذا که علاوه بر توجه به فرامین و دستور العمل های بهداشتی می بایست دارای یک فضای آزاد جهت فعالیت کارکنان باشد تا پیشخدمت ها و آشپزها به راحتی در آن گردش کنند و برای انجام کار دچار مشکل نشوند. پخش موسیقی های تند به خصوص در پیتزا فروشی هایی که مشتری های زیادی دارند باعث می شود که تعداد سفارش ها بالاتر رفته و میزها هم سریع تر خالی و دوباره پر شوند. البته نه بخاطر مغازه هایی که در این خیابان است یا معماری شهری و بافت آن، که اتفاقا خیلی هم معمولی است! البته تهرانی ها و علاقمندان به میل کردن یک وعده غذای استثنایی در رستوران عالی قاپو به این نکته نیز توجه داشته باشند که این مجموعه قدیمی نه از فضای باز همچون رستوران باغ بهشت برخوردار است و نه از لحظه ای آرامش و تقریبا در تمام ساعات بازگشایی.

البته در این مطلب قصد نداریم در مورد اصول طراحی داخلی و دکوراسیون به شما درس بدهیم، برعکس به جوانبی از طراحی ظاهری رستوران می پردازیم که اغلب از سوی مدیران و کارآفرینانی که رستوران یا کافه ای را اداره می کنند نادیده گرفته می شود. برای ارائه بهترین محیط، به این فکر کنید که چه نوع محیطی از شما انتظار می رود و چه نوع حال و هوایی را می خواهید ایجاد کنید. این رستوران واقع در طبقه ششم با ظرفیت سیصد نفری فضایی خاطره انگیز را برای شما عزیزان فراهم مینماید. با توجه به ثابت بودن شیشه ها و پیچ بودن ورق پانچ به نما در رستوران قبلی، برای تسهیل تهویه کارگران بخشی از شیشه ها را شکسته بودند.

اما مطمئن شوید که هنوز نور کافی برای دیدن راحت آنها وجود دارد. راه پله عنصری مهم در طراحی رستوران و کافی شاپ دو طبقه است که متاسفانه اغلب توسط کارفرما نادیده گرفته می شود. این کافی شاپ ها متشکل از دیوار های آجری هستند اما توجه کنید که دیوار های آجری را به گونه ای رنگ کنید که مشخص باشد و آن ها را پنهان نکنید . کافه رستوران رنسانس یکی از بهترین رستوران های شهرک غرب با منویی متشکل از انواع مختلف فست فود، نوشیدنی های گرم و سرد می باشد؛ نظافت رستوران همانند کیفیت غذا نسبتا خوب بوده و مشتریان زیادی از رستوران رنسانس راضی بیرون می آیند. در این رستوران بهجز سوشی انواع پاستا، پیتزا، ماهی و نوشیدنیهای طبیعی بههمراه دیگر غذاهای مدیترانهای سرو میشوند. کیک و دسرهایش را میتوان هم ردیف کیک و دسرهای رستوران لوکس نووتل تهران (واقع در هتل ۵ ستاره نووتل روبروی فرودگاه امام خمینی تهران) قلمداد کرد. به سراغ کارکنانی بروید که می توانند به شکل محلی غذا را حمل کنند، نه روی میز های چرخدار! پشت آن را با نیمکت های چوبی و زیبا تزیین کنید و فضای خاصی را ایجاد نمایید.

این رستوران از دو فضای ثابت و متحرک که هر یک ساعت یک دور حول بخش ثابت می گردد و دید ۳۶۰ درجه ای به تمام نقاط شهر تهران را برای شما فراهم می کند. میز اردور رو که دیدیم همه خیز برداشتیم برای برداشتن استارتر. همیشه وقتی جایی می رم از میز اردور و غذاهای سلف سرویس فاصله می گیرم ولی این دفعه قضیه فرق می کرد. مخصوصا وقتی که شما مشغول سرو شام هستید، هر چند دقیقه، میز گردان این رستوران، شما را مشرف به منطقه خاصی از تهران کنید. و سایر عناصر مورد استفاده در این سبک ، و اگر می خواهیم فضای دهه ها را دریابیم ، باید از سبک روستایی استفاده کنیم که علائم و قواعد خاص خود را دارد و برای بهبود طراحی باید رعایت شود. مسیر دوم دسترسی به رستوران نیز رفتن به بلوار آتشگاه و سپس خیابان میرزا طاهر است که اگر این مسیر برای دسترسی به رستوران انتخاب کنید، حدود 27 دقیقه طول می کشید تا از مرکز شهر به آدرس رستوران برسید. خلاقانه و به دور از تعلقات ذهنی خود بیاندیشید، صریح باشید و قدرت شکستن بندهای عادی شده را داشته باشید. در فهرست معروف ترین پاتوق های کباب خوری تهرانی ها، رستوران البرز، همیشه جای خود را دارد و با کباب های هفتاد سانتی متری اش، اعتبار جهانی برای خود کسب کرده است.

توسط مریم مجیدی نژاد

مریم مجیدی نژاد